Mange tak for dit og selvfølgelig også alle jer andres svar. Det ser ud til, at SEO-markedet er et utroligt ugennemsigtigt marked, men jeg er da blevet en del klogere. Jeg vil finde en udbyder, der kan tilbyde "no cure no pay".
Jeg vil lige pointere som Nick og Thomas at No Cure/No Pay kan vise sig at koste mere i det lange løb. Som med så mange andre produkter i dagligdagen, koster det nok også en præmie i SEO-verden at minimere risici.
>>Hvis tid ikke er et ekstremt vigtigt parameter, kan du jo næsten ikke gå galt i byen uanset hvem du vælger. Du vil blive fragtet fra punktA til punktB - men ønsker du at sidde på Business Class eller betale mindre på Economy? :)
-
For hvilken iværksætter er tid ikke en vigtig parameter? SEO kan på ingen måde sammenlignes med Business Class og Economy. Det kan til nød sammenlignes med forskellen mellem at have et firma jet fly eller altid at vælge mellem tog og færge. Jet flyet er hurtigere så man kan lave mere business og dermed tjene flere penge på den samme tid, men samtidig dyrere i brug. Med dårlig SEO mister man omsætning man ellers kunne have opnået.
/Jesper
Ja, og tid er så sandelig også langt fra det eneste der adskiller de forskellige leverandører på markedet! Se på de forskellige typer af opgaver folk har løst, og de virksomheder de har serviceret.
Når det f.eks. kommer til det man kalder "teknisk SEO", så er jeg tit hyret af store SEO firmaer og koncerner i USA - som ellers er rigtig dygtige selv til SEO, til at finde og løse problemer de ikke selv kan finde ud af. Det er der intet underligt eller fordækt ved. De firmaer der har hyret de SEO-firmaer jeg løser opgaver for i USA, gør det rigtige - de hjælper virksomheden fra A til Z. I denne process vælger de så at hive en specialiceret ekspert som jeg ind. Det er alle glade for - kunden, SEO-firmaet og undertegnede. Det er det omvendte der er problemet - når en SEO virksomhed påstår at de kan det hele, ikke erkender egne begrænsninger, og så ellers kun levere det halve af det kunden kunne forvente.
Du har ret Jesper, det var måske ikke den mere hensigstmæssige sammenligning.
Pointen var sådan set bare at hovedproduktet i mange tilfælde sandsynligvis er det samme. Få virksomhed-X i top-Y for søgeord-Z på T-uger. Prisniveauet er ingen garanti for at have positiv indflydelse på T.
> Pointen var sådan set bare at hovedproduktet i mange tilfælde sandsynligvis er det samme.
Dertil må jeg så sige, at jeg er fundamentalt uenig. Man kan naturligvis også mene at træsko og flyvemaskiner er det samme - men det synes jeg heller ikke det er, omen det kan løse samme transportopgaver ...
Det kommer måske også lidt an på hvilket niveau af virksomhed vi taler om? De virksomheder du arbejder for kunne jeg forestille mig har andre komplekse krav og ønsker, end fx din standard danske iværksætter webshop? Det er i hvert fald den opfattelse jeg har fået efter at have læst diverse forespørgsler her på Amino. Deres primære ønske er at få placeret deres webshop bedre på diverse søgeord.
Jeg er dog helt på det rene med, at jeg har meget at lære omkring at udbyde mit produkt som en service til andre. Ikke håndværket bag, men snarere samarbejdet (og udfordringerne) med kundens specielle ønsker og krav. Alle vinklinger og debatindlæg her på Amino bliver modtaget med kyshånd i processen henmod at kunne tilbyde et super produkt. For som du nævner er produktet nok andet end bare "fra A til B".
Mvh, Troels
P.S. Du har en url fejl i dit signaturlink til RedZoneGlobal.
Jeg ved godt at det er en gammel tråd, som jeg fandt da jeg googlede "affiliateprogram" Men er der Aminoer der har erfaring med at overdrage al SEO arbejde til deMib, Rosenstand eller en helt tredje?