Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig henvendelse: Spam eller samtale?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Groupies Geeked

Hvis jeg, som grafiker, kommer forbi en hjemmeside og ser at den virkelig hænger bagefter, hvad design og usability angår, og herefter sender en e-mail til ejeren hvor jeg spørger om jeg skal redesigne den. Er dette så spam eller en personlig henvendelse?

ZUZ3L

Hvad synes du?

Er det spam eller en personlig henvendels? Hvordan ville du som modtager tage det?

• Det er okay. Det er jo bare en henvendelse. (23,5%)
  • Havde han ringet først, så var det fint. (14,7%)
  • Det er ikke i orden, men jeg ville ikke gøre noget ved det. (26,5%)
  • Det er uacceptabelt, og jeg ville melde det som spam! (35,3%)
  • Totalt antal stemmer: 34
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

ZUZ3L:
Er dette så spam eller en personlig henvendelse?

1) Det er per email og uopfordret
2) Det er for at sælge et nyt design

1+2 = Spam. No doubt about it.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:33

Tommy (den oprindelige):

ZUZ3L:
Er dette så spam eller en personlig henvendelse?

1) Det er per email og uopfordret
2) Det er for at sælge et nyt design

1+2 = Spam. No doubt about it.

Helt enig.

Send dem i stedet et brev hvor Du tilbyder dine ydelser, og følg så op med en telefonopringning. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 11:36

Jeg ville helt klart opfatte det som spam.

Hvis jeg så fik lyst til at få redesignet pga. din henvendelse ville jeg nok finde en anden designer bare fordi jeg var blevet godt muggen over de 3 sekunder det tog at tage stilling til mailenBig Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:46

Hej

Det er egentlig ligegyldigt hvad vi herinde mener. Det der er vigtigt for dig er at hvis ejeren melder det til rette instans som spam, så er der MEGET stor sandsynlighed for at du står til en bøde på 10.000+ kr ud fra en objektiv vurdering. Som Dmitry siger 1) + 2) = spam i forhold til forbrugerombudsmandens retninsglinier.

Redigeret: Jeg har faktisk lige fået en lignende henvendelse gennem Amino som røg ind i min email inboks. Jeg er som regel mere large herinde, men da stilen var ret dårlig var jeg tæt på at sende en spam rapport på det.

Mvh Jesper

Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:52

Det vil sige at man aldrig må skrive til nogen pr. mail, uden at have skrevet til dem først? Det er da en mærkelig lovgivning, syntes jeg. At det kun er den teknologi der er spam. Telefonsælgere må kime folk ned... mærkeligt...

Hvornår må man sende en e-mail til en anden virksomhed? Hvornår er det ikke spam? Når jeg spørger om et spørgsmål og modtageren selv spørger om de må få en hjemmeside?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:01

ZUZ3L:

Det vil sige at man aldrig må skrive til nogen pr. mail, uden at have skrevet til dem først? Det er da en mærkelig lovgivning, syntes jeg. At det kun er den teknologi der er spam. Telefonsælgere må kime folk ned... mærkeligt...

Hvornår må man sende en e-mail til en anden virksomhed? Hvornår er det ikke spam? Når jeg spørger om et spørgsmål og modtageren selv spørger om de må få en hjemmeside?

Jeg synes at det er fornuftigt nok, ellers ville mængden af "spam"/uopfordrede salgsmails vokse væsentligt, hvilket ville koste virksomhederne endnu mere tid og penge at sortere fra.

Du må ikke sende en mail hvis den:

1. Er uopfordret og
2. Du forsøger at sælge noget.

Det er ikke spam hvis Du eks. ringer til dem først og spørger om Du må sende et tilbud. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:31

[

ZUZ3L:

Det vil sige at man aldrig må skrive til nogen pr. mail, uden at have skrevet til dem først?

Det er korrekt. De skal i forvejen have givet sit samtykke til at modtage mails fra dig på den ene eller anden måde  Yes

ZUZ3L:

Det er da en mærkelig lovgivning, syntes jeg.

Nej, lovgivningen er helt fin. Lad os tage dit eksempel:  Du synes, at hjemmesiden ikke er flot nok. Jeg synes, at hjemmesiden kunne være langt bedre søgemaskineoptimeret. Og jeg kan forøvrigt også se, at konverteringen fra besøgende til kunde er helt ad h.. til.

Så vi kan alle være berettigede til at "punke" virksomheden på den dårlige samvittighed... for eet eller andet sted så er de klar over det. Dvs. jo mere "populær" en virksomhed er, jo flere ressourcer skal de bruge på at holde lykkejægere ude. Det er ikke rimeligt, at man ikke bare kan få lov til at være i fred og udføre sit arbejde.

Så jeg er lykkelig over at bo i Danmark hvor vi har en klar spamlovgivning og ikke har amerikanske tilstande, hvor selv privatpersoner har forskanset sig bag telefonsvarere fordi alle bare har lov til at ringe til dem og sælge hvad som helst.

ZUZ3L:

Telefonsælgere må kime folk ned... mærkeligt...

Ja, det synes jeg faktisk også at det er, rent privat. Her tænker jeg på avissælgere, forsikringssælgere og Falck.

Dette, at du bliver nødt til at ringe til virksomheden og personligt mærke deres afstandstagen begrænser helt automatisk din lyst til at presse noget ned over hovedet på virksomhederne som de ikke har brug for. Det gør en email ikke. Det tvinger dig simpelthen til at gøre hjemmearbejdet ordentligt.

ZUZ3L:

Hvornår er det ikke spam?

Når du ringer i forvejen.

Eller du får dem til at kontakte dig først, f.eks. ved hjælp af en god og informativ hjemmeside.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:26

Lige et side spørgsmål til tråden... fra en ny amino

Må man uopfodret sende en email til en blog/debat til virksomheder som man mener kunne have gavn af den debat ?

altså  1+0= ? vil det være spam ?

Jeg mener ikke at virksomheder har samme rettigheder på spamområdet som privat personer ? Men det skal selvfølgelig være "god tone"

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:32

bonjovi:

Lige et side spørgsmål til tråden... fra en ny amino

Må man uopfodret sende en email til en blog/debat til virksomheder som man mener kunne have gavn af den debat ?

altså  1+0= ? vil det være spam ?

Jeg mener ikke at virksomheder har samme rettigheder på spamområdet som privat personer ? Men det skal selvfølgelig være "god tone"

Hvis du har nogen form for reklame på bloggen eller debatten. Så tjener du penge på dine besøgende og derved vil det være ulovligt.

PS. Ved denne lov er det faktisk det samme for både virksomheder og private.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)