Jeg går og pusler med tanken om at ansætte en sælger, men jeg vil gerne have nogle tal at at lægge ind i budgeterne, derfor vil jeg gerne vide hvad skal en sælger have i løn, skal have/hun have firma bil osv. Jeg vil selvfølgelig have en med masser af erfaring der virkelig kan rykke noge varer ;o) men hvor støver man dem op henne? Der er selvfølgelig masser af jobbørser osv. men jeg ville have det bedre med at finde dem ud fra anbefalinger. De varer der skal sælges henvender sig primært til brugskunstbutikker, blomsterhandlere o.li. Men der påtænkes en række tiltag som i højere grad vil henvende sig til større firmaer. |
En sælger der kommer til dig og siger at denne er tilfreds med ren provision og iøvrigt selv ligger bil og telefon til skal du bare ansætte med det samme! Men dem er der desværre ikke så mange af.
Du skal nok kigge efter en kombination hvor du har en ok grundløn, ikke for høj ikke for lav. Derudover skal der være en attraktiv provisionsaflønning. Gerne krydret med en bonus når og hvis opstillede salgsmål nåes. Målene skal ikke være baseret på årsbasis men nok snarer på kvartalsbasis da sælgeren dermed kan se at det er muligt at nå målene, eller justere på egen indsats for at nå målene. Derfor skal målene også være realistiske.
Så en grundløn og derefter en provision således at det ikke er umuligt at nå de ca.35-40000 pr. måned. Bil skal du ikke spekulere på. En god sælger kommer med egen bil, og får naturligvis kørepenge efter statens takster.