Hejsa. Jeg har hørt at man kun bør momsregistrere sig, hvis man tjener over 50.000. |
Mig bekendt, kan du kun trække moms fra, hvis du er moms registreret.
- Kim -
Hejsa. Jeg har hørt at man kun bør momsregistrere sig, hvis man tjener over 50.000. |
Mig bekendt, kan du kun trække moms fra, hvis du er moms registreret. - Kim - |
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Jo helt korrekt - du må ikke optræde som firma/virksomhed Nej det findes ikke lovligt' men du kan se i link nr 1 længere nede om evt forældrer stifter og sælger, men forældre skal så være direktør osv den er helt uforståelig. Momspligt er ved OMSÆTNING forventet 50.000 og ikke tjener. Uden momsregistrering kan du ikke trække moms fra i sagens natur men skal ikke lægge moms på heller - Med moms registrering kan man trække købsmoms fra - OG skal lægge moms på salget Der er så også muligvis noget mere omkring evt import af champagne. Start her med at se om det med at være under 18 http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html og se så om ikke du kan læse dig gennem noget med moms og andet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/momsimporteksport.html vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Meget forenklet - Ja, det er kun overskuddet du betaler skat af. Køber du varer, blækpatroner, papir osv for 100 kr i dit firma, og sælger dine varer for 500 kr. Skal du betale skat af overskuddet på 400 kr. Her er set bort fra moms. |
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
væk med varer. Køb af varer er ikke en udgift - men brugte varer er - mere så det ikke ser ud som om man bare kan lægge nogle varer på lager og undgå overskud/skat vh John Hannover |
Jeg var overbevist om, at hvis jeg feks i december måned havde et overskud på 10.000 kr, at jeg så kunne gøre det, at jeg købte varer hjem til lageret for 10.000 kr i samme måned, så jeg slap for at betale skat af de 10.000 kr jeg havde i overskud. Men det er ikke sådan det hænger sammen, når man køber til sit lager ? - Kim - |
Nej lurede nok det var den tanke du havde KIM og NEJ det er en total standard fejl. Alt der hedder varer skal tælles op ved årsafslutning og værdi til indkøb lægges til ens resultat - eller man skal køre lagerstyring hvor de i flyttes fra varekøb til vareregulering og varelager. Om du har kontanter eller varer til 10.000 kr er helt samme værdi. Har du ikke reguleret for varelager ved årsafslutning må du ind og ændre din selvangivelse. Det er pt 1 vil jeg påstå, i enhver skattekontrol Eneste du kan købe er aktiver til brug - en printer der afskrives - men køb aldrig noget kun for at spare skat - det er som at tisse i bukserne - vent til du skal bruge det og du har nok også skat til den tid. Varer derimod giver INTET fradrag for det er aldrig en udgift vh John Hannover |
Ved nærmere eftertanke, så har du selvfølgelig ret. Det var mig der lige var væk et øjeblik. Godt Dinero har styr på det, når jeg misser :) - Kim - |