Hej Aminoer
Jeg har ikke taget stilling til om jeg vil stemme ja eller nej og det har jeg selvfølgelig mine årsager til.
Da jeg i sin tid kom ind på Amino var/er jeg glad for, at det var et sted hvor iværksættere og kreative mennesker kunne mødes og udveksle ideer. Med eller uden MLM debatten får jeg stadig noget ud af Amino, da jeg også læser en hel del af de andre tråde hvor jeg kan suge andres gode råd og erfaringer til mig. Disse tråde kommenterer jeg sjældent, da jeg enten ikke har noget indput, eller fordi jeg vurderer, at andres erfaingerer og viden på det specifikke område overstiger min egen.
Som udgangspunkt og i et godt stykke tid frem havde jeg en ide og et ønske om, at man på Amino og med SÅ mange dygtige og fornuftige brugere måtte være i stand til, at højne niveauet for MLM debatten over det man ellers ser.
Sandheden er, at uanset hvor dygtige og fremragende iværksættere I er og uanset hvor gode I er til at sparre med andre. Så er det tydeligt at de fleste af jer glemmer deres kvaliteter ved døren når I træder ind i MLM debatten.
Hvis I ikke føler at I lærer noget fra MLM debatten, så er I allesammen ligeså stor en del af problemet.
Der er på nuværende tidspunkt utrolig mange guldkorn, facts og overvejelser omkring branchen. - Men disse står stadig meget ustruktureret på div. tråde, hvor de næppe bliver læst og taget til overvejelse.
I mine øjne så kører MLM debatten på Amino dårlig, fordi ALT for mange uvedkommende og uvidende mennesker vælger at udtale sig mere end godt er. Dette ville imidlertid ikke være noget problem, hvis disse fortalere så i det mindste var mere lydhør for det der kommer retur. - Men desværre tror jeg at mange af jer dygtige iværksættere er så stolte i jeres eget felt, så I ikke har
overskud til at respektere os der har valgt denne vej. - Mange har desværre aldrig haft i sinde at deltage for at lære noget om en branche I ikke kender noget til og hvad jeres formål så er i debatten vil jeg overlade til den enkelte at overveje.
Sagen er den, at der i MLM bestemt også findes et utal af nuancer og ligesom med traditionel forretning er der utrolig mange måder, som man kan behandle branchen på. Vi sidder fast i debatten, fordi dette logiske faktum ikke har trængt igennem hos de fleste.
At vi i det hele taget ikke har bevæget os videre til et punkt, hvor vi ikke diskutere så stupide ting som pyramidespil og scams der hører hjemme i en anden boldgade, er helt forrykt.
Vi burde sidde og føre en debat om de mange måder man kan behandle en MLM forretning på, men dér har vi aldrig kunne bevæge os hen, for vi hænger stadig fast i normerne som en flok amatører.
At vi på Amino ikke får diskuteret MLM bedre end en flok 15 årige pubertetspestilenser på Jubii har vi kun os selv at bebrejde for. Spørg jer selv hvad I har gjort for at hæve niveauet.
I denne forbindelse så jeg, at nogen havde oprettet en "afreageringstråd" i direkte forbindelse med MLM debatten. - Hvad er det egentlig for en gang amatørfis?
Nu er vi kommet til et punkt, hvor stort set ingen MLM folk tør at lægge deres reelle problemer og overvejelser på bordet i frygt for, at blive overfaldet med alle mulige bebrejdelser. - Denne "frygt" ser man ikke andre steder på Amino, for når man forlader MLM debatten, så samler man åbenbart sin egen anstændighed og pli op igen.
Pointen er, at hvis folk deltog på MLM debatten på samme måde som de deltager i de øvrige, så var vi kommet meget længere. Hvis folk kunne æde deres stolthed og indrømme, at os der arbejder med MLM har en viden og en indsigt i noget de ikke kender til, så ville der formegentlig blive undladt mange af de fordummende og direkte stupide kommentarer der