Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig henvendelse: Spam eller samtale?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

skovkjer:

Bemærk her taler jeg om en personlig henvendelse til dig. den tager tid at skrive, så dem kommer der altså ikke bunker af.

Hvordan vil Du lovgive dig ud af det? Hvor går grænsen for hvor personlig en personlig e-mail skal være?

skovkjer:

Oftes kommer det skrevene hurtigere til sagen og jeg kan på få sekunder finde ud af om jeg overhovedet er enig eller det bare er delite knappen.

Hvorfor skal jeg som forbruger og virksomhedsejer skulle bruge tid på en masse reklamer jeg ikke har bedt om?
Hvis jeg er int. i at modtage tilbud skal jeg nok selv finde dem eller bede om at få dem tilsendt.

skovkjer:

Jeg kan se e-mailen igennem når jeg har tid, en telefon opringning kommer ofte ubelejligt og tager nogle gange flere minutter at vudere om person skal lov at fremføre hele sit budskab eller ej.

Jeg forstår heller ikke hvorfor det er tilladt for nogen såsom avissælgere etc. at ringe folk op uden de har bedt om det.

Så for min skyld kan de godt forbyde telesælgere.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 18:17

Jeg tror forskellen er du ser problemet som privat person/ selvstændig.

Jeg er det som virksomhedsejer.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:33

Jeg ser det på præcis samme måde som virksomhedsejer, det koster mig tid.

Opdigtet dialog:
"Jamen når det kun er en enkelt personlig mail" - Ja, men når der kommer 600-700 personlige mails, så koster det mig stadigvæk rigtig meget tid, og river mig ud af de ting jeg laver.

Men kan Du ikke svare mig på mit spørgsmål, om hvordan Du vil lovgive omkring det? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:04

Skovkjer:

Danmark er heldigvis et land hvor man kan mene hvad man vil - du også. Men lovgivningen er ret klar på området, og den bør du forholde dig til inden du sender mails ud.

Mvh Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:28

og lovgivningen er den samme i jante-USA ;-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:29

Og forøvrigt er lovgivningen fuldstændig den samme med Amino's PB som med mails, man må ikke spamme der heller..

Dbh Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:49

Om det er spam eller ej, ved jeg ikke..

Men jeg synes, der er stor forskel på, hvordan mailen er skrevet.

Hvis det er en standard mail om billige blækpatroner, så bliver jeg sur!

Men hvis der står noget som virkelig er relevant for mig, fx en emballagemesse eller hvis det er fra en der har produkter, som vil passe til vores shop, så vil jeg synes, det er fint nok.. Hvis det er skrevet på en pæn måde, så der står noget a la, at hvis ikke jeg er interesseret er det bare i orden og jeg behøver ikke svarer med mindre jeg er interesseret.

Og hvis jeg så ikke har lyst til at svare, skal der ikke komme flere mails, eller telefonisk opfølgning eller lign., for så ville jeg i hvertfald ikke bruge det.

Jeg ville reagere mere positivt på en mail skrevet personligt til mig og i en høflig tone, end på en telefonsælger, da jeg ved af erfaring at en telefonsælger skal fejes af med det samme og kan være svær at slippe af med. Det er nemmere at takke nej i en mail.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 11:57

Jeg tro ikke det kan beskrives meget mere klart en du gør Nina.

Hvis man får en personlig henvendelse, med relevans så vil de fleste virksomhed ejere aldrig opfatte det som spam, men derimod velkomme der meget mere en et afbrydende telefon opkald.

Dimitri du spørger hvordan man skal lovgive. Det kan nok ikke man ikke.

Jeg tror faktisk ikke at det er et problem, jeg kender ikke nogen som har fået en spam anklage på halsen efter den slags personlige henvendelse.

Rigtig mange virksomheder opfordrer selv på deres hjemmeside til, at man skriver, frem for at ringe til dem. Henviser man til det og er brevet af relevans så tro jeg ikke problemet findes.

Igen, jeg snakker ikke om at man får en mail, hvor der står at jeg tro en abonnement på aftenbladet vil gavne din virksomhed. Eller at tandklinikken  4 sal. I Lars Bjørnstræde  får at vide at nu er der mængde rabat på palleløftere.

Men hvis man derimod modtager noget al la det her.

Kære Jens Jensen

Men kone og jeg har lige besøgt din hjemmeside ww.storesko.dk.

Vi var meget imponeret over det kæmpe udvalg og flotte design.

Man kan tydelig at se at du er en virksomhed ejer der ikke går i små sko.

Vi skriver til dig fordi vi netop er blevet dansk importør af sydtyrolske sko mærke Olelåihiiii.

Normalt henvender vi os ikke til net butikker, men din side er noget ganske særligt.

Stilen og designet passer meget ind i det du har på din side.

Især udvalget i damestørrelser kan vi se at vores udvalg størrelserne 45-54.

Kan være em kæmpe succes hos dine kunder

Vi vil meget gerne komme forbi og vise vores store udvalg.

De næste 14 dage har vi en intro kampagne med -30%, vi er i dit område onsdag og mandag.

Hvis det kan passe ind i din kalender så skriv bare tilbage med hvad tid det vil passe dig.

Venlig Hilsen

Sko & Lederhosen ApS.

NB. Det kan være du allerede er klar over det, men ellers vil vi lige gøre dig opmærksom på at da vi besøgte din side virkede linket ”se din størrelse” ikke.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:21

skovkjer:
Jeg tro ikke det kan beskrives meget mere klart en du gør Nina.

Men det kan det. De henvendelser Nina og du beskriver (mail til storesko.dk) er spam i følge dansk lovgivning. Man løber derfor en økonomisk risiko ved at sende sådan en mail, og det bør man gøre sig klart.

Jo pænere og mere personligt mailen er stilet jo mindre er risikoen, men den er der stadig.

Mvh Jesper

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 12:29

Jesper, jeg tro ikke at der er nogen i Danmark som er blevet idømt en bøde for en sådan mail.

Et er teksten der står i love et andet er hensigten.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)