Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan en direktør være værd?

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Danmark skal være forgangsland og som de første forbyde høje lønninger. Og det skal vi holde fast i uanset hvor længe omverdenen er om at følge trop.

Jeg er sikker på, at landets kloge hoveder vil blive i landet og ikke søge til andre selskaber i udlandet hvor de kan få meget meget meget mere end i DK og jeg er sikker på at internationale selskaber ikke vil se det som et problem at de i deres danske afdelinger ikke kan hyre de bedste mulige personer til jobbet, fordi disse personer alligevel ikke kan lokkes med højere løn.
Uhh, og det afleder et nyt problem. Frynsegoder er også et problem. Hvis man giver direktører frynsegoder som fri bil, lejlighed tæt på job, medlemskaber af udvalgte netværks/foreninger/klubber etc. så skævvrider det også samfundet. Jeg er sikker på at gerne selv, i egenbetalt bil, kører tværs over landet hver dag for at komme på arbejde. Ingen grund til, hvis man vil have en dygtig person fra fx Jylland til Kbh, at give ham noget at bo i, i hverdagene.

Jantelov er nu engang det vi mennesker har bedst af at leve under. Hvis jeg ikke kan formå at løfte min personlige kunnen og formåen til et eftertragtet niveau, så skal de der kan så sandeligt ikke have det bedre end mig. Neej fy ha da... Frihed, lighed og broderskab!!!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:01

Keld Lanther:
Der er tale om så abnorme store gavebeløb at det tangere til tyveri af investorernes penge.

Gavebeløb.... hmm...

Hvis nu du ejede en stor del af Porsche og det havde givet bragende underskud, ville du så ikke gerne have betalt 1 mia DKK til en ledelse som kunne skabe et overskud på 6 mia?

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:21

Nicolai Lønne:

Jeg synes Danmark skal være forgangsland og som de første forbyde høje lønninger. Og det skal vi holde fast i uanset hvor længe omverdenen er om at følge trop.

Jeg er sikker på, at landets kloge hoveder vil blive i landet og ikke søge til andre selskaber i udlandet hvor de kan få meget meget meget mere end i DK og jeg er sikker på at internationale selskaber ikke vil se det som et problem at de i deres danske afdelinger ikke kan hyre de bedste mulige personer til jobbet, fordi disse personer alligevel ikke kan lokkes med højere løn.
Uhh, og det afleder et nyt problem. Frynsegoder er også et problem. Hvis man giver direktører frynsegoder som fri bil, lejlighed tæt på job, medlemskaber af udvalgte netværks/foreninger/klubber etc. så skævvrider det også samfundet. Jeg er sikker på at gerne selv, i egenbetalt bil, kører tværs over landet hver dag for at komme på arbejde. Ingen grund til, hvis man vil have en dygtig person fra fx Jylland til Kbh, at give ham noget at bo i, i hverdagene.

Jantelov er nu engang det vi mennesker har bedst af at leve under. Hvis jeg ikke kan formå at løfte min personlige kunnen og formåen til et eftertragtet niveau, så skal de der kan så sandeligt ikke have det bedre end mig. Neej fy ha da... Frihed, lighed og broderskab!!!

Nicolai din bandit! Du må ikke sidde og "copy/paste" fra Socialdemokratiets partiprogram. Slemme dreng! Som straf kan du få lov at lytte til Helle Thorning-Schmidts fisketorvsstemme i en time non-stop. Så ka' du lære det!

Dejlig ironi, Nicolai. Og hvor er det rart, at ikke alle falder pladask for den forbandede Jantelov! En direktør får det, han er værd. Får han for meget, ryger han ud - eller ned i løn. Og sker det ikke, er det bestyrelsen eller ejeren, der er tumper. Det er markedskræfter. Og så'n er det!

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:27

Der er delte meninger om dette emne - meget naturligt :)

Keld - Du er helt på vildspor, du vil gerne sælge dine aktier i Porsche selvom det er den bestyrelse du har valgt der har givet direktøren denne løn? Wink Hvordan hænger det lige sammen?

