Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Joomla shop... eller webshop 1750 !

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Granholm IT og PC support:

Tror også kunderne kan lide at betale 1/3 af hvad man "normal" gir Smile

Det tror jeg ikke du skal regne med altid er gældende.
For mange er deres webløsninger en vital del af deres forretning og/eller kommunikationsstrategi og de ønsker derfor en høj grad af service og support samt kvalitet i det udførte arbejde.
Derfor har de heller ikke noget imod at betale prisen for at der kan sidde mennesker på fuldtid og stå standby når de har supportspørgsmål. De vil gerne have kvalificerede leverandører og har derfor heller ikke noget imod at betale nok til at medarbejderne i leverandørvirksomheden fra tid til anden kan komme på diverse kurser og på den måde at vedligeholde og opgradere deres viden.

Jeg har intet imod at folk som dig der driver sin forretning på sekundær basis ved siden af et andet job, sælger dig selv billigere end os der arbejder fuldtid (+) for i skal selvsagt ikke afholde samme udgifter som os og i forventes heller ikke at stå standby konstant indenfor alm. kontortid. Dog irriterer det mig grænseløst at du gentagende gange opfører dig nærmest hånligt overfor andre fordi de tager mere end dig. Dine beskyldninger mod Martin Tygsen er direkte usmaglige og jeg kan til stadighed ikke forstå din baggrund for at gøre det. 

Jeg må være enig. Kender en gut der tager 4500 (pund) i timen for sin rådgivning. Det gør han fordi at han kan. (og måske fordi han har så meget erfaring at han ved hvad der virker -og fordi det virker hver gang)

Lad nu være med at underbyde priser hele tiden. Det er utroværdigt..

Det er sku ikke hvad du putter i automaten. Det er det der kommer ud...

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:43

Hej Granholm

Jeg tror du misforstod mit indlæg lidt, min pointe var ikke at du skulle sætte dine priser op. Jeