Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønforhøjelse

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis! Og når lønnen modsvarer kvalifikationerne og indsatsen, er det kun merydelse der kan udløse højere løn, ikke?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:10

Thomas Rosenstand:

Ja... Jeg har den holdning, at mere i løn kræver noget den anden vej. Hvis jeg skal give en medarbejder 5% mere i løn, skal jeg have mindst 5% mere af noget den anden vej. Det kunne være 5% mere arbejdstid eller lignende. Noget for noget.

Det er jeg ganske enig i. Det kan dog også være 5% bedre kvalifikationer, som man har skaffet sig undervejs i ansættelsesforløbet.

Tillad mig desuden at citere Anette Sands geniale bog "Dine første ansatte":

Når medarbejderen vil have mere i løb, er det som regel et godt tegn: Han eller hun mener selv, at den arbejdsindsats, der ydes, er tilfredsstillende eller måske oven i købet rigtig god.
Medarbejder vil møde op med nogle forventninger om at blive hørt. Og vil have en række gode argumenter klar, herunder en hel liste over sine kvalifikationer, fremragende egenskaber og små og store ekstraopgaver, hun eller han påtager sig.

mvh Hans

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 17:02

Man får ikke lønforhøjelse på min fabrik uden det er alle sammen via overenskomsten af timelønnen som stiger okay årligt.  Jeg ville få et underligt blik og blive bedt om at, gå ned og passe mit arbejde hehe - og høre om det til julefrokosten udarbejdet som en revy 

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:43

Hej,

Jeg vil gerne vende situationen om og opfordre Jer som har medarbejdere til at belønne de medarbejdere som I ikke ønsker at miste. Anders bad selv om lønforhøjelse og fik det for at yde det han allerede gjorde i forvejen. Havde hans chef selv hævet lønnen, så var Anders blevet så beæret over det at han sikkert havde ydet mere fremover. Når det kræver overtalelse at få mere i løn, så kan man jo selvfølgelig glæde sig over sine forhandlingsevner. Havde chefen været konsekvent, argumenteret og enten holdt fast i sit nej så er der en vis sandsynlighed for at man ville have respekt for det. Når han alligevel ville give sig, så skulle han have benyttet lejligheden til at motivere og fortælle hvor godt Anders gør sit arbejde og at det derfor er velfortjent.

Nu kan det jo ikke være en stor gavebutik og man skal selvfølgelig kun gøre det ved de medarbejdere man føler at det er rigtigt at gøre det ved.

Det er de uventede ting som virkelig sparker røv... man bliver jo heller ikke glad for at få penge tilbage i skat hvis man havde regnet med det!

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:44
lønforhøjelse eller ej, det var den her linje jeg bed mærke i.... når JEG en dag skal give en medarbejder lønforhøjelse, så håber jeg at det er en med SÅDAN et drive!!

Nu skal i bare høre...

Jeg arbejder på fabrik om natten for at opretholde en fornuftig indkomst mens jeg får min egen virksomhed op og kører.

Må det gå dig godt, med virksomheden og på natarbejdet :-)

citat :

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 08:22

Sidst der var en der bad mig om mere i løn fik han pænt besked på at uddanne sig til revisor - så ville det komme helt automatisk

Jeg har ikke hørt noget siden (Men han ver det heller ikke værd)

Men andre har fået nogle erkentligheder gennem tiden

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)