Dato: 2/24/2006 9:24:09 PM
Forfatter: Lasse Burholt
Jeg tog en uges tid med Adwords for at se hvor meget man skal forvente at brænde af på et døgn. Nu har jeg et ret så specifikt produkt, hvor jeg ikke behøver så mange forskellige søgeord - men var alligevel forbavset hvor hurtigt penge fik ben at gå UDEN jeg fik salg ud af det. Det iøvrigt til trods for at der blev linket til en prof site incl. online shop, som fungere tiptop.
Det jeg oplevede - eller oplever - er at mange indenfor min produktkategori, sandsynligvis har stået for en stor del af trafikken, de er nysgerrige og vil hvem der ''gemmer sig'' bag annoncen.
Men... så er det super lige at få input fra dig, deMib, da du har tjek på sagerne.... AdSense synes umiddelbart at være fornuftigt.
Lasse
Der er ikke noget der er nemmere i verden end at brænde penge af på annoncering uden at få noget ud af det. Det kræver bare at man annoncerer vildt omkring sig og helst mod en anden målgruppe end ens produkt henvender sig til.
Lad os tage et eksempel som
Google selv bruger.
Et Cruise firma køber AdWords ind for vildt og får vist et hav af annoncer og får en del kliks men betaler dyrt for det og der er en meget lille del der faktisk køber noget. Så kan man enten ressonere som dig at det sikkert er konkurrenter der er interesseret i at se hvem der gemmer sig bag, eller man kan analysere sig frem til hvad der faktisk er galt ved bl.a. at bruge statistik værktøjer.
Hvis man gør det sidste ville man måske i dette tilfælde komme frem til at ens annonce bliver vist mange gange i forbindelse med søgesætningen "Tom Cruise" hvilket jo ikke er særlig målrettet i forhold til det man sælger. Derfor ville
conversion rate stige betydeligt hvis det lille ord "Tom" blev exkluderet i deres kampagner.
For at køre en effektiv kampagne er du derfor nødt til konstant at måle og justere for hvert eneste ord. Hvis du bare sætter en hel kampagne til samme klikpris kommer du måske til at betale for meget for en masse ord som ikke bliver til salg i den anden ende.
Mvh. Claus