Det styrer du med cookies, brugeren vil altid ramme den samme side. Det er jo vigtigt hvis du f.eks. undersøger hvordan en anden pris vil påvirke dit vareslag.
super god insider info, jeg har straks sendt linket videre til et par af mine venner der kan have brug for det.. men man skal blot træde varsomt inden man ændrer sin side på baggrund af den info man får. jeg vil nok mene at man skal vente med at konkludere noget før man har haft mindst 400 brugere på hver split. jeg kan se at i har brugt omkring 200 på mange af de eksempler der ligger på spamfighter. problemet ved at konkludere noget ud fra så "få" besøgende er jo at der er en reel risiko for at resultatet ikke bekskriver alle dine besøgendes ønsker og man derfor ikke får det resultat som man ellers forventede (måske endda med modsat virkning).
men det er en super god ide og det har helt sikkert stor betydning for ens succes, min pointe er blot at man skal være meget opmærksom på "hurtige konklusioner"
Jeg er helt enig i at 200 besøgene ikke er nok til en præcis vurdering, men det er nok til at man kan se en tendens. Og hvis det med den trafik man har vil tage flere uger at nå til et præcis resultat, så mener jeg det er fint bare at vide at den ene side er bedre end den anden. Dertil tror jeg ikke 400 er nok til en præcis vurdering, jeg vil tro du skal op på ca. 1000 før du kan være sikker i din sag.
Dato: 5/14/2005 9:27:46 AM Forfatter: Martin Thorborg "så mener jeg det er fint bare at vide at den ene side er bedre end den anden". Dbh Martin
ja det er klart at man ikke kan vente i flere uger på et resultat og man må selvfølgelig tilpase antallet af "test deltagere" så det passer bedst muligt til antallet af besøgende på ens side. men hvis man kun benytter meget få "test deltagere" så vil jeg ikke mene at man kan se at den ene side er bedre end den anden da der er for stor sansynlighed for at ens resultat blot er et tilfælde. man kan jo ikke vide om halvdelen af dem der har været inde på side A havde bestemt sig i forvejen eller fået en anbefaling fra nogle venner og derfor havde en anden hensigt/motivation til at benytte den udbudte serivce end de resterende 3/4 af ens split test deltagere. jo færre personer der skal til at verificere/falsificere en split test jo større er sansynligheden for at det er et tilfælde..
men igen man kan jo ikke teste i al evighed - jeg vil blot mene at man skla være opmærksom på "problemet"
Jeg starter snart et meget omfattende projekt med alle vores nyhedsbreve. Jeg har ansat en amerikansk pige til at varetage det, så det bliver spændende. Jeg vil tro at jeg har nyt at fortælle om 3-4 måneder.