Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig henvendelse: Spam eller samtale?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Nej, der vil ikke være nogen form for reklame, kun en debat som vil være meget aktuel for det firma som det var påtænkt at sende opfordringen til.

Vil lige sige som erhvervsdrivende er 90% af mine email i min indbakke fra danske leverandører som uopfodret sender mail til os.. Personligt gør det mig ikke noget, sålænge jeg kan trykke på et afmeld link som virker. Der ville være mange gode leverandører som jeg ville været gået glip af hvis jeg ikke havde hørt om dem, men det er måske specielt for min branche...

Tilmeldt 9. Nov 07
Skrevet kl. 18:58

Personligt vil jeg hellere have en email som jeg selv kan vælge om jeg vil slette, læse eller afmelde istedet for en irreterende telefonsælger som ikke er til at slippe af med når man har mest travlt (når man er høflig jyde ;-))...

Min servers spamfilter fjerner jo selv ca 95% af alle spam emails som ikke er skrevet personligt til mig...

Det jeg mener er at jeg bruger mere tid på uopfodrede breve og telefonopkald end emails... er det bare mig eller er det blevet lidt skizofrent med at sende emails ???

Tilmeldt 9. Nov 07
Skrevet kl. 19:26

Jeg ligger sikkert selv op til sagsanlæg og diverse repisalier(er sikkert ikke stavet korrekt)  fra pågældende firma.

Men emnet har ligget mig på sinde længe og må og skal ud  ;-)

Her er linket til weblogen http://www.stopedbpriser.dk

Ønsker kun en fair og saglig debat fra alle parter og synes at der har været brug for den længe...

Min intention var at sende et link til alle EDBforhandlere som det kun er aktuelt for, men ønsker ikke at "spamme" nogen...

Det var så dagens amino "Spam"

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 20:08

Jeg har lige et spørgsmål - som en lille følge af dette her....

Jeg så et indlæg på www.eksperten.dk, hvor en person havde budt sig ind på et design projekt, der var lavet som opslag selv samme sted. 
Derfor tænkte jeg at det var i orden at sende vedkomne en lille mail hvor jeg fortalte at nu var det også muligt at gøre dette på www.projektopslag.dk, og fortalte så en bitte smule om sitet.
I min mail refererede jeg til det pågældende indlæg (så det ikke virkede "som grebet ud i luften")...

Jeg tænkte jo det var en relevant måde at fortælle ham om muligheden for at finde nye projekter på... Det skal hertil nævnes at jeg aldrig snakker salgsorienterede eller om priser som sådan i mine mails, da jeg bare gerne vil gøre folk opmærksom på websitet. Det handler kun om at folk får af vide det eksisterer - ...

Han blev dog pisse sur og skrev at han betragtede det som spam..

Nu er mine spørgsmål...

- Er det juridisk set spam?
- Ville du selv synes det var spam?

Hygge til jer....

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:27

Spamreglerne er meget stramme.

Faktisk er jeg selv "hoppet i fælden" en gang eller to, hvor jeg har sendt en mail til en amino, som havde et konkret problem. Hvis nu den pågældende havde skrevet: "Kan I ikke give mig nogle tilbud på løsningen?", havde en mail været helt på sin plads, men så længe hun kun har skrevet: "Jeg har det her problem..." vil en salgsorienteret mail-henvendelse på den baggrund være spam.
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan en PM i den sammenhæng betragtes. PM er jo et internt postsystem - jeg kan ikke helt gennemskue, om det vil være forumejeren, der afgør, hvad der er tilladt i forumet - man kan jo når som helst lukke sin profil og slippe for yderligere henvendelser.

- er der nogen, der har et bud på denne problematik.

mhv Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:05

Emil Larsen:

Nu er mine spørgsmål...

- Er det juridisk set spam?
- Ville du selv synes det var spam?

