Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er den bedste søgemaskineoptimerings-virksomhed?

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der plads til alle - og til min personlige holdning til SEO konkurrencer. Der er masser af talenter - MASSER! Men det må da være bedre sælgende for dem at skabe virkelige resultater frem for resultater, ingen uden for SEO verdenen kan forholde sig bare perifert til? Prøv du at forklare en beslutningstager i en dansk virksomhed, hvorfor det er fedt at have skabt en 1. plads i Google på et ord, han aldrig har hørt om...

Jo - der skal være tid til at promovere sig selv, men skal jeg vælge mellem at gøre en side nr. 1 på Google på ordet "neoplanetariskinterferens" eller udføre SEO opgaver for en europæisk eller amerikansk koncern, der ikke spørger til prisen og som efterfølgende kaster en række opgaver af sig via netværket, er jeg ikke i tvivl: Det er sådan, jeg helst promoverer mig selv - og fakturerer det samtidig Wink

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:25

jo jo, bevares, hvis man har kunderne... men det har de unge knægte der først lige er startet ikke ;-)....

men jeg forstår udemærket hvad du mener, og det er da også klart den bedste promovering at lave et godt stykke arbejde for en kunde og blive anbefalet pga. det... det skal vi ikke diskutere :-) 

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:11

Jeg forstår godt, hvad du mener, men jeg er ikke enig.

Unge knægte med kun et år eller to på bagen i SEO kan bruge tiden markant bedre på andre ting end SEO konkurrencer. Det er nemt at lade sig snyde til at tro, at metoderne i sådanne konkurrencer umiddelbart kan benyttes i ægte SEO. Når en konkurrence løber af stablen, er det altid (stort set) på et ord, der er kunstigt skabt og uden nogen semantisk historik i Google.

Lad os tage et ord som "kreativitetsforskrækkelsesfaktor". Ordet er ukendt for Google på konkurrencens første dag. Nu skriver du en lang artikel på din blog, der primært handler om heste, og du skriver om "kreativitetsforskrækkelsesfaktor". Måske har du også et par andre snedige steder på nettet, der handler om heste - og også der skriver du om "kreativitetsforskrækkelsesfaktor".

Når Google har crawlet og indekseret dit indhold, vil Google have en formodning om, at "kreativitetsforskrækkelsesfaktor" har noget med heste at gøre. Altså indtil Svend Einar Bliktud går ind i konkurrencen og poster om "kreativitetsforskrækkelsesfaktor" på otte websites, der handler om VVS. Nu vil Google efterhånden antage, at "kreativitetsforskrækkelsesfaktor" nok mere handler om VVS end om heste. Lige indtil.... Og sådan kan vi fortsætte Tongue Tied Lidt firkantet beskrevet - men det holder.

En SEO konkurrence vil derfor aldrig afspejle kvaliteten af deltagernes arbejde for alvor - for et kunstigt ord er et helt andet game end at skulle skabe resultater på generiske søgninger med millioner (eller milliarder) af resultater på Google. Og hvor et pludseligt hype, hvor dit kerneord/sætning pludselig bruges på hundreder eller tusinder af websites i en helt anden sammenhæng - med deraf følgende pudsige resultater, når Google begynder at forbinde ord og sætninger med hinanden... 

Brug hellere tiden på at teste, teste igen og teste det hele om. Og gør det på reelle ord og sætninger, hvor der skal kæmpes mod semantiske sammenhænge. Det er der, det bliver rigtig sjovt - og det er sådan (bl.a.) at vores dygtige statsminister er blevet til en hulemand: Google forstår sprog.

Kampen om de første kunder ER hård, men der er rigeligt af dem, og der er mange, der slet ikke er parate til f.eks. min timepris endnu. Det er bare med at gå ud og plukke dem - inden andre gør det. Nemlig!

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 23:17

Tør du fortælle hvad du koster i timen? 

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:40

Morten_P_Andersen:

Tør du fortælle hvad du koster i timen? 

Ja - hvorfor skulle jeg dog være bange for det? Jeg koster i de fleste tilfælde 1.300 kr. ekskl. moms pr. time - i særlige tilfælde noget mere, men det er ikke tilfælde, der er aktuelle i nationale sammenhænge.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 13:13

OK - jeg troede det var noget helt vildt man skulle betale for en SEO-haj.

...... men jeg håber nu alligevel at jeg engang kan kalde mig søgemaskineekspert ...... og altså være det! ..... 1300 kr i timen lyder som nogte jeg godt vil arbejde for. Lige nu tager jeg 1000 kr. mindre for at designe websider .... så jeg har nok valgt den forkerte hest!

:)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:04

Der er skam mange, der er dyrere end mig!

Hvorfor pokker sælger du dig selv for 300,- pr. time? Det er jo helt tosset - og helt unødvendigt. En god webdesigner kan sagtens tage mindst det dobbelte. Du har ikke valgt forkert hest - du skal bare knalde Janteloven én på skallen og finde ud af, hvad du er VÆRD for dine kunder.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 15:21

Jeg tror nok jeg er bange for at skræmme kunder væk. Den med janteloven rammer .... jeg er jo selvlært ..... ingen teknink nørd  etc.Embarrassed

Jeg har noget jeg skal arbejde med udover at blive dygtigere til mit webdesign

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 15:51

Jeg syntes at, de "dyre drenge" der har været i SEO brancen igennem nogle år nu - deres priser er vanvittige.

Jeg er temmelig sikker på at, der er ligeså gode og måske endda dygtigere til i mellem-klassen prismæssigt.

Billigst er jo som de selv har gjort - læse og prøve sig frem. 

Supply Chain blæksprutte

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:55

kejseren:

Jeg er temmelig sikker på at, der er ligeså gode og måske endda dygtigere til i mellem-klassen prismæssigt.

Så er de da godt dumme at de ikke hæver prisen.

Mvh Jesper

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)