Mikkel og Tommy Sikke noget sludder. Jeg har personligt ikke hvervet nogen til mit netværk, for det var ikke derfor jeg deltog. Dog ville jeg ikke være afvisende overfor det, hvis det i enkelte tilfælde skulle være relevant.
Jeg har aldrig brugt et eneste ref. link og jeg har kun imod min vilje fortalt om et af de firmaer der har min interesse.
Selvom I i nogen tilfælde har ret i, at der går meget salgstale i nogle af indlægene. Så er I selv skyldige i, at holde liv i jeres holdning der faktisk er en fordom. Har I overhovedet bemærket os der deltager for at føre debat?
Jeg kan i øvrigt ikke se det gale i, at man som MLM person kigger i Amino efter mulige kontakter og sparringspartnere. Er det i grunden ikke præcis det samme som mange andre gør?
Kort sagt er "alt" forkert i jeres øjne, når det er i forbindelse med MLM og i alle andre henseende er det helt i orden.
Det er dobbetmoralsk, det er genereliserende og det er helt igennem nedværdigende udtalelser at komme med. Problemet er, at I KUN kommer for at få en halv bekræftning på jeres fordomme og som flere af jer også har sagt, så har MLM tråden åbenbart kun en underholdningsværdi for jer.
Det er meget sigende om jeres engagement og seriøsitet i jeres deltagelse. |
MLM på Amino - ja/nej?
MLM = Multi Level Marketing
MLM Folk = Folk som arbejder med Multi Level Marketing |
Som sædvanligt tager du fejl på et meget væsentligt punkt, James: Det handler ikke om dig - det handler om MLM-debat i almindelighed. Jeg synes det er svært at komme udenom at utrolig mange af de MLM-aktives indlæg bærer præg af et stærkt ønske om, og arbejde på, at vi skal synes godt om deres firma eller produkter - i stedet for at snakke MLM generelt, som fag og emne. Det får så os andre til at holde paraderne lidt op på en anden måde end vi ville gøre i de andre debatter. Det synes jeg er meget tydeligt.
|
Jeg kan ikke stemme, for jeg mangler en svarmulighed: Nej, jeg lærer ikke mere af MLM-debatten, Nej, jeg er ikke MLM-freak, Ja behold den da for Guds skyld alligevel. Jeg lærer ikke noget, fordi jeg kun får bekræftet ting, jeg i forvejen har erkendt.
Jeg er ikke MLM-mand, fordi jeg ikke vil bruge risikere mit personlige netværk for penge.
Jeg synes MLM-debatten skal være der, så MLM-emnerne (der har tendens til at blive en genre helt for sig) ikke skal fylde op i de andre debatter. MLM er en anden måde at tjene sine penge på, og MLM-folk har tilsyneladende tendens til at opfatte sig selv som almindelige selvstændige - og dem om det. Hvis der ikke var et MLM-hjørne, ville vi få MLM-perspektiver på mange af de indlæg, som ikke har med MLM at gøre. Disse indlæg ville så have tendens til at løbe ud i en række af alt for lange indlæg med alt for grundige beskrivelser af detaljer i opbygningen af salgsnetværk efterfulgt af harmdirrende modstand mod at arbejde på den måde.
MLM-folket kan diskutere fordele og ulemper med hinanden derovre, og vi andre kan kigge ind, hvis vi har lyst. Det er glimrende. Vi har jo religionsfrihed her i landet.
Venlig (og let provokerende) hilsen (med et glimt i det ene øje)
Hans |
"Som sædvanligt tager jeg meget fejl på et meget væsentligt punkt?" - siger du.
Hvor er denne sætning dog bare altsigende om din deltagelse.
Det jeg skriver om har ikke en døjt med mig at gøre og det som er typisk for dig Mikkel; det er, at du på så fornøjelig vis ALTID pådutter andre en række fejl og mangler der gør det muligt for dig at drage deres ord i tvivl. Du er ALTID personligt, ALTID genereliserende, ALTID bebrejdende, ALTID fordømmende, ALTID påståelig og du er evigt altid så fuld af **** så jeg er ved at brække mig over bare læse dit navn. - Det er præcis disse fejl og mangler du som sagt ALTID pådutter alle andre og jeg tror ikke at det er tilfældigt. Hvad er det i virkeligheden du holder paraderne oppe for?
Hvorfor deltager du i det hele taget?
Hvorfor kritiserer du alle de mennesker der er uenige med dig?
Hvorfor føler du grund til at bespotte andre?
Hvorfor kan du ikke bare vende ryggen til?
Mikkel. Jeg tror du er en syg mand og jeg synes, at du bør overveje at søge hjælp og det mener jeg fra den dybeste bund af mit hjerte og helt seriøst.
Der er noget direkte sygeligt over din deltagelse i form af den hyppighed og intensitet dine indlæg optræder. Jeg har aldrig set noget lignende og i det hele taget burde der ikke herske tvivl om, at alle de problemer du remser op har bund i dig selv! Ikke i mig, ikke i alle de andre, I dig Mikkel!
Det værste ved dig er det faktum, at du rent faktisk forsøger at bilde dig selv og folk ind at du har regnet det hele ud...? Lad mig for en gangs skyld lige få dette sagt:
Mikkel du aner ikke en fis om MLM. Du har ingen indsigt i MLM og du kan ikke sige noget om det... INTET. Du har ligeså meget indsigt i MLM, som Gravballemanden i sin tid havde om socialangst. For mig og alle andre der ved bare minimalt om MLM er det så forpulet tydeligt, at du i dine udtaleler om MLM er hæmmet af din egen snævre opfattelse af hvad du tror det er. - Du er ikke i stand til at tage information til dig. Du har sat en mental blokade op og jeg forstår mere end noget andet ikke; hvorfor du ikke har opdaget dette endnu.
I tilfælde af, at du på nuværende tidspunkt ikke har fattet det. Så kan jeg sige at jeg aldrig nogensinde ønsker at snakke med dig, møde dig, eller se på dig. Mit hovedargument for at skrotte Amino totalt er Mikkel deMib. Du har praktisk talt ene mand ødelagt hele MLM debatten på Amino. Du er ikke den eneste kritiker - men du er præsidenten!
Jeg får muligvis en advarsel og du vil formegentlig komme med et langt personligt brev hvor du i store træk igen siger;
"Jamen det er så typisk dig at være så personlig... blablabla det er dig James der er idiot... blablabla... hilsen Mikkel Debib".
På nuværende tidspunkt gider jeg simpelthen bare ikke mere.
Imod tåber kæmper man fandme forgæves. Jeg gir op! |
James
Slap da lige af mand, der er en tendens til at dine indlæg i MLM trådene bliver særdeles agressive,
specielt hvis det er noget du forfatter efter midnat.
Hvis nogen er bare det mindste kritisk overfor MLM farer du op som en trold af en æske,
se da og få noget søvn |
Dato: 2/11/2006 1:19:56 AM Forfatter: Hans
James
Slap da lige af mand, der er en tendens til at dine indlæg i MLM trådene bliver særdeles agressive,
specielt hvis det er noget du forfatter efter midnat.
Hvis nogen er bare det mindste kritisk overfor MLM farer du op som en trold af en æske,
se da og få noget søvn
Jeg kan godt følge logikken i det du siger og gid det var så ligetil.
Jeg har helt oprigtigt mistet interessen for at deltage på MLM debatten og det er jeg et eller andet sted ked af. Jeg er også lidt vred og det har egentlig været under optakt i nogle måneder nu.
Jeg føler efterhånden et direkte ubehag ved at deltage på Amino, for jeg ved hvilken respons jeg kan forvente og hvem den kommer fra. Al fornøjelse som jeg før har følt ved at føre debat på Amino er borte. Jeg har lært utrolig meget ved at deltage i Amino. Men MLM debatten er jo på nuværende tidspunkt slet ikke berigende for nogensom helst.
Jeg tror ikke længere på, at vi er i stand til at behandle begrebet MLM på en måde der harmonerer med det udtryk vi alle ønsker for Amino. Jeg synes ikke det er særlig fedt, at det område på Amino der er årsag til flest negative miner, er det område jeg i al beskedenhed ved mere om nu end jeg ved om noget som helst andet.
Jeg havde egentlig ikke i sinde at repræsentere en skamplet og jeg har det nok ikke særlig godt med, at være aktiv et sted hvor det åbenbart forholder sig sådan.
Jeg ville mere end noget andet gerne have bidraget positivt til disse debatter. Alligevel føler jeg mig som en person, der mere end nogen anden på siden, er årsag til splid og problemer.
Jeg ved godt at jeg har sagt nogle tarvelige ting, men de ting jeg virkeligheden ønskede at sige var og er langt værre. Så jeg overvejer bare at holde min mund.
Der er jo ingen der forhindrer mig i at nøjes med at læse og jeg tror at jeg vil lade mig nøje med det. Jeg synes desuden at MLM debatten burde blive lukket ned indtil der er fornuft og grundlag for at starte denne del op. En MLM debat alene kræver i grunden en hel del overvågning, tid og energi.
Hvis jeg var i Martins sko, så ville jeg lukke MLM området ned og fokusere på de elementer på Amino der er mere produktive.
Når det hele så kører og der kommer overskud til det, så ville jeg først dér overveje at genåbne en sådan debat. |
Hej Martin "Hvis du dog bare en enkelt gang gad æde din stolthed og måske indse at problemet også ligger hos MLM folk, INKL dig selv." Jeg ved ikke hvilken stolthed jeg skal æde? Jeg er jo ikke i benægtelse af noget af det I påstår.
Har du på nuværende tidspunkt slet ikke opfanget, at MLM repræsentanter der mis-formidler deres forretning pisser mig langt mere af end det nogensinde kan irritere jer?
Tror du ikke det generer mig, at folk sætter lighedstegn imellem deres amatørfis og mine reelle anstrengelser for at skabe en god og anstændig forretning? Tror du ikke at jeg finder det en knivspids stødende, at andres stupide handlinger er et los i røven på mig?
"At kalde en tråd hvor folk kan afreagere for amatør fis, synes jeg er irriterende at høre på, især fordi det var mig der oprettede tråden, netop for at skabe mere ro til jer MLM debatører, men hvis i ser det på den måde, skal jeg ikke længere forsøge at skabe en ordenlig MLM debat.
Jeg husker sågar at Martin Thorborg oprettede en MLM tråd kun for MLMere hvor i kunne diskutere ting og sager, hvor der IKKE var andre der blandede sig, sørgeligt nok begyndte i aldrig at diskutere noget, og det viser vel også bare i ikke havde noget at diskutere."
Det er måske også at gå lidt for vidt at kalde det amatørfis. Jeg kan godt følge ideen der lægger bag og denne er jeg uenig med både dig og Martin i. Så det må du undskylde.
Men det ændrer ikke ved, at jeg ikke kan se ideen med at folk skal have mulighed for at afreagere på en tråd som alle kan læse. Hvis vi deler vores vrede og frustration med hinanden, så er der jo ikke nogen der falder ned. Tværtimod motiverer det snarrere folk til at tænde af via disse direkte og indirekte provokationer, som det jo helt reelt er. - Mine egne udbrud kommer jo også fordi jeg ønsker at de skal have en effekt på "modtageren". Jeg forsøger så vidt muligt ikke at gøre dette selv, med mindre mine udtaleler ikke er ment til at "fremme" i stedet for at "hæmme" naturligvis.
"Debatten har lagt øde i lang tid, hvilket har givet et langt bedre amino efter min mening."
Enig og det er på flere områder bemærkelsesværdigt.
"Som jeg skrev i mit tidligere indlæg så er det både MLM og ikke MLMere der er skyld i alt den mudderkastning." Stadig enig og mener stadig ikke at jeg har påstået det modsatte.
Jeg husker også tråde hvor du er gået helt ud af dit gode skind, så du er bestemt ikke hellig hr. James.
Jeg synes selv at jeg er ret god til at pointere mine egne fejl og jeg er heller ikke bleg for at sige undskyld. Så kan du fortælle mig helt præcis, hvorfor du antager at jeg ser mig selv som hellig? (Dvs en person der underforstået ser sig selv som værende ufejlbarlig).
Fortæl mig i øvrigt hvorfor der altid køres på dette, når der en kommer en kritisk
klinge på ordene imod jer?
"Nå så er vi igen ovre i mudderkastning, næste indlæg er med 110% garanti endnu grovere og resultere i endnu mere mudderkastning."
You read my mind.
"MLM debatten må være besat af djævlen selv
![]() "Men James, jeg vil da opfordrer dig til at bruge noget tid på at oprette en særskilt side for MLM debatører, jeg ved ikke om det findes, men på den måde kunne i skabe jeres eget netværk, hvo
|