Ja og det er den URL der startede tråden ;-) Dbh Martin |
Hvordan laver man en A/B Split test ?
Vores firma udvikler og udbyder et webshop produkt, og vi leder konstant efter features der kan adskille os fra konkurranterne. At indbygge A-B Split testing, tror jeg bestemt vil hjælpe os med dette. Mht. forhastede konklusioner, så mener jeg at der indenfor det område af statistikken der hedder hypotese prøvning. Findes metoder til at lave konklusioner a la der er 95% chance for at et produkt billede sælger bedre end et andet. (Det er langt tid siden, jeg har haft faget og bøgerne såvel som min hukommelse er blevet en smule støvet på området) |
kan man også lave A/A/B tests. Nu er jeg lidt rusten i marketing, men min forståelse er: Hvis din ændring er B - og du tester mod A - Så er der op til et vist punkt statistisk usikkerhed om hvad der er tilfældigheder. Man bør så fortsætte til sine 2 A grupper er ens? Og derefter kan man vurdere sit B Gruppe resultat? Ja, og ellers rabler jeg bare lige i øjeblikket. Men man kan sikkert google/jubii sig frem til hvad jeg snakker om :-D |
Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube
Hej allesammen. Jeg har arbejdet med split test de senere år som en helt naturlig del af min markedsføring. Jeg kører en række Adwords annoncer og websites både for mig selv og mine kunder som jeg slet ikke kunne forestille mig at køre uden at split teste. Alt hvad jeg kommer i nærheden af split tester jeg. "Hvorfor?", spørger du FORDI DER ER PENGE I DET Det er ikke usædvanligt, at jeg fra, at jeg har skrevet den første Adwords annonce til jeg har optimeret den bl.a. ved hjælp af split test får op til 400% flere besøgende og samtidig får en lavere klikpris pr. besøg. Hvis du dertil lægger den optimering (200%) du kan få fra at split teste konverteringen på din hjemmeside... ja, så er det nærmest vanvittigt at lade de kunder og den indtjening ligge på bordet. Vi taler altså om en måske 800% bedre indtjening ved at split teste. Når arbejdet er gjort, ja, så kører det jo.... gratis i lang tid ![]() Så jeg kan kun opfordre jer til at komme i gang.... Mvh, Christian |
Målet er selvfølgelig at sælge flere produkter, og med direkte salg fra hjemmesiden kan resultaterne fra en split-test jo nemt aflæses i, ja - resultaterne/ændringerne af/i salget. Men hvad så, hvis man ikke sælger direkte fra hjemmesiden? I vores tilfælde sælges produkterne igennem forhandlere i Europa, og det er et generelt problem for os, at vi egentlig ikke rigtig kan afkode effektiviteten af vores hjemmeside. Vi annoncerer den primært via Google Adwords, men hvordan skal vi nogensinde reelt se om hjemmesiden - og eventuelle ændringer egentlig virker? |
/ Kim
Chill Innovation - www.chill-innovation.com - Nordiske Tech Produkter!
|
/ Kim
Chill Innovation - www.chill-innovation.com - Nordiske Tech Produkter!
|
/ Kim
Chill Innovation - www.chill-innovation.com - Nordiske Tech Produkter!
ja, 1000 er nok i langt de fleste tilfælde fint nok. En god tommelfinger regel er 1500 /+ virkelige brugerbesøg for at være på den sikre side. |
/ Kim
Chill Innovation - www.chill-innovation.com - Nordiske Tech Produkter!
Hej Kim Det vil afhænge af dit MWR på din hjemmeside. Dit MWR (Most Wanted Response) er en ting som i sammen i jeres firma skal have defineret. For nogle sidr kan det være et salg, for andre en telefonisk kontakt og for en tredie hjemmeside/viorksomhed download af et vigtigt dokument/fil. Du skal hvis du har flere MWR skabe et MWR hieraki, med det vigtigste og de sekundære osv. Når du har gjort det, kan du teste hvordan siden fungerer i forhold til dine MWR. Mht. effektmåling på telefonisk kontakt, kan det anbefales at bruge unikke telefonnumre, differentieret fx i forhold til markedsføringskanalen, placeringen på websitet e.a. |
/ Kim
Chill Innovation - www.chill-innovation.com - Nordiske Tech Produkter!