Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Søges.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 
Jeg er under 18 lige nu. 
Og har et ønske om at starte op som iværksætter.
Jeg har allerede nogle idéer, som jeg kan røbe omhandler champagne. 
Men, problemet ligger i at jeg der er et par ting jeg ikke helt forstår.

Da jeg er under 18 år, og derved er umyndig, kan jeg ikke starte mit eget firma op, korrekt ikke? 
Jeg ved godt at jeg kan få mine forældre til at hæfte for det istedet (altså i deres navn), men er det ikke noget med at der findes et smuthul, der gør man kan, altså en slags ting hvor man bliver "myndig". 

Også er der det med momsregeristrering.

Jeg har hørt at man kun bør momsregistrere sig, hvis man tjener over 50.000.
Men da jeg somsagt gerne ville kunne trække momsen fra, ser jeg gerne at jeg kunne "slippe" for moms.

Så hvad er pro/cons?

Og er der ellers nogle der har nogle specielle råd / tips?

Ved godt at jeg skal skille mig ud fra mængden.

Mvh Emil J. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:35

Mig bekendt, kan du kun trække moms fra, hvis du er moms registreret. 

- Kim - 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36

emil100j:
Da jeg er under 18 år, og derved er umyndig, kan jeg ikke starte mit eget firma op, korrekt ikke?
Jo helt korrekt - du må ikke optræde som firma/virksomhed

emil100j:
Jeg ved godt at jeg kan få mine forældre til at hæfte for det istedet (altså i deres navn), men er det ikke noget med at der findes et smuthul, der gør man kan, altså en slags ting hvor man bliver "myndig". 
Nej det findes ikke lovligt' men du kan se i link nr 1 længere nede om evt forældrer stifter og sælger, men forældre skal så være direktør osv

emil100j:
Jeg har hørt at man kun bør momsregistrere sig, hvis man tjener over 50.000.
Men da jeg somsagt gerne ville kunne trække momsen fra, ser jeg gerne at jeg kunne "slippe" for moms. 
den er helt uforståelig. Momspligt er ved OMSÆTNING forventet 50.000 og ikke tjener. Uden momsregistrering kan du ikke trække moms fra i sagens natur men skal ikke lægge moms på heller - Med moms registrering kan man trække købsmoms fra - OG skal lægge moms på salget

Der er så også muligvis noget mere omkring evt import af champagne. Start her med at se om det med at være under 18 http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html og se så om ikke du kan læse dig gennem noget med moms og andet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/momsimporteksport.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:43

Ja selvfølgeligt.
Mente også Omsætning, men fik ikke udtrykket mig godt nok :) 
Tak for hjælpen ;) 

Er det kun ens overskud man skal betale skat af så? 
Eller er det for alt du sælger.
Er helt ny, så har lidt dumme spørgsmål. :)

Mvh Emil

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:48

Meget forenklet -  Ja, det er kun overskuddet du betaler skat af. Køber du varer, blækpatroner, papir osv for 100 kr i dit firma, og sælger dine varer for 500 kr. Skal du betale skat af overskuddet på 400 kr. Her er set bort fra moms. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37

KS71:
Køber du varer, blækpatroner, papir osv for 100 kr i dit firma, og sælger dine varer for 500 kr. Skal du betale skat af overskuddet på 400 kr. Her er set bort fra moms
væk med varer. Køb af varer er ikke en udgift - men brugte varer er - mere så det ikke ser ud som om man bare kan lægge nogle varer på lager og undgå overskud/skat

vh John Hannover

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:01

Jeg var overbevist om, at hvis jeg feks i december måned havde et overskud på 10.000 kr, at jeg så kunne gøre det, at jeg købte varer hjem til lageret for 10.000 kr i samme måned, så jeg slap for at betale skat af de 10.000 kr jeg havde i overskud. Men det er ikke sådan det hænger sammen, når man køber til sit lager ?

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05

KS71:

Jeg var overbevist om, at hvis jeg feks i december måned havde et overskud på 10.000 kr, at jeg så kunne gøre det, at jeg købte varer hjem til lageret for 10.000 kr i samme måned, så jeg slap for at betale skat af de 10.000 kr jeg havde i overskud. Men det er ikke sådan det hænger sammen, når man køber til sit lager ?

- Kim -

Nej lurede nok det var den tanke du havde KIM og NEJ det er en total standard fejl. Alt der hedder varer skal tælles op ved årsafslutning og værdi til indkøb lægges til ens resultat - eller man skal køre lagerstyring hvor de i flyttes fra varekøb til vareregulering og varelager.

Om du har kontanter eller varer til 10.000 kr er helt samme værdi. Har du ikke reguleret for varelager ved årsafslutning må du ind og ændre din selvangivelse. Det er pt 1 vil jeg påstå, i enhver skattekontrol

Eneste du kan købe er aktiver til brug - en printer der afskrives - men køb aldrig noget kun for at spare skat - det er som at tisse i bukserne - vent til du skal bruge det og du har nok også skat til den tid. Varer derimod giver INTET fradrag for det er aldrig en udgift

vh John Hannover

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:52

Ved nærmere eftertanke, så har du selvfølgelig ret. Det var mig der lige var væk et øjeblik. Godt Dinero har styr på det, når jeg misser :)

- Kim -

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 14:58

Du har muligheden for at oprette dit selskab som Iværksætter-selskab. Prøv at google det og læs mere om det på nettet :) 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)