Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønforhøjelse

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal i bare høre...

Jeg arbejder på fabrik om natten for at opretholde en fornuftig indkomst mens jeg får min egen virksomhed op og kører.

I går da min chef mødte ind kl 07 og jeg havde fri, gik jeg ind og spurgte om han havde 5-10 min - hvorefter jeg gav en fornuftig begrundelse for at jeg er en lønforhøjelse værd.

Først fik jeg et klart nej, men efter 10 min gik jeg alligevel ud af døren med et ekstra mødetillæg og tidligere start 100% timer. Det er det samme som 500-1000 kr. mere i måneden. 

Så beskeden er til jer alle:

Gå nu ind og bed om den lønforhøjelse, hvis du selv mener du kan argumentere for det. Det koster kun 10 min af din tid...

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:42

Det er stærkt gået!

Hvornår bestemte Du dig for at gå derind, samme morgen eller havde Du tænkt over det i et par dage? 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:51

Tak :)

Jeg har tænkt en månedstid over om der overhoved var mulig for lønforhøjelse. Men at det skulle være den morgen bestemte jeg en halv time inden jeg gik derind.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:55

Som Du selv skriver, hvis man kan argumentere for sin mening, så er det bare om at komme ind til chefen (dem der har en chef).

Endnu engang Yes 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:51

Anders Yde:

Nu skal i bare høre...

Jeg arbejder på fabrik om natten for at opretholde en fornuftig indkomst mens jeg får min egen virksomhed op og kører.

I går da min chef mødte ind kl 07 og jeg havde fri, gik jeg ind og spurgte om han havde 5-10 min - hvorefter jeg gav en fornuftig begrundelse for at jeg er en lønforhøjelse værd.

Først fik jeg et klart nej, men efter 10 min gik jeg alligevel ud af døren med et ekstra mødetillæg og tidligere start 100% timer. Det er det samme som 500-1000 kr. mere i måneden. 

Så beskeden er til jer alle:

Gå nu ind og bed om den lønforhøjelse, hvis du selv mener du kan argumentere for det. Det koster kun 10 min af din tid...

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Når du får dine første ansatte, så skal jeg minde dem om dit gode råd ;-)

Dbh Martin
Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:59

Jo den unge starter ud til venstre og som tiden gå rykker man mod midten og måske lidt til højre

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:00

Dog Jeg tør ikke. Jeg er så dårlig til at argumentere at jeg sikkert ender med mindre i løn. Huh?

~
Anja

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:58

Ja... Jeg har den holdning, at mere i løn kræver noget den anden vej. Hvis jeg skal give en medarbejder 5% mere i løn, skal jeg have mindst 5% mere af noget den anden vej. Det kunne være 5% mere arbejdstid eller lignende. Noget for noget.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:15

Anja Lysholm:

Dog Jeg tør ikke. Jeg er så dårlig til at argumentere at jeg sikkert ender med mindre i løn. Huh?

~
Anja

Nemlig ;-)

Dbh Martin
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:46

Tillykke med lønforhøjelsen. Som lønmodtager er det altid rart med lidt ekstra i posen.

Jeg mener at hvis der er en fornuftig udvikling i en virksomhed, så skal medarbejderne også have lige mere i posen.

Når man starter i et nyt job, så forhandler man en løn, som modsvarer ens kvalifikationer, men som tiden går og man oparbejder noget erfaring, så stiger ens arbejdsopgaver og ansvar som regel også, og det skulle da gerne give lidt mere i løn.

Da jeg på et tidspunkt arbejde som køkkenchef, havde jeg mange diskussioner med restauratøren, fordi han ikke vil give kokkene lønforhøjelse.
Vi havde længe været inde i en travl periode, hvor vi havde presset personalet til det yderste, både hvad angår abejdstid og arbejdsopgaver, og mange af kokkene kom derfor til mig og vil have mere i løn. Dette kunne jeg desværre ikke tilbyde dem, hvilke resulterede i at nogen sagde op, fordi de kunne få 1000,- mere på den anden side af gaden.

Nu skulle vi så skaffe nye kokke, og lære dem op, og de skulle ind i rutinen, det koster mange penge og timer at lære nye folk op, så i sidste ende havde det været billigere at give de gamle kokke 1000,- mere om måneden.

Så vær glad for de medarbejdere du har, og vis at du er det, enten i form af kolde kontanter eller andre goder, så får man også nogen loyale og alsidige medarbjeder, der gerne giver den en ekstra skalle.

I sidste ende er det billigere end at skal ud og skaffe nogle nye.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)