Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en god sælger have i løn? og hvor finder jeg ham/hende?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og pusler med tanken om at ansætte en sælger, men jeg vil gerne have nogle tal at at lægge ind i budgeterne, derfor vil jeg gerne vide hvad skal en sælger have i løn, skal have/hun have firma bil osv.

Jeg vil selvfølgelig have en med masser af erfaring der virkelig kan rykke noge varer ;o) men hvor støver man dem op henne? Der er selvfølgelig masser af jobbørser osv. men jeg ville have det bedre med at finde dem ud fra anbefalinger.

De varer der skal sælges henvender sig primært til brugskunstbutikker, blomsterhandlere o.li. Men der påtænkes en række tiltag som i højere grad vil henvende sig til større firmaer.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:13

En sælger der kommer til dig og siger at denne er tilfreds med ren provision og iøvrigt selv ligger bil og telefon til skal du bare ansætte med det samme! Men dem er der desværre ikke så mange af.

Du skal nok kigge efter en kombination hvor du har en ok grundløn, ikke for høj ikke for lav. Derudover skal der være en attraktiv provisionsaflønning. Gerne krydret med en bonus når og hvis opstillede salgsmål nåes. Målene skal ikke være baseret på årsbasis men nok snarer på kvartalsbasis da sælgeren dermed kan se at det er muligt at nå målene, eller justere på egen indsats for at nå målene. Derfor skal målene også være realistiske.

Så en grundløn og derefter en provision således at det ikke er umuligt at nå de ca.35-40000 pr. måned. Bil skal du ikke spekulere på. En god sælger kommer med egen bil, og får naturligvis kørepenge efter statens takster.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 21:13

35-40 kilo Indifferent er du ved at søge job ... her i nordjylland er de noget billigere og så vidt jeg ved er gennemsnitslønnen for en kørende sælger 23K  ved fast løn, men jeg kan tage fejl. Der skal da også sælges en del for at opnå den løn. Hvad skal en person, der får 35K i løn, sælge for pr.mdr./år ?

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:23

Gennemsnit på 23K... Det vil sige at der er mange der får mindre. Ikke underligt at der er så tomt i nordjylland. Men jeg tror du tager fejl alligevel. jeg tjekkede på jobindex. Gennemsnittet ligger på 31500,- for en sælger/salgskonsulent på 30 år med 10 års erhvervserfaring og ingen oplyst uddannelse.

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 21:27

hmm ja jeg er ikke overrsket nu kommer jeg oprindeligt fra kbh og har jo hørt tal i den størrelses orden (35K) men måske er det også en af grundene til jeg at jeg spøger hvis vi skal betale det (hvilket jeg hjertens gerne vil hvis han/hun selv kan tjene dem) pluskørepenge osv. så skal vedkomne kunne rykke varer for 4-500.000 om måneden, men så ville jeg også være en meget glad mand og give masser af bonus ;o).

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:41

Dit spørgsmål er ikke let at besvare. Overhovedet. Du kan sjusse dig frem til en løn ved at tjekke jobindex.dk, men i sidste ende er det dig selv, der skal fastsætte den.

Enhver ansættelse er en forhandling, hvor begge parter i sidste ende er tilfredse med det tal, de rammer. For at finde det tal, skal du gøre dig klart, hvad dit dækningsbidrag er på dine varer, og hvor mange potentielle varer en god sælger kan omsætte indenfor en periode.

I mit fag ligger sælgerløn på alt mellem kr. 18.000,- og kr. 55.000,- pr. md. + provision (i nogle tilfælde), hvilket viser diversiteten indenfor branchen. Den samme diversitet er der måske også i din branche.

Hvor meget overskud kan du selv generere i snit på en måned, når alt er betalt - forudsat at du arbejder ca. 37 timer om ugen? Din sælger skal generere ca. det 1,5 til 2 gange det beløb for at få samme løn, som du får. Årsagen er, at sælgeren ikke bærer samme ansvar som du gør, og skal have sin retmæssige månedsløn HVER MÅNED, hvor du kan "nøjes" med en svingende løn, afhængig af om der lige er sæson for de store penge i øjeblikket.

Og så er der 1000 andre ting, der spiller ind. Held og lykke!

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 21:55

Kennith:

hmm ja jeg er ikke overrsket nu kommer jeg oprindeligt fra kbh og har jo hørt tal i den størrelses orden (35K) men måske er det også en af grundene til jeg at jeg spøger hvis vi skal betale det (hvilket jeg hjertens gerne vil hvis han/hun selv kan tjene dem) pluskørepenge osv. så skal vedkomne kunne rykke varer for 4-500.000 om måneden, men så ville jeg også være en meget glad mand og give masser af bonus ;o).

ja,tak for kaffe. Jeg vil dælme også gerne give 35K for en sælger der rykker 4-500K hjem pr. mdr. :-) jeg talte med en ven der er sælger og han siger at der skal sælges for 1,5-2 mio. pr.år (ved ikke hvad han får i løn) men det er da også ganske fint.

vedr. jobindex.dk .....

der har jeg oså kigget før, men synes at lønningerne er lidt skruet op, tror ikke at alle er helt oprigtige når de oplyser hvad de tjener Wink

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:12

Bent A.:

vedr. jobindex.dk .....

der har jeg oså kigget før, men synes at lønningerne er lidt skruet op, tror ikke at alle er helt oprigtige når de oplyser hvad de tjener Wink

Nej, de tal er vist umiddelbart baseret på data fra hvad folk ønsker/kræver i løn og ikke hvad de p.t. tjener.Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 00:50

Bent A.:
ja,tak for kaffe. Jeg vil dælme også gerne give 35K for en sælger der rykker 4-500K hjem pr. mdr. :-) jeg talte med en ven der er sælger og han siger at der skal sælges for 1,5-2 mio. pr.år (ved ikke hvad han får i løn) men det er da også ganske fint

Ja ok det er nok også lige i overkanten men det er engrossalg så min avance er jo ikke noget at råbe hurra for, og jeg regnede bare lige hurtigt med 15% til en sælger og så kørepenge og der skal jo også folk til at pakke tingene på lageret, betales husleje osv. men hvis en sælger ska have 35 om mdr. med vores nuværende avancer så skal han op og sælge der omkring. jeg har overtaget firmaet i år og der bliver nok også en regulering af ppriserne næste år så måske ville det kunne løbe rundt hvis han sælger for 2-2,5 mill om året. Men det er også en anselig slat, og når alt kommer til alt så er en del af formålet med denne tråd at finde ud af om vi overhovedet skal fortsætte med at satse på engros salg, og hvordan vi skal gøre det.

Jeg takker for de foreløbige svar.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:58

hvis der er nogle der ligger inde med et sælgerjob til 35k+ i måneden i midtjylland, så skal jeg nok smide en ansøgning ;-) !

ligger sælgerlønninger virkelig så højt ...? Eller er det bare fordi jeg kender sælgere kun med 2 - 3 års erfaring....

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)