Denne: "Derfor ville conversion rate stige betydeligt hvis det lille ord "Tom" blev exkluderet i deres kampagner."
Google vil jo enormt gerne have at du bruger broad match og negative ord - det giver dem en højere indtjening (men som regel en dårligere konvertering og mere "støj" for dig!)
Dato: 5/18/2006 11:01:32 AM Forfatter: Mikkel deMib
Denne: ''Derfor ville conversion rate stige betydeligt hvis det lille ord ''Tom'' blev exkluderet i deres kampagner.''
Google vil jo enormt gerne have at du bruger broad match og negative ord - det giver dem en højere indtjening (men som regel en dårligere konvertering og mere ''støj'' for dig!)
Nååhh, ja jeg kunne ikke lige regne ud at det var det du hentydede til.
Det er sådanset det jeg prøver at sige. At man skal sørge for at overvåge og justere sine markedsføringskampagner effektivt, ellers giver det ingen mening. Lige i dette eksempel er det svært at lave andet end et broad match hvis man gerne vil findes på "Cruise". En grundig overvågning af sine kampagner vil netop også afsløre hvis man har hvor mange brede søge termer der konverterer dårligt. Så kan man få dem luset ud. Det er ikke sikkert at man selv er klar over at det er for bredt.
> Lige i dette eksempel er det svært at lave andet end et broad match hvis man gerne vil findes på "Cruise".
Det er jeg fuldkomen uenig i! Meget! Lav din keyword research ordentligt og brug så frase eller exact frase match og målret hver eneste keyword til unikke landing sider. Det vil med garanti give et langt bedre resultat (altså for dig som annonør!) end det andet forslag.
Thjaahh, der kan sikkert sagtens lave nogle gode fraser i forhold til Cruise, det har jeg ikke tænkt nærmere over.
Men det er fortsat ikke pointen. Jeg er fuldstændig enig i at man skal lave sin keyword reseach ordentlig og ikke bare sende alle til forsiden. Men en del af det at lave keyword research er også at måle hvad det er der virker.
Dato: 5/18/2006 7:18:22 AM Forfatter: Jesper Johannesen
Hej Norm m. fl.
Jeg havde simpelthen ikke tiden i går til at kigge nærmere på dette forum. Men nu kan jeg godt se, at folk har reklameret meget for diversehjemmesider herinde.
Den side, som jeg snakker om, det er www.feltet.dk, som du (Norm) bl.a. har spottet.
Fnis... halvdelen af tiden her på amino bruger jeg mere eller mindre på at surfe rundt på Aminoernes hjemmesider... det er spændende at se hvad de forskellige har at byde på :-)
Hvis vi endelig SKAL snakke om AdSense omsætning, så kommer her et lille billede fra en af mine venner i USA med en af de lidt større checks han fik for en måneds AdSense på ET af hans websites :)
Jeg er ikke videre imponeret over mit resultat. Jeg prøvede at indsætte Adsense i en uge tid på Feltet.dk i et, og det gav ovenstående resultat, hvis jeg regner det rigtigt ud, så ligger jeg helt nede på 0,0007 kr. pr. fremvisning. Hvilket jeg finder mindre godt.