Hej Emil

Som jeg forstår det, ville modtageren af din mail på ingen måde skulle have penge op af lommen. Dermed mener jeg ikke det er spam i henhold til de retningslinier forbrugerombudsmanden har udsendt. Jeg tror derfor ikke at han ville få medhold i en klage. På samme måde mener jeg heller ikke det er spam hvis fx. butikslisten.dk sender en mail om hvorvidt man vil have oprettet et gratis link hos dem.

Men derfor kan modtager jo godt selv mene at det er spam og blive sur...

Mvh Jesper

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 17:31

Min personlige mening er der rigtig meget Jantelov, i manges spam holdninger.

”Du kan sende mig gøre mig opmærksom på hvad som helst, men hvis du tjener så meget som en bøjet femøre så….skal jeg komme efter dig.”

I min verden gider jeg ikke lige gyldige masse udsendelser, men får jeg en personlig henvendelse via mail, som begrunder hvorfor jeg net op har modtaget den, og jeg at afsenderen har brugt tid på at skrive til mig personligt og ikke barer skiftet mit navn ud med den forrige modtagers.

Så siger jeg tak og velkommen i min indbakke. Og særlig tak fordi du respektere min tid og har sat dig ind mit behov inden du kontakter mig. Jeg er fløjtende ligeglad om du tjener kassen på det du vil sælge mig eller om du gør det for dine blå øjnes skyld.

Det er faktisk ikke helt sandt, jeg vil helst have at du får så meget ud af det at jeg kan regne med at du kan blive ved med at hjælpe/levere til mig.

Hvis de du vil fortælle mig kan skabe merværdi, for mig så velkommen…

At lovgive mod det er da det dummeste…Det kan da kun forgå i Janteland

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:40

skovkjer:

At lovgive mod det er da det dummeste…Det kan da kun forgå i Janteland

Eller i et land der beskytter forbrugere og firmaer mod bunker af e-mails udsendt af håbefulde virksomheder.

Tænk hvor meget tid jeg sparer, dejligt :) 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:56

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan en PM i den sammenhæng betragtes. PM er jo et internt postsystem - jeg kan ikke helt gennemskue, om det vil være forumejeren, der afgør, hvad der er tilladt i forumet - man kan jo når som helst lukke sin profil og slippe for yderligere henvendelser.

- er der nogen, der har et bud på denne problematik.

mhv Hans

Hej Hans.

Jeg ser ingen problemer i at anvende Amino's interne postsystem til at kontakte andre så længe det er relevant, heller ikke lovgivningsmæssigt.

For jeg tror i høj grad på, at Amino er MEGET selvregulerende.

Hvis man ikke har et ordentligt og relevant tilbud vil man jo meget hurtigt få "slag" som Spammer herinde.

Da alle, der melder sig ind på Amino jo kan se, hvordan tingene foregår, kan de jo bare lade være med at melde sig til, hvis de ikke kan tåle en enkelt vildfarelse en gang i mellem. Jeg har på 1 1/2 år her på Amino aldrig oplevet problemet, så det må jo være til at overskue.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 17:58

Dimitri, det er netop det man ikke gør.

Bemærk her taler jeg om en personlig henvendelse til dig. den tager tid at skrive, så dem kommer der altså ikke bunker af.

Tværtimod tager det ofte længere tid at skrive noget personligt, en bare at ringe op.

Oftes kommer det skrevene hurtigere til sagen og jeg kan på få sekunder finde ud af om jeg overhovedet er enig eller det bare er delite knappen.

Jeg kan se e-mailen igennem når jeg har tid, en telefon opringning kommer ofte ubelejligt og tager nogle gange flere minutter at vudere om person skal lov at fremføre hele sit budskab eller ej.

Og ofte får man måske sagt nej tak til noget som man, måske godt kunne bruge, men gad ikke eller havde ikke tid til at lytte.

igen så længe det er personligt, og ikke massemail så er jeg positiv.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)