Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Att: Martin Thorborg

Side 7 ud af 11 (105 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Idé Kongen:

Mener du virkelig det?

Jeg ved godt vi har snakket om swimmingpools og Porscher, men det her er trods alt "bare" en bog. Du vil altså helst have din bog liggende færre steder til en højere pris. Mystisk, men allright - det er jo din vurdering af eget produkt.  

Grunden til at jeg reagere er, at Martin har gjort sig til talerør for en generation. Dette produkt skal skabe endnu en generation og hive de sidste unge mødre/fædre med på bølgen. Eller måske den ældre Hr. Hansen som altid har haft lyst til at blive selvstændig, men ikke har turde tage springet! 

Dette produkt er så stærkt og så unikt at alle fortjener at læse den! Også folk på S.U og folk på pension.

Prøv lige vi taler om skallede 2000kr. for en bog som måske kan gange din omsætning med 10.

Der. tusindevis af unge på S.U der kan bruge mere på et par fede jeans eller et par aftner i byen.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 11:11

Idékongen,

Jeg er helt med på hvad du mener - jeg kan også godt se meningen med det, men er det virkelig Martins job at være frelser for alle købmænd?

Han er iværksætter som alle andre, og skal selvfølgelig tjene på hans produkt, han har valgt en strategi med en højere pris, og fair nok med det - dette gør jo hans viden har en høj værdi for dem som forstår at udnytte dette...

Du skriver at folk på SU også skal have råd til denne bog, det tror jeg nu også folk har - de fleste kan bruge formuer på tøj, mobiltelefon osv - det handler om investeringer, og dette må folk selv gøre sig overvejelser over "Hvad kan give mig mere værdi?"

Grunden til at jeg ville vælge den strategi som Martin har valgt, er at jeg vil jo tjene det samme uanset hvad, men min viden har en højere værdi da prisen på bogen er dét højere... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

Mikkel deMib Svendsen:
Nej, i Ophavsretsloven tages der ikke hensyn til ond eller god tro

... det er ikke så længe siden, at AllOfMP3 solgte musik, hvor der var tvivl om rettighederne. Der oplyste kulturministeriet, at man ikke ifaldt ansvar, såfremt man var i god tro. Jeg mener nu også, at der plejer at blive taget hensyn til god tro/ond tro ved udmåling af en kompensation generelt.

Thorborg må vel formodes at sælge næsten udelukkende til forretningsdrivende. Det er vel de færreste, der køber en bog om e-handel til knap to tusinde kroner, uden at trække den fra i regnskabet. Så er spørgsmålet vel nærmere, hvilke handelsbetingelser som Thorborg har opsat? Jeg har ikke købt den, så jeg aner det ikke

Umiddelbart, burde der vel ikke være nogen hindring for, at han ligesom Adobe kan forbyde videresalg af produktet i sine handelsbetingelser.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:16

Idé Kongen:
Dette produkt er så stærkt og så unikt at alle fortjener at læse den! Også folk på S.U og folk på pension.

Jeg har ladet mig fortælle, at Martin faktisk har solgt E-Pusher til fx "fattige" studerende og andre mindrebemidlede hvor de skulle indbetale (tror det var) 300,- til Røde Kors og derefter maile ham kvitteringen og så ville han sende E-Pusher. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:02

Idé Kongen:
Grunden til at jeg reagere er, at Martin har gjort sig til talerør for en generation. Dette produkt skal skabe endnu en generation og hive de sidste unge mødre/fædre med på bølgen. Eller måske den ældre Hr. Hansen som altid har haft lyst til at blive selvstændig, men ikke har turde tage springet! 

Her tror jeg du klistrer nogle idealistiske idealer på Martin som han ikke nødvendigvis selv forsøger at leve op til. Både pensionister og SU'ere har råd til at købe E-pusher med sin nuværende pris, og letter folk ikke en hvis legemsdel og tager en avisrute så de kan købe den, så brænder de nok ikke så meget for at blive iværksættere når det kommer til stykket. Hverken før eller siden vil en iværksætter nok komme til at stå overfor en investering (ja, investering, ikke en omkostning) der har så høj en ROI som denne bog.

Hvis jeg har "læst" Martin rigtigt går han ikke ind i noget uden at der er et eller andet synligt afkast i det, det være sig E-pusher, Amino - you name it. Meget af hans success ser for mig ud til at stamme fra at han i høj grad formår at skabe Win-Win situationer hvor folk betaler ham og stadig smiler bagefter. Watch and Learn...

Utroligt at folk snakker her om hvordan man ad omveje kan slippe for at betale for bogen. Hvad med at starte nogle virksomheder istedet?

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:29

Jesper Jørgensen:

Utroligt at folk snakker her om hvordan man ad omveje kan slippe for at betale for bogen. Hvad med at starte nogle virksomheder istedet?

/Jesper

Hvis jeg kan spare penge et sted så gør jeg det. Men hvis du sætter lighedstegn ved sparsommelighed og manglende evner til at starte virksomhed op så er der da slet ingen grund til at have et forum som amino? Der er ingen herinde der har problemer med at spare på SEO, eller webshopløsninger eller markedsføring eller tryksager eller jeg skal komme efter dig. Men der er en tendens til at man ikke på spare på thorborgs bog/bøger? Alle har travlt med at forsvare prisen, er det fordi at hvis man ikke forsvarer prisen så udstiller man lidt sig selv som fjolset der brændte 2K af på 120 sider og alligevel ikke lærte så meget...

