Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan en direktør være værd?

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Lanther:

Hvad skulle i debattere uden mig?? Big Smile

Jeg har ikke noget imod at man kan tjene penge, men som alt i verden, kan det også vende og så gælder det selvfølgelig om, at tømme kassen inden nedturen kommer.

Specielt bilfabrikker mister mange penge og det kan også komme til at gå ud over Porche, når og hvis kunderne svigter.

Derfor skulle man tro, at ledelsen tømte kassen, fordi noget er på vej i de kommende år.

Lige så vigtigt som det er at kunne forudse opgangstider, er det at kunne forudse nedgangstider. En dygtig ledelse vil kunne forudse dette, og vil have forberedt virksomheden på dette - enten via fyringer, produktreduceringer, elller lignende.

Nye produkter vil sandsynligvis ikke introduceres på disse tidspunkter, da det ville være for risikabelt. En dygtig ledelse får dirrigeret virksomheden sikkert igennem nedgangstider, så den er klar til opgangstider.

Når der er nedgangstider skal man begynde at planlægge opgangstider. Når der er opgangstider skal man begynde at planlægge nedgangstider.

Med venlig hilsen,
Martin Egede Jensen

www.mejensen.dk - meJensen Reklame ApS
www.findme.dk - webhosting i høj kvalitet

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:33

Du skriver

Når der er nedgangstider skal man begynde at planlægge opgangstider. Når der er opgangstider skal man begynde at planlægge nedgangstider.

Men, historien idag viser bare, at bilfabrikkerne ikke kan planlægge godt nok, fordi der er for mange ukendte parametre og derfor fusionerer de, fordi de ikke kan tjene penge og mange bilfabrikker lukker endda.

Prøv bare at se hvem der laver de samme biler idag!!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:36

Keld Lanther:

Du skriver

Men, historien idag viser bare, at bilfabrikkerne ikke kan planlægge godt nok, fordi der er for mange ukendte parametre og derfor fusionerer de, fordi de ikke kan tjene penge og mange bilfabrikker lukker endda.

Prøv bare at se hvem der laver de samme biler idag!!

Hvem har opkøbt Porche, da?

Med venlig hilsen,
Martin Egede Jensen

www.mejensen.dk - meJensen Reklame ApS
www.findme.dk - webhosting i høj kvalitet

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:46

VW havde også et stort potitentiale engang men se artiklen her....

VW-arbejderne er utilfredse med den planlagte fusion mellem Porsche og VW, fordi den efter et VW-synspunkt giver for meget magt til Porche. Helt konkret vil det nye fælles koncernselskab Porche Holding ifølge fusionsaftalen få seks medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer - tre til VWs ansatte, og tre til Porches.

Det kunne lyde rimeligt nok, men det er det ikke, mener VWs ansatte, for VW har 324.000 ansatte, og Porche kun 11.000

Måske kan VW få Porche i knæ engang?? for de har mange dyre ansatte som ikke sådan er til at slippe af med og det koster kassen i fremtiden.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:57

Keld Lanther:

VW havde også et stort potitentiale engang men se artiklen her....

VW-arbejderne er utilfredse med den planlagte fusion mellem Porsche og VW, fordi den efter et VW-synspunkt giver for meget magt til Porche. Helt konkret vil det nye fælles koncernselskab Porche Holding ifølge fusionsaftalen få seks medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer - tre til VWs ansatte, og tre til Porches.

Det kunne lyde rimeligt nok, men det er det ikke, mener VWs ansatte, for VW har 324.000 ansatte, og Porche kun 11.000

Hehe... endnu et godt argument for, at ledelsen hos Porche skal have en god løn... :-)

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:52

Det skægge er jo egentlig at forskellen på 200 mio og 700 mio ikke er særlig stor. Jo - i kroner og øre, men ikke i effektiv nytteværdi.

- Man kan kun køre i en Porche ad gangen
- Hvis man drikker mere end én flaske Brixtofte-årgangsvin om dagen bliver man totalt alkoholisk (max 21 genstande/uge?)
- Hvor meget koster den vildeste ejendom i Tyskland?
- Hvor lidt ferie har man egentlig hvis man er CEO for Porche
- Hvor mange fester gider man holde for sine venner, eller hvor mange jordomrejser gider man tage, osv osv osv.?
- Hvor mange luksus-ure kan man have på ad gangen?

Egentlig tror jeg at det bliver en leg. Man sætter en bonus afhængig af resultater som ingen nogen sinde havde regnet med ville kunne opnås - og når de nu er opnået, så sidder man bare måbende tilbage (det gør manden sikker også selv - direktører er jo også mennesker). Men hvevm brokker sig når det nu er gået så godt? Så er det bare at cashe ind, og det hele ender sikkert med at hans børn eller børnebørn bruger arven på fis og ballade - eller at pengene gives til velgørende formål.
Jeg tror alle ville være lige tilfredse med 200 eller 100mio for den sags skyld. Men der går da sport i det :-)

Var det ikke Roskilde Banks tidligere direktør der fik 50 mio i bonus for et par år tilbage. Nu er han fratrådt og banken har vist fået en røffel for at være lidt underlikvide, og aktierne er faldet med 30% selvom det egentlig går meget godt for dem. Hmmmm...

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:05

> Det skægge er jo egentlig at forskellen på 200 mio og 700 mio ikke er særlig stor

Skal vi så ikke blive enige om, at hvis du laver 700 mill, så sender du bare de 500 mill til mig - for jeg synes der er en forskel :)

> - Man kan kun køre i en Porche ad gangen
Ja, men man kan da sagtens have flere somman veksler imellem - og så er der jo også Mercedes, Jaguar, Bentley og alle de andre ...

> - Hvis man drikker mere end én flaske Brixtofte-årgangsvin om dagen bliver man totalt alkoholisk (max 21 genstande/uge?)
Ja, men nu er de vine han drak jo heller ikke de dyreste man kan få. LANGT fra :)

> - Hvor meget koster den vildeste ejendom i Tyskland?
Det ved jeg ikke, men nu er det heller ikke lige Tyskland jeg ville købe et hus i :)
I Danmark er husene ikke så dyre. For 50-75 millioner kan du få næsten hvad som helst. Men jeg vil også gerne have et hus i Californien - hvor man hurtigt kan brænde det dobbelte af, et hus i Frankrig, Italien og på Fanø ... og så løber det jo op :)

Se iøvrigt nogle store dyre huse her:
&feature=related">

&feature=related

> - Hvor mange fester gider man holde for sine venner
1 - kun en - men den er så til gengæld permanent :)

> - Hvor mange luksus-ure kan man have på ad gangen?
Luksusure er ikke noget man går med! Det er noget man har liggende i fine skuffer som man trækker ud en gang imellem og siger WOW!

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 18:02

Mikkel deMib Svendsen:
> - Hvor mange fester gider man holde for sine venner
1 - kun en - men den er så til gengæld permanent :)

:D ja, det kan jeg godt være enig med dig i. Det er måske bare mit mådeholdne jeg der forhindrer mig i at være en overekstravagant forbruger a la Porche-manden...

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:19

Jeg er et meget flinkt mennesker, der altid tilbyder at hjælpe (kvit og frit!), hvis der er nogle som skal have brændt et par ekstra millioner af. Jeg er meget kreativ :)

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)