Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invester lidt penge og gør en god gerning

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg fik præsenteret idéen om at jeg kunne

-         investere lidt penge (minimum 100kr.)

-         få en rigtig god rente (fra 5% til 25%)

-         og bedst af alt samtidig gøre en god gerning

Så måtte jeg kigge og hører efter den idé.

Vi er sikkert mange der har hørt om micro-lån i dvs. u-lande hvor der udlånes penge ud til små driftige iværksættere, der for bare få 100 kr. kan udvide eller starte deres egen forretning og derved tjene penge nok til at de kan brødføde sig selv om familien.

Nu har vi, mulighed for at hjælpe andre i den 3 verden.

Konceptet er simpelt. De mange aktive projekter bliver præsenteret på deres hjemme. Iværksættere sætter nogle få ord på hvad deres lån skal bruges til, og tilbagebetalingsplan fremsat. Typisk mellem 6-12 måneder. For hvert af de enkelte projekter har vi andre så mulighed for at låne €5, €10, €50 eller hvor meget vi har lyst til, ud til iværksætteren. Samtidig sætter du også selv renten for lånet.  

Nå tilstrækkelig mange har udlånt penge til projektet lukkes projektet og penge udbetales til iværksætteren, og tilbagebetalingen begynder.

Kig ind på http://www.myc4.com  – lån penge ud til driftige iværksættere. Det fungere!!!!

Det er danskeren Mads Kjær der står bag projektet og det har eksisteret siden 2005.

Jeg syntes det er super god idé og vil rigtig gerne støtte andre, så jeg har med mine små midler ”investeret” i en række projekter.

God fornøjelse med det

Claus

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:26
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:16

Jeg har investeret godt 2.000 kr. i et supermarked i Uganda og første afdrag på 180 kr. kom i dag ganske rettidigt.
Jeg får en rente på 18 % som er godt det halve af markedsrenten i Uganda, så det er godt for begge parter.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

Jeg har forsøgt at investere over 10 gange, siden det var på tv, men bliver altid underbudt af nogen, der har mindre forventninger til deres forrentning end hvad jeg kan få på min indlånskonto. Så bare ud og find nogle flere projekter, for penge er der åbenbart nok af :) 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:41

Martin Thorborg:

Jeg har investeret godt 2.000 kr. i et supermarked i Uganda og første afdrag på 180 kr. kom i dag ganske rettidigt.
Jeg får en rente på 18 % som er godt det halve af markedsrenten i Uganda, så det er godt for begge parter.

Dbh Martin

Hvordan er du kommet i kontakt med dem? :)

Lyder da forholdsvis attraktivt/spændende... 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:00

Hvis du mener C4, så hjalp jeg dem lidt med sparring i starten og det er gode mennesker der står bag.
Hvis du mener købmanden, så fandt jeg ham på hjemmesiden.

Dbh Martin

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:04

Okay - Tak for svar, det lyder immervæk ganske intressant.. Måske man skulle blive investor, da det jo ikke er ret mange penge for "os".

Kan man selv komme i kontakt med iværksætterne? Her tænker jeg på selv at starte forretning dernede, eller måske blive medejer...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:16

Jesper N. Jepsen:

Okay - Tak for svar, det lyder immervæk ganske intressant.. Måske man skulle blive investor, da det jo ikke er ret mange penge for "os".

Kan man selv komme i kontakt med iværksætterne? Her tænker jeg på selv at starte forretning dernede, eller måske blive medejer...

Nej det tror jeg ikke, men kig på deres site, der står det hele.

Dbh Martin
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:37

Rigtig godt tip. Jeg har længe gerne ville investere i små ikke børsnoterede virksomheder, men dette er jo meget bedre. Jeg har nu budt på en iværksætter, og håber mit bud bliver accepteret :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:20

Jeg synes også det er en fantastisk ide, og har lige tilmeldt mig som investor.

Dog vil jeg sige - man kan vel ikke rigtig kalde det "investering", eftersom man så vidt jeg kan se, ikke kan få pengene igen ? De skriver ganske vist løst, at de regner med at udbygge systemet så dette bliver muligt, men indtil da er det vel en ny (og positiv !) form for støtte, snarere end en investering? Hvis der er nogen som ved noget om det, hører jeg gerne om det. Jeg tænker også at det bliver nemmere at få bidragydere - og at få større beløb - hvis man faktisk kan få sine penge tilbage.

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Side 1 ud af 6 (55 indlæg)