Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God kørebog, excel ark ?

Side 2 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa peter

Jeg ville også blive rigtig glad for den kørebog i exel, min mail er henriettestage@gmail.com

mvh Henriette

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:44

Ja, jeg bruger selv en gammeldags papirbog (p.t. står der Shell på den - ved ikke om man kan få den slags mere, men ellers kan en kinesisk notesbog vel bruges). Problemet ved M$ excel er at jeg ikke altid ville få den ført - noget med at tænde en PC, og noget med løse papirlapper til at bære tallene ind på. En mellemløsning var at man brugte en papirbaseret bog, men erstattede hovedregningen i bogen med indtastning i et excel ark.

Men mit ærinde var mest at minde om de regler en kørebog SKAL overholde (retspraksis - ikke lovgivning):

Ligningsvejledningen http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=104054

Bl.a.
"For at et kørselsregnskab skal kunne kræves lagt til grund ved skatteansættelsen, må kørebogen være ført dagligt med angivelse af:

- kilometertællerens udvisende henholdsvis ved den daglige kørsels begyndelse og ved dens afslutning,
- datoen for kørslen, og
- den daglige kørsels fordeling mellem privat og erhvervsmæssig kørsel, idet der med hensyn til den erhvervsmæssige kørsel må være angivet bestemmelsessteder og lign. notater, der kan sandsynliggøre og eventuelt dokumentere regnskabets rigtighed.

Skattemyndighederne kan efter praksis stille strenge krav til den umiddelbare forståelighed af de oplysninger, der skal danne grundlag for befordringsfradraget, jf. TfS 1999, 878 HRD."

Fra Kalvehave
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:23

Hej Peter...

Jeg sad og søgte lidt efter en kørebog, så fandt jeg lige dette indlæg... :-)
Vil du ikke også sende den til mig... ??
salg@brakepower.dk

På forhånd tak

Jens Kristoffersen

De venligste hilsner Jens Kristoffersen

Fra københavn
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:42

Hej

Kunne jeg også få kørebogen  mailet tak :)  kc@kcregnskab.dk

Karsten

Tilmeldt 21. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:57

Hej Peter!

Vil du også være sød at sende et eksemplar Gift til undertegnede???

Med Julevenlig hilsen Big Smile

Lars-Erik

L-E@(fjernes)mail1.stofanet.dk

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 21:59

Hej Peter,

Mon der stadigvæk er mulighed for at kunne få tilsendt en kørebog i excel?

lars@metteoglars.com

Mvh

Lars Nielsen 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 18:01

hej

Jeg har fået jeres kørebog en gang før, men har mistet den pga nedbrud i min pc, så er det muligt at få den tilsendt igen??

Mvh

Peder

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:27

Peter

Det er sq da en fin forretning du har fået dig der - Kan du ikke sende mig en liste over alle lanets

virksomheder der har firmabil og som føre kørebog - For den må da næsten være komplet? *GGG*

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:26

Så skulle Computercity da tage og lave lidt bedre medarbejderinformation for det er ikke korrekt at produktet er godkendt af Skat. Skatterådet har kategorisk afvist at tage stilling til elektroniske køreboger, herunder autolog. Synspunktet er at det er det individuelle kørselsregnskab som undergives en ligningsmæssig prøvelse og derfor vil man ikke give en generel godkendelse. Man siger imidlertid heller ikke at produktet ikke kan godkendes. Blot at det altid beror på en konkret vurdering om det enkelte kilometerregnskab kan godkendes. I samme forbindelse har Skat tilkendegivet at skattemyndighederne generelt skal afholde sig fra at forhåndsvurdere bevisværdien af teknologiske hjælpemidler.

Jeg vil sammenligne det lidt med et godt og avanceret regnskabsprogram. Regnskabet/bogføringen bliver ikke nødvendigvis af den grund alene godkendt som værende i overensstemmelse med reglerne. Det afhænger helt at slutproduktet. Enhver med en smule teknisk snilde (har Skatterådet ikke) ved dog at gode løsninger som regnskabsprogrammer o.l. kun kan være et skridt i den rigtige retning. Her anser jeg da Autolog for dels at være en genial løsning men samtidig også et produkt hvor man får rigtig meget for pengene.

Jeg vil godt se jeres kilometerark Peter (bare rolig - jeg sabler det ikke ned men har aldrig selv ført kilometerregnskab)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06

Der findes faktisk et dansk system som er ægte fuldautomatisk (i modsætning til autolog). Systemet hedder EasyTrack og det leverer kørebogen direkte til en PC via internettet. Med dette system skal man altså ikke koble det på en PC og så har det den yderligere fordel at man samtidig får et real time sporings system.

Side 2 ud af 11 (110 indlæg)