Hejsa peter Jeg ville også blive rigtig glad for den kørebog i exel, min mail er henriettestage@gmail.com mvh Henriette |
Ja, jeg bruger selv en gammeldags papirbog (p.t. står der Shell på den - ved ikke om man kan få den slags mere, men ellers kan en kinesisk notesbog vel bruges). Problemet ved M$ excel er at jeg ikke altid ville få den ført - noget med at tænde en PC, og noget med løse papirlapper til at bære tallene ind på. En mellemløsning var at man brugte en papirbaseret bog, men erstattede hovedregningen i bogen med indtastning i et excel ark.
Men mit ærinde var mest at minde om de regler en kørebog SKAL overholde (retspraksis - ikke lovgivning):
Ligningsvejledningen http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=104054
Bl.a.
"For at et kørselsregnskab skal kunne kræves lagt til grund ved skatteansættelsen, må kørebogen være ført dagligt med angivelse af:
- kilometertællerens udvisende henholdsvis ved den daglige kørsels begyndelse og ved dens afslutning,
- datoen for kørslen, og
- den daglige kørsels fordeling mellem privat og erhvervsmæssig kørsel, idet der med hensyn til den erhvervsmæssige kørsel må være angivet bestemmelsessteder og lign. notater, der kan sandsynliggøre og eventuelt dokumentere regnskabets rigtighed.
Skattemyndighederne kan efter praksis stille strenge krav til den umiddelbare forståelighed af de oplysninger, der skal danne grundlag for befordringsfradraget, jf. TfS 1999, 878 HRD."