Jeg har lige snakket med en fra vores salgs kontor i Indien. Dernede få de mere i udbytte ved at sætte pengene i banken, end hvis de køber en vindmølle af os.. Jeg mener hun sagde 14%.. Det kunne være man skulle lave noget dernede.
Jeg har lige snakket med en fra vores salgs kontor i Indien. Dernede få de mere i udbytte ved at sætte pengene i banken, end hvis de køber en vindmølle af os.. Jeg mener hun sagde 14%.. Det kunne være man skulle lave noget dernede.
Du skriver bare når du har fundet ud af noget, så skal jeg da have kigget på det :)
Jeg har sku også lige smidt min sidste poker udbetaling i nogle projekter. Jeg tager dog ikke 18 % som vise andre..
Nu glemmer du to ting. For det første er markedsrenten i Afrika langt højere end 18 %, for det andet geninvesterer jeg pengene, så andre entreprenører kan få glæde af dem. Du er godt nok fremme i skoene min ven..
Transaction Cost: 64.62% Det synes jeg er svineri..... Det vil sige hvis jeg vil støtte en ved at låne hende eller ham penge penge til en rente på 5%. Så skal personen betale næste 70%...
Kan det være rigtig?
Det vil sige at de 350.000 EURO der er lånt ud, giver dem 226.170 EURO i afkast. Mens det er os der tager risikoen.. Det er sku da sygt!
Nu er det jo i dette tilfælde 64% af et lån på kun 500 Euro. En god del af det er engangsomkostninger og derfor er omkostningerne procentvis mindre når lånet er på 1.000 Euro eller større, typisk 15-30%. Så regnestykket med de 226.170 Euro holder ikke !
vh, Jan
Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat.
På udkig efter nye opgaver !