Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig henvendelse: Spam eller samtale?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

skovkjer:

Jesper, jeg tro ikke at der er nogen i Danmark som er blevet idømt en bøde for en sådan mail.

Et er teksten der står i love et andet er hensigten.

Ikke desto mindre er det heldigvis ulovligt :) 

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:43

Dimitri Hardorff:

skovkjer:

Jesper, jeg tro ikke at der er nogen i Danmark som er blevet idømt en bøde for en sådan mail.

Ikke hvis det ikke er hensigten med loven

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 16:52

skovkjer:

Dimitri Hardorff:

skovkjer:

1. Uopfordret.
2. Du vil sælge.

1+2 = Ulovlig. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:26

skovkjer:

Og du ved hvad der er hensigten med loven? Eller tolker du bare til din egen fordel?

Forgrugerombudsmanden skriver at han ikke har ressourcer til at forfølge alle anmeldelser. Gør det det lovligt eller korrekt at gøre det alligevel selvom man måske ikke bliver politianmeldt! Nej. Gør det at han ikke mener at det er overtrædelser. Nej det gør det ikke.

Det ER ulovligt uanset om du kan lide det eller ej. Hvis du mener det så godt for dem du sender til, så vis dem den respekt at ofre en kuvert og 4,75,- på et frimærke.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 18:02

En lov sættes i verden, den har en ordlyd, som ofte kan have konsekvenser som ingen lige kan over skue når den vedtages.

En lov kan f.eks. åbne op for at selskabstømning er ok, men sund fornuft bør sige enhver at det er det ikke, derfor kan en masse mennesker pludselig dømmes med tilbagevirkende kraft.

Omvendt var loven ordlyd også engang sådan, at hvis en tømmer skiftede en dørkarm hos sin gamle mor, skulle han skrive en regning til hende ellers var det sort arbejde.

Hvorvidt noget er lovligt eller ej vil tiden først vise når der har været præcedens sager.

Derfor er det ofte nødvendigt at bruge en smule sund fornuft og spørge hvad er hensigten med loven.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 18:13
Uanset hvad Du siger er det ulovligt :)
Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 18:24

Så siger vi det

du får ret og jeg griner hele vejen til bankenBig Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 18:40

Jeg er bedøvende med om jeg får ret eller ej, mit mål er at eventuelle læsere er klar over at det er ulovligt og ikke begynder at sende spam ud, da det kan give rigtig store bøder.

Så grin Du blot hele vejen til banken. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:13

Dimitri Hardorff:
mit mål er at eventuelle læsere er klar over at det er ulovligt

Jeg håber, dit mål er nået for en halv snes indlæg siden, for jeg føler mig sikker på, at eventuelle læsere er stået af for længe siden.

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:58

Uanset om det så tager 100 indlæg synes jeg det er ret relevant at der ikke efterlades tvivl om hvorledes lovgivningen er på dette område. Trådene herinde er ikke blot en sag mellem de aktivt skrivende, men også de tavse læsere og de har en ret til at blive korrekt oplyst.

At man så må mene hvad man vil om lovgivningen er en anden sag, men jeg synes det er en skam at man vil være klar til at bryde den for at kunne "grine hele vejen til banken".

/Jesper

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)