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:12

Jeg har intet problem med at folk kigger sig om efter billigere bøger som de mener kan bibringe dem lige så meget viden som E-pusher. Men når der er så mange andre produkter at vælge mellem, hvorfor så klage over prisen på lige den her bog. Jeg kunne også starte en lang tråd om at jeg synes Surftowns erhvervshoteller er alt for dyre (100+ kr om måneden). Men hvorfor spilde både min og jeres tid med denne diskussion når jeg blot kan vælge one.com istedet?  Den der har grisen bestemmer prisen!

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:18

Jesper Jørgensen:

Jeg har intet problem med at folk kigger sig om efter billigere bøger som de mener kan bibringe dem lige så meget viden som E-pusher. Men når der er så mange andre produkter at vælge mellem, hvorfor så klage over prisen på lige den her bog. Jeg kunne også starte en lang tråd om at jeg synes Surftowns erhvervshoteller er alt for dyre (100+ kr om måneden). Men hvorfor spilde både min og jeres tid med denne diskussion når jeg blot kan vælge one.com istedet?  Den der har grisen bestemmer prisen!

/Jesper

Det er da helt valgfrit for dig at læse med her, så hvis du spilder tiden er det da din egen skyld? Jeg klager heller ikke over prisen på bogen, jeg spurgte blot, i forlængelse af en anden tråd, om bogen ikke kunne lånes, eller for den sags skyld, købes brugt? Meget relevant synes jeg, om man skal betale 2K for bogen eller købe den brugt for måske halvdelen..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:29

Hvor er det egentlig du vil hen med denne debat  Weltström?

Du har tilsyneladende ikke læst E-Pusher, men har gjort det til en personlig principsag, at fordi der kun er indeholdt 120 sider, så er den ikke prisen værd.
Jeg ved ikke om du har læst E-Pusher light eller ej, men så vidt jeg lige kan se det, har du på intet tidspunkt forholdt dig til, om indholdet af E-Pusher er pengene værd ud fra kvalitet - kun ud fra kvantitet.

Selvsagt er det da altid værd at spare hvor det er fornuftigt, men siden hvornår har det været dumt at bruge penge på at tjene flere penge?
Det er da også korrekt, at der ofte spørges herinde på Amino, til hvor man kan finde det billigste trykkeri/reklamebureau/grafiker/programmør/etc/etc men prøv at kig lidt i nogle af trådene og du vil opleve, at billigst ikke altid er bedst. Søg fx efter "trofo.dk" herinde og se hvad en hel masse mennesker fik ud af, at vælge den billigste grafiker. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:07

Nicolai Lønne:

Hvor er det egentlig du vil hen med denne debat  Weltström?

Du har tilsyneladende ikke læst E-Pusher, men har gjort det til en personlig principsag, at fordi der kun er indeholdt 120 sider, så er den ikke prisen værd.
Jeg ved ikke om du har læst E-Pusher light eller ej, men så vidt jeg lige kan se det, har du på intet tidspunkt forholdt dig til, om indholdet af E-Pusher er pengene værd ud fra kvalitet - kun ud fra kvantitet.

Selvsagt er det da altid værd at spare hvor det er fornuftigt, men siden hvornår har det været dumt at bruge penge på at tjene flere penge?
Det er da også korrekt, at der ofte spørges herinde på Amino, til hvor man kan finde det billigste trykkeri/reklamebureau/grafiker/programmør/etc/etc men prøv at kig lidt i nogle af trådene og du vil opleve, at billigst ikke altid er bedst. Søg fx efter "trofo.dk" herinde og se hvad en hel masse mennesker fik ud af, at vælge den billigste grafiker. 

He he nej nej det er ikke en personlig principsag. jeg vil egentlig bare debattere muligheden for at købe en e-bog brugt eller kunne låne den. Jeg har ikke noget problem med at den indeholder 120 sider. Faktisk har jeg slet ingen problemer:-)

Jeg kan ikke forholde mig til om bogen er pengene værd ud fra kvalitet, for jeg ikke læst den, korrekt. Jeg tror heller ikke jeg kommer til at købe den til den pris. Om den så er pengene værd eller ej. Det er simpelthen for dyrt i mine øjne. Et eksempel. Jeg har lige netop sparet 1500,- på en aftale med et stort svensk firma. Dette firma er ikke til at komme uden om med den løsning de tilbyder. De har over 1000 webshops som kunder og deres ydelse bliver brugt af 40% af svenske online handlende. Deres produkt er godt, men det er rigtig dyrt. Men alligevel kunne jeg spare 1500,-. Det er rigtig mange kondomer jeg skal sælge for at tjene 1500,- Derfor mener jeg godt at kunne forholde mig til en pris på et produkt uden at kende kvaliteten.

Så det handler såmænd ikke om at få en billig service eller ydelse, men at få den service eller den ydelse billigere:-)

Alle herinde er vel interesseret i at spare.

Side 7 ud af 11 (105 indlæg)