Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM på Amino - ja/nej?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Får du noget godt ud af debatten om MLMAmino? Måske nye idéer, forslag til forbedringer, input til din forretning, osv.

Jeg spørger fordi der ikke er så meget gang i MLM debatten på Amino, og når der endelig sker noget får jeg ikke selv nye idéer og input fra debatten på samme måde som jeg gør i alle de andre kategorier herinde.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:13

Jeg havde faktisk håbet på at MLM debatten ville give lidt inspiration til at tænke i anderledes/alternative baner mht. salg i min "normale" virksomhed. Men det har været småt med inspiration, da det mest er blevet til mudderkast.

Men MLM debatten har da til tider underholdt mig meget

mvh Carsten
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:18

Ja, der er masser af inspiration af hente. Jeg har prøvet MLM, men fandt ud af det ikke var mig, MEN der er da gode elementer i MLM. JEg har da flere elementer jeg bruger fra MLM-verdenen i mit daglige. De findes nok også andre steder, men jeg har bare stødt på dem via MLM.

MLM var ikke mig, men der var masser af inspiration
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:37
Indtil videre er afstemningen nogenlunde ligeligt fordelt, men der har endnu ikke deltaget nogen aktive MLM folk i afstemningen. Det kunne jo egentlig være rart at høre om de har fået noget ud af MLM debatten herinde på Amino

Nå hvad, det er jo stadig en ret ung afstemning

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:24

Jeg stemte nej, alene af den grund at MLM debatten endnu ikke har ført noget godt med sig.

80% hvis ikke mere er rent mudderkastning, og det tror jeg simpelthen ikke på ændrer sig.
Jeg vil ikke give skylden til den ene eller anden gruppe men alle. Derfor tror jeg man ville få langt mere ud af at oprette et helt andet site dedikeret til MLM, da MLM folk overhovedet ikke kan med IKKE MLM folk, og omvendt.

Så hvis nogle af de aktive MLM folk herinde fra gad bruge de timer det tog at oprette en ekstern MLM debat, er jeg sikker på man kunne lave en aftale med Martin Thorborg om noget videreføring af debatterne til deres side, og derved ville de nemt kunne få opbygget en god gruppe MLMer der kunne diskutere strategier etc.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:42
hvad er MLM ??
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:15

Hej Aminoer

Jeg har ikke taget stilling til om jeg vil stemme ja eller nej og det har jeg selvfølgelig mine årsager til.

Da jeg i sin tid kom ind på Amino var/er jeg glad for, at det var et sted hvor iværksættere og kreative mennesker kunne mødes og udveksle ideer. Med eller uden MLM debatten får jeg stadig noget ud af Amino, da jeg også læser en hel del af de andre tråde hvor jeg kan suge andres gode råd og erfaringer til mig. Disse tråde kommenterer jeg sjældent, da jeg enten ikke har noget indput, eller fordi jeg vurderer, at andres erfaingerer og viden på det specifikke område overstiger min egen.

Som udgangspunkt og i et godt stykke tid frem havde jeg en ide og et ønske om, at man på Amino og med SÅ mange dygtige og fornuftige brugere måtte være i stand til, at højne niveauet for MLM debatten over det man ellers ser.

Sandheden er, at uanset hvor dygtige og fremragende iværksættere I er og uanset hvor gode I er til at sparre med andre. Så er det tydeligt at de fleste af jer glemmer deres kvaliteter ved døren når I træder ind i MLM debatten.
Hvis I ikke føler at I lærer noget fra MLM debatten, så er I allesammen ligeså stor en del af problemet.
Der er på nuværende tidspunkt utrolig mange guldkorn, facts og overvejelser omkring branchen. - Men disse står stadig meget ustruktureret på div. tråde, hvor de næppe bliver læst og taget til overvejelse.

I mine øjne så kører MLM debatten på Amino dårlig, fordi ALT for mange uvedkommende og uvidende mennesker vælger at udtale sig mere end godt er. Dette ville imidlertid ikke være noget problem, hvis disse fortalere så i det mindste var mere lydhør for det der kommer retur. - Men desværre tror jeg at mange af jer dygtige iværksættere er så stolte i jeres eget felt, så I ikke har overskud til at respektere os der har valgt denne vej. - Mange har desværre aldrig haft i sinde at deltage for at lære noget om en branche I ikke kender noget til og hvad jeres formål så er i debatten vil jeg overlade til den enkelte at overveje.