Det er meget naturligt at direktører og andre mennesker i højere stillinger får en resultatbaseret løn, eller en form for bonus.

Jeg synes personligt det er meget fair, at de får en meget høj løn - De har jo formået at skabe en masse værdi igennem deres arbejde, så kan det så diskuteres hvordan de har opnået det, men det er sagen uvedkommende når lønnen er fastsat ud fra nogle kriterier bestyrelsen har været med til at udarbejde. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:36

Jesper N. Jepsen:

Det er meget naturligt at direktører og andre mennesker i højere stillinger får en resultatbaseret løn, eller en form for bonus.

Jeg synes personligt det er meget fair, at de får en meget høj løn - De har jo formået at skabe en masse værdi igennem deres arbejde, så kan det så diskuteres hvordan de har opnået det, men det er sagen uvedkommende når lønnen er fastsat ud fra nogle kriterier bestyrelsen har været med til at udarbejde. 

Jeg syndes det er en skam at vi ikke har direktører i danmark der kan skabe så meget værdi at de kan opretholden sådan en løn. Prøv at tænke på hvad de skal betale i skat. Kan vi få en masse af dem.

Jeg vender den lige på hovedet, sæt skatten på indkomster over 50mil til 20%, så tror jeg der ville komme en del indvandre med særdeles gode indkomster og betaler en særdeles god skat til vores alles bedste.

Thomas

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:44

selvpension45:

Jesper N. Jepsen:

Jeg syndes det er en skam at vi ikke har direktører i danmark der kan skabe så meget værdi at de kan opretholden sådan en løn. Prøv at tænke på hvad de skal betale i skat. Kan vi få en masse af dem.

Jeg vender den lige på hovedet, sæt skatten på indkomster over 50mil til 20%, så tror jeg der ville komme en del indvandre med særdeles gode indkomster og betaler en særdeles god skat til vores alles bedste.

Thomas

Det vil da helt sikkert gavne Danmark, hvis vi kunne få lokket sådan en masse folk til landet. Det kræver så bare en masse virksomheder de kan arbejde i, men det skulle da være muligt på sigt ;) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:52

Argh, iværksættere er for enige. Det var kun Keld der rigtigt trådte i spinaten. Et kort øjeblik var jeg nervøs for Nikolaj's dømmekraft, men ironien skinnede for kraftigt igennem.

Kan en fodboldspiller være 300 millioner værd i årsløn? Hvorfor/hvorfor ikke?

/Jesper

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:02

Thomas Rosenstand:
Nicolai din bandit! Du må ikke sidde og "copy/paste" fra Socialdemokratiets partiprogram. Slemme dreng! Som straf kan du få lov at lytte til Helle Thorning-Schmidts fisketorvsstemme i en time non-stop. Så ka' du lære det!

AARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH [:'(]
Undskyld undskyld undskyld. Jeg skal nok være god fra nu af. Bare ikke tving mig til gennemleve Thorning-Tortur metoden.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 23:02

Jesper N. Jepsen:

selvpension45:

Jesper N. Jepsen:

Thomas

Det vil da helt sikkert gavne Danmark, hvis vi kunne få lokket sådan en masse folk til landet. Det kræver så bare en masse virksomheder de kan arbejde i, men det skulle da være muligt på sigt ;) 

En indvandrer med 50 mil til 20% i skat, kunne betale ca. 50 Knæ operationer på privat hospital, eller 3000 dages indlæggelse på et hospital.Så lad os få nogle af dem.

Hvis der skal loft over hvad top chefer må tjene, hvad så med :

Ejerne / aktionærene.
Hvad med sports stjerner.
Hvad med kunstner / musiker

Madonnas sidste turne gav hende i omegnen af en milliard (1.000.000.000)

Og hvem skal bestemme hvad der er for meget / nok ?

Thomas

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:50

Hele opskriften på loft over indtjening og alt det der ER skrevet for længe siden! Og den er gennemtestet i et hav af variationer, hvor det er muligt at drage erfaringer. Lad mig flæng nævne:

DDR

Sovjetunionen

Bulgarien

Nordkorea

Cuba

Der er erfaringer nok at tære på.

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)