Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samlede udgifter ved start af IVS

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

John.... Det er ikke en lukning - men en omdannelse, vi skriver om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
John.... Det er ikke en lukning - men en omdannelse, vi skriver om.
du forstår da godt i denne debat at der er spørgmål om lukning og derefter stiftelse af ApS - eller? Mystisk det skal gøres så vanskelige

Hvis man lukker enkeltmandsvirksomhed så vi du at man har revisor på hvis man forsætter samme i ApS

Det ligger klart det ikke er krav, men du argumenterer stærkt for, at det vil betyde stor risiko ikke at ha det-  i form af krav om beskatning af goodwill

JEG mener at man roligt kan lukke personlig virksomhed hvis resultatet er 0 eller begrænset (lad os tage Tonys 250.000 men for min skyld 100.000 kr års overskud) uden at frygte goodwill beskatning - så længe alle aktiver er korrekt beskattet ved lukning

Hvem andre  - i så fald - end en autoriseret revisor - kan vurdere goodwill -og vil du seriøst mene, at hver lukning af personlig virksomhed kræver vurdering af goodwill  og hvem kan så forventes godkendt af skat  - andre end revisor = koster noget når fuld revisor vurdering?

Jeg forstår princippet og rimeligheden, men tror det i praksis ofte vil være overkill  men jeg er slet ikke sikker

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du kan da bare selv beregne goodwill´en ud fra omtalte cirkulære - og afvige fra dette, hvis du  har gode argumenter herfor. Er du i tvivl om din beregning, anmoder du blot Skat om et bindende svar.

Jeg så godt din udtalelse om, at det ikke er revisor-raket-videnskab. Men ærlig talt...så var det da nyt stof for dig, som ellers snuser meget rundt i reglerne ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror vi taler forbi hindanden i forhold til hvordan det virker i virkeligheden og det kan sagtens være en skatte fejl at de ikke kontrollere

Jeg er lidt træt af din agesive svar facon og jeg ved alt for nu at være ærlig . jeg synes du er lidt arrogant - men du er givet dygtig og kan ha ret

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for resten.... Din og Tonny´s betragtning om, at overskud under et vist niveau (250.000 ? 100.000 ? eller ?) deler jeg i øvrigt ikke. Så lad den stå for Jeres regning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle stå... under et vist niveau ikke medfører goodwill

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da klart, at jeg bliver noget irriteret, når du i starten af tråden svarer, som om du ikke tror på mig - og vil have andre revisorer på banen. Jeg sidder altså ikke og gætter Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Det skulle stå... under et vist niveau ikke medfører goodwill
n Var forstået men det gør mig ikke nødvendigvis enig i at man aldrig kan lukke personlig virksomhed og stifte ApS direkte  uden en form for revisor vurdering  sorry

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved vi ikke nok fra spørger til at kunne vurdere, om problemet med goodwill er reelt eller ej, derfor må vor debat gå i generelle vendinger.

Hvis man vil ophøre med en selvstændig drevet virksomheden og videreføre den i selskabsform (f.eks. IVS; ApS, A/S eller lign), så skal man ind i overvejelsen, om der kan være goodwill eller ej. At man er "ophørsbeskattet" af sine aktiver i den perosnlig drevne virksomhed har ingen betydning for, om der kan være goodwill eller ej.

Lad mig give et eksempel. Man har drevet en portal på nettet med flere mio. brugere. Nu lukker man den privat drevne virksomhed og afregnet med skat. Derefter starter man et selskab og på baggrund af kundebasen fra den tidligere personlig drevne virksomhed og den udviklede portal, starter man det hele op igen. Her kan der utvivlsomt være et problem med, at der skal beregnes og beskattes goodwill ved den lukkede virksomhede, idet kundebasen og den udviklede portal har en værdi for selskabet.

Men igen, vi ved ikke nok konkret om spørgerens forhold - så må han lige uddybe.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke uening Henrik - men hvordan vurderer man en kundebasis i en personlig virksomhed skattemæssigt - hvis den indtjeningsmæssigt ikke har kunnet gi nogen større indtægt (lad os tage de gamle 250.000 kr. Findes der standarder for det?

Alt jeg kan finde af skat goodwill beregninger (også et tilsendt fra en revisor) gå vældig meget på konkret indtægt (og overværdi i aktiver) og har ikke felter til værdi af en kundemasse - som ikke har udløst salg - eller 300.000 facebook likes osv -

jeg synes det er lettere hvis kundemassen vokser og der ligger en indtjening der viser den har værdi - men en kundebase, som ikke har kunnet tjene f.eksl 250.000 kr ind - hvad er den værd?

Der må vel være en standard for den slags vurderinger?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)