Sagen er den, at der i MLM bestemt også findes et utal af nuancer og ligesom med traditionel forretning er der utrolig mange måder, som man kan behandle branchen på. Vi sidder fast i debatten, fordi dette logiske faktum ikke har trængt igennem hos de fleste.

At vi i det hele taget ikke har bevæget os videre til et punkt, hvor vi ikke diskutere så stupide ting som pyramidespil og scams der hører hjemme i en anden boldgade, er helt forrykt.
Vi burde sidde og føre en debat om de mange måder man kan behandle en MLM forretning på, men dér har vi aldrig kunne bevæge os hen, for vi hænger stadig fast i normerne som en flok amatører.
At vi på Amino ikke får diskuteret MLM bedre end en flok 15 årige pubertetspestilenser på Jubii har vi kun os selv at bebrejde for. Spørg jer selv hvad I har gjort for at hæve niveauet.
I denne forbindelse så jeg, at nogen havde oprettet en "afreageringstråd" i direkte forbindelse med MLM debatten. - Hvad er det egentlig for en gang amatørfis?
Nu er vi kommet til et punkt, hvor stort set ingen MLM folk tør at lægge deres reelle problemer og overvejelser på bordet i frygt for, at blive overfaldet med alle mulige bebrejdelser. - Denne "frygt" ser man ikke andre steder på Amino, for når man forlader MLM debatten, så samler man åbenbart sin egen anstændighed og pli op igen.

Pointen er, at hvis folk deltog på MLM debatten på samme måde som de deltager i de øvrige, så var vi kommet meget længere. Hvis folk kunne æde deres stolthed og indrømme, at os der arbejder med MLM har en viden og en indsigt i noget de ikke kender til, så ville der formegentlig blive undladt mange af de fordummende og direkte stupide kommentarer der
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:26

Hvis du dog bare en enkelt gang gad æde din stolthed og måske indse at problemet også ligger hos MLM folk, INKL dig selv.

At kalde en tråd hvor folk kan afreagere for amatør fis, synes jeg er irriterende at høre på, især fordi det var mig der oprettede tråden, netop for at skabe mere ro til jer MLM debatører, men hvis i ser det på den måde, skal jeg ikke længere forsøge at skabe en ordenlig MLM debat.

Jeg husker sågar at Martin Thorborg oprettede en MLM tråd kun for MLMere hvor i kunne diskutere ting og sager, hvor der IKKE var andre der blandede sig, sørgeligt nok begyndte i aldrig at diskutere noget, og det viser vel også bare i ikke havde noget at diskutere.

Debatten har lagt øde i lang tid, hvilket har givet et langt bedre amino efter min mening.

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg så er det både MLM og ikke MLMere der er skyld i alt den mudderkastning.
Jeg husker også tråde hvor du er gået helt ud af dit gode skind, så du er bestemt ikke hellig hr. James.

Nå så er vi igen ovre i mudderkastning, næste indlæg er med 110% garanti endnu grovere og resultere i endnu mere mudderkastning.

MLM debatten må være besat af djævlen selv så kan man jo tolke den som man har lyst.

Men James, jeg vil da opfordrer dig til at bruge noget tid på at oprette en særskilt side for MLM debatører, jeg ved ikke om det findes, men på den måde kunne i skabe jeres eget netværk, hvor i sikkert ville have millioner af ting at debattere, og her ville i have lettere ved at holde andre ude.

Evt spørg Martin om i kan få lov til at reklamere her i MLM debatten, så i får de amino MLMere med over i jeres debat.

Nå jeg må hellere trække mig ud af denne tråd, så vi ikke skaber en masse mudderkastning igen.

I må alle have en rigtig god wekkend, også dig James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Dato: 2/10/2006 5:15:02 PM Forfatter: James
[...]
Hvis I ikke føler at I lærer noget fra MLM debatten, så er I allesammen ligeså stor en del af problemet.
Der er på nuværende tidspunkt utrolig mange guldkorn, facts og overvejelser omkring branchen. - Men disse står stadig meget ustruktureret på div. tråde, hvor de næppe bliver læst og taget til overvejelse.
I mine øjne så kører MLM debatten på Amino dårlig, fordi ALT for mange uvedkommende og uvidende mennesker vælger at udtale sig mere end godt er. Dette ville imidlertid ikke være noget problem, hvis disse fortalere så i det mindste var mere lydhør for det der kommer retur. - Men desværre tror jeg at mange af jer dygtige iværksættere er så stolte i jeres eget felt, så I ikke har overskud til at respektere os der har valgt denne vej. - Mange har desværre aldrig haft i sinde at deltage for at lære noget om en branche I ikke kender noget til og hvad jeres formål så er i debatten vil jeg overlade til den enkelte at overveje.
[...]
Nu er vi kommet til et punkt, hvor stort set ingen MLM folk tør at lægge deres reelle problemer og overvejelser på bordet i frygt for, at blive overfaldet med alle mulige bebrejdelser.
[...]
Hvis folk kunne æde deres stolthed og indrømme, at os der arbejder med MLM har en viden og en indsigt i noget de ikke kender til, så ville der formegentlig blive undladt mange af de fordummende og direkte stupide kommentarer der præger denne debat. - Det er jo primært disse, som skaber forvirringen og generne.

Jeg synes ikke vi lærer så meget, jeg har kun fået bekræftet mit forhold til MLM-branchen. Der er utrolig langt mellem at der bliver kastet reele problemer på bordet, hvor en MLM-mand siger "hvordan gør jeg dette her rent regnskabsmæssigt" eller "tror I dette var en smart måde at markedsføre mig på"... for oftest er det sorte penge der kører igennem og oftest er markedsføring direkte forbudt af koncept-udviklerne, fordi det ikke kræver dagens lys. Alt alt alt for ofte er indlæggene egentlig bare ment for at score flere leads til ens downline, og det er nu engang latterligt at så mange MLM-folk tror de kan klæbe lidt tekst på et ref-link og så forklæde det som et dårligt spørgsmål.
Jeg mener generelt ikke at MLM'er har lagt reele overvejelser på bordet, men har tilgengæld set det ene oplæg til mudderkast efter det andet, næsten kun afløst af hverve-tråde. Så at de ikke tør det nu, er en dårlig undskyldning for at det aldrig har været formålet.

Hvis nu MLM folk kunne droppe de direkte dumme og stupide hvervningsforsøg, ville det være langt lettere at tage MLM-debatten seriøst.

De 4 seneste - nummer 5 er Thorborgs famøse, så den tillader jeg mig at stoppe ved:
  1. http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1396
    Denne har en reel berettigelse, spørger ønsker indsigt i et firma. Resultatet bliver at folk fortæller at det er noget lort, og at de er trætte af herbalife firmaer, der ikke bare fortæller hvad de reelt handler med.
  2. http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2061
    Udlukkende hvervetråd. Direkte spam - skulle ikke undre mig, om han har oprettet det indlæg på samtlige fora han har kunnet kommet i nærheden af.
  3. http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1126
    Det er dig selv James, og det er kun et oplæg til mudderkast. Der kunne du ligeså godt have holdt dig ude eller kommenteret direkte i trådene - eller via PM til opretterne.
  4. http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2170
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:02
Jeg tror at en af de væsentligste årsager til, at en MLM-debat ikke fungerer her, er det faktum at MLM jo netop handler om, at påvirker ens netværk til at handle de varer eller ydelser man arbejder med. I mange tilfælde ser det netværk ud til at inkludere os her på Amino, og det tror jeg får mange, inklusiv mig selv, til naturligt at holde paraderne lidt op hver gang MLM-aktive taler deres sag. I de fleste andre debatter har den ene halvdel af debattørerne ikke denne form for "salgs-agenda" - diskusionerne er mere flertydige og brogede.
Side 1 ud af 4 (38 indlæg)