Jeg vil også gerne være blandt de få til at modtage det excel ar ;) |
Og jeg er endnu en i rækken af glade modtagere: tina@abakus.dk
På forhånd tak
Jeg vil også gerne være blandt de få til at modtage det excel ar ;) |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hej Peter Jeg vil også stille mig op i den lange kø af interesserede i dit excel ark På forhånd tak- Du må gerne sende den til : mail@upload-it.dk
|
Med venlig hilsen
Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk
Hej Peter
Vær venlig og sende en til undertegnede. Pr. d.d. har jeg brugt en Mayland-kalender og skrevet, jf. reglerne, de oplysninger om firmakørslen på de respektive dage. Kalenderen bruges kun til kørselsregnskab og ligger i min bil. Det kunne dog være interessant om dit bud/forslag er bedre og mere ligetil.
Mvh Jack/ Rientavine-nibe
|
Jeg er produkt ansvarlig mest for at sige at jeg er inde i hvad det kan og hvorfor vi har valg at gøre som vi gør.Det er korrekt at skattevæsenet ikke på forhånd godkender nogen kørebøger, hverken de manuelle eller de elektroniske. Det eneste man kan gøre er at sikre sig at formatet lever op til deres krav, og det er det vi mener når vi skriver det er godkendt af skattevæsenet.Du skriver desuden som du selv har prøvet det eller kører med det. Vi kommer med en ny version i dag, som også indeholder 60 dages reglen. Vi har sammen med KPMG sikret os at også dette lever op til SKATS anvisninger.mvh Robert Holm Autolog
|
Hej Robert. Jeg har ikke prøvet Autolog (og fører heller ikke kørebog/registrering af kørsel da jeg p.t. kører i en fri bil ordning). Det er dog klart noget jeg har overvejet da jeg løbende vurderer om jeg skal fortsætte med fri bil eller vælge godtgørelsesmetoden og derfor godt vil have overblikket over den samlede kørselsfordeling. Jeg har derimod læst de afgørelser som Skat har truffet vedrørende systemet og elektroniske kørebøger generelt. Jeg er 100% enig i dine betragtninger og giver - som jeg husker det - også udtryk for at man faktisk er bedre stillet ved at bruge den elektroniske løsning fremfor "den manueller metode", fordi systemet har indbygget nogle sikringsmekanismer som gør at man ikke kan manipulere med registreringerne, herunder rekonstruere, på samme måde som hvis regnskabet føres manuelt. Det giver en bedre argumentation i forhold til Skat. Det jeg blot fastslår er at Skat ikke vil give en elektronisk kørebog et generelt godkendelsesstempel men altid vil forbeholde sig ret til at vurdere det enkelte konkrete kørselsregnskab som fremlægges for den pågældende skatteyder. Det skyldes først og fremmest at Skat generelt er tilbageholdende med at give grønt lys overfor generelle ordninger, og typisk henholder sig til at det: "må bero på en konkret vurdering i hvert enkelt tilfælde i forbindelse med ligningen." Herudover handler det også om at Skat og Skatterådet i særdeleshed ikke har tilstrækkelig teknisk indsigt i forhold til at kunne forstå de sikringsmekanismer som systemerne indeholder. Det skyldes ikke at de er dårligt oplyst fra jeres side. Det er simpelthen generelt og ses også når vi taler om den skattemæssige håndtering af EDB og printere. Det er imponerende - og en stor hjælp - hvis man kan lave et system som også kan håndtere 60 dages reglen, som er utroligt vanskelig at håndtere manuelt. Næste overvejelse kunne så være at lave en version som også kan optimere optimere forholdene (planlægge) i forhold til 60 dages reglen |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Skattekonsulenterne Jeg er glad for dine betragtninger om gyldigheden af den elektroniske kørebog da SKAT overskrifter typisk er det der bringes videre i pressen, og for dem der ikke gider læse hvad der menes, kunne tolkes som den elektroniske kørebog ikke er lige så gyldig en form for registrering som den manuelle. mht. 60 dages reglen, har vi faktisk lavet det sådan, at man kan se hvor mange dage man er henne i de 60 dages på den enkelte kunde. Så man kan faktisk planlægge i forhold til 60 dages reglen. Hvis det har interesse kan du se en video af funktionen her. Desuden kan du se en hurtig generel præsentation her. Tak for snakken |
Hej. Vil du også maile kørselsbogen i excel til mig? d.roschmann@hotmail.com På forhånd tak. Dennis. |
Hej Peter
Jeg har tidligere anmodet om en kopi af din hjemmelavede kørebog (180108) i Excel. Men har intet modtaget - håber ikke, at jeg er glemt. Kan du sende en til mig også.
Mvh Jack/
|
Hej Peter. Er det muligt at få tilsendt en kopi af jeres kørebog til larsen_kira@hotmail.com
Med venlig hilsen Kira. |