Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på banner annoncer

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er umuligt at sige noget som helst om dine indtjeningsmuligheder uden at kende websitet og dine planer med det særdeles godt. MySpace har en CPM på under $1 - jeg har sites der laver over $200 CPM. Alt derimellem er muligt - og mere/mindre til ...

Tilmeldt 6. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 01:32
Hej deMib

Jeg har læst flere af dine indlæg her på debatten, og jeg kom vist til at sende dig en personlig mail i stedet at få svaret på dit indlæg herinde.

Som jeg skrev til dig, så ville jeg ikke "reklamere" med mit site herinde, da jeg ikke ved om, det er lovligt at linke til kommercielle websites.

Jeg er ny herinde, så jeg skal lige lære spillereglerne, men har brugt søgefunktionen og fundet frem til, at du ved meget om annonceringen, og jeg er naturligvis interesseret i at høre, hvordan du kan tjene 200 dollars pr. CPM?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 05:48
>>Som jeg skrev til dig, så ville jeg ikke
"reklamere" med mit site herinde, da jeg ikke ved om, det er lovligt at
linke til kommercielle websites.>>

Som det ses i flere medlemmers signaturer, reklameres der fx vældigt for  virksomhedshjemmesider.

Lidt irreterende ikke at vide hvem folk er  - eller i hvertfald deres sites .
Men når jeg ser dit billede, dit navn går mine tanker på en udemærket sportsportal, der er hjemhørende i Ålborg. Og det er vist ikke helt forkert. Damn hvor er jeg nysgerrig.
Tilmeldt 6. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:18
Hej Norm m. fl.

Jeg havde simpelthen ikke tiden i går til at kigge nærmere på dette forum. Men nu kan jeg godt se, at folk har reklameret meget for diverse hjemmesider herinde.

Den side, som jeg snakker om, det er www.feltet.dk, som du (Norm) bl.a. har spottet.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 09:09
Dato: 2/24/2006 9:24:09 PM Forfatter: Lasse Burholt

Jeg tog en uges tid med Adwords for at se hvor meget man skal forvente at brænde af på et døgn. Nu har jeg et ret så specifikt produkt, hvor jeg ikke behøver så mange forskellige søgeord - men var alligevel forbavset hvor hurtigt penge fik ben at gå UDEN jeg fik salg ud af det. Det iøvrigt til trods for at der blev linket til en prof site incl. online shop, som fungere tiptop.

Det jeg oplevede - eller oplever - er at mange indenfor min produktkategori, sandsynligvis har stået for en stor del af trafikken, de er nysgerrige og vil hvem der ''gemmer sig'' bag annoncen.

Men... så er det super lige at få input fra dig, deMib, da du har tjek på sagerne.... AdSense synes umiddelbart at være fornuftigt.

Lasse

Der er ikke noget der er nemmere i verden end at brænde penge af på annoncering uden at få noget ud af det. Det kræver bare at man annoncerer vildt omkring sig og helst mod en anden målgruppe end ens produkt henvender sig til.

Lad os tage et eksempel som Google selv bruger.

Et Cruise firma køber AdWords ind for vildt og får vist et hav af annoncer og får en del kliks men betaler dyrt for det og der er en meget lille del der faktisk køber noget. Så kan man enten ressonere som dig at det sikkert er konkurrenter der er interesseret i at se hvem der gemmer sig bag, eller man kan analysere sig frem til hvad der faktisk er galt ved bl.a. at bruge statistik værktøjer.

Hvis man gør det sidste ville man måske i dette tilfælde komme frem til at ens annonce bliver vist mange gange i forbindelse med søgesætningen "Tom Cruise" hvilket jo ikke er særlig målrettet i forhold til det man sælger. Derfor ville conversion rate stige betydeligt hvis det lille ord "Tom" blev exkluderet i deres kampagner.

For at køre en effektiv kampagne er du derfor nødt til konstant at måle og justere for hvert eneste ord. Hvis du bare sætter en hel kampagne til samme klikpris kommer du måske til at betale for meget for en masse ord som ikke bliver til salg i den anden ende.

Mvh. Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:48

Et Cruise firma køber AdWords ind for vildt og får vist et hav af annoncer og får en del kliks men betaler dyrt for det og der er en meget lille del der faktisk køber noget. Så kan man enten ressonere som dig at det sikkert er konkurrenter der er interesseret i at se hvem der gemmer sig bag, eller man kan analysere sig frem til hvad der faktisk er galt ved bl.a. at bruge statistik værktøjer.

Hvis man gør det sidste ville man måske i dette tilfælde komme frem til at ens annonce bliver vist mange gange i forbindelse med søgesætningen 'Tom Cruise' hvilket jo ikke er særlig målrettet i forhold til det man sælger. Derfor ville conversion rate stige betydeligt hvis det lille ord 'Tom' blev exkluderet i deres kampagner.

Der er noget her, som jeg ikke forstår - så et opklarende spørgsmål:
Jeg søger på "Cruise" med det formål at finde en masse lækre billeder af Tom Cruise... Hvorfor skulle jeg så spilde min tid med at klikke på en annonce, med teksten "Find inspiration til et sommercruise her" eller tilsvarende???

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 10:26
Dato: 5/18/2006 9:48:29 AM Forfatter: Claus A.
Der er noget her, som jeg ikke forstår - så et opklarende spørgsmål:
Jeg søger på ''Cruise'' med det formål at finde en masse lækre billeder af Tom Cruise... Hvorfor skulle jeg så spilde min tid med at klikke på en annonce, med teksten ''Find inspiration til et sommercruise her'' eller tilsvarende???

Eksemplet har fra Googles egne folk i DK og har ikke spurgt så meget i detaljer til det. Men basalt så er folk dumme og det gælder sikkert også de millioner af brugere der søger på Google. Om eksemplet er 100% godt er sådanset underordnet, min pointe er bare at det er MEGA vigtigt at man ikke bare skyder en AdWords kampagne af i blinde og så venter på at resultaterne kommer af sig selv. Man er nødt til at følge den meget nøje.

Claus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:38
Lige et GODT råd i forbifarten: Hvis man vil optimere sin AdWords kampagne skal man IKKE lytte på Googles medarbejdere. Deres opgave er at optimere Google - ikke DIN virksomhed. Deres loyalitet ligger hos Google - IKKE hos dig. Og værst af alt, mange af de "gode" råd de kommer med svarer til de "gode råd" din "bankrådgiver" kommer med ... de er gode for banken, men ikke nødvendigvis for dig selv :)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 10:45
Fuldstændig enig Mikkel. Min bankSÆLGER er vist ikke helt tilfreds med at jeg ikke er imponeret over hans råd :-)

Men derfor mener jeg stadig at det er vigtigt at vide fuldstændig hvad ens AdWords konverterer til i den anden ende (Conversion er Buzz - men ikke destomindre fornuftigt). Det er både vigtigt for dig selv OG Google at ens kampagner faktisk er relevante for det brugeren har søgt. Og de kan ikke blive mere relevante end hvis de fører til et køb (eller hvad formålet hvad din side nu er). Derfor er Googles eksempler i dette tilfælde ok.

Claus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:56
Eksemplet er der ikke noget galt i, men løsningen er noget lort (altså for dig, som annoncør)
Side 3 ud af 5 (43 indlæg)