Uh ha, det er godt det ikke er Amino der vælger statsminister!! Jeg kunne som hårdt arbejdende iværksætter aldrig drømme om at stemme på LA! Deres menneskesyn og forsimplede udtalelser og løsninger på de mange menneskelige opgaver, der skal løses - det går bare ikke. Det er ikke nemt at få enderne til at nå sammen, men det er så vigtigt at tænke lidt længere frem end til egen næse, når vi snakker statsminister - og hvilken vej vi skal gå? Verden er stor, og den udvikler sig konstant - vi må favne den og forstå, at opgaverne skal løses sammen. Go' torsdag |
I stedet for at spilde tiden på at diskutere blå blok vs. rød blok, partier og kandidater, hvorfor kræver vi vælgere ikke i højere grad end nu, mere reel indflydelse på den førte politik. Er jeg den eneste der kan se et demokratisk problem i, at være tvunget til at stemme på repræsentanter jeg ikke kender, ikke fører den politik jeg vil have når det kommer til stykket, og som lyver og fordrejer for at sikre sig stemmerne og dermed de fede pensioner og efterfølgende gode poster i det private?
Er jeg den eneste der kan se et problem i, at politikerne ignorerer befolkningen (eksempelvis de seneste kæmpe underskriftsindsamlinger) når det passer dem, og at de kan sidde bag lukkede døre og bestemme love der rammer os alle mod vores vilje og i al' hemmelighed? Er dette demokratisk?
Hvorfor kræver vi ikke en ændring af det nuværende system, der ikke længere er tidssvarende.
Jeg mener at vi i højere grad skal have lov til, at stemme på enkeltsager (ikke nødvendigvis samtlige) end på enkeltpersoner eller partier. Mit livssyn kan ikke lægges i én ideologisk kasse! Jeg kan være ”rød” hvad angår én ting og ”blå” hvad angår en anden. Det viser de såkaldte ”kandidat-test” også. Min højeste score er 65% enighed med en kandidat. Altså kan de resterende 35% være direkte i modstrid med mine synspunkter og ønsket politik. Jeg kan til gengæld være 100% enig i én sag og 100% uenig i en anden, sådan sat på en spids.
Dette giver et meget bedre billede af hvad befolkningen reelt ønsker, og er meget bedre for demokratiet, end at tillade tilfældige enkeltpersoner at bestemme alt på dine vejene.
PS: Jeg ønsker ikke et pøbelvælde, men et mere smart og tidssvarende demokratisk system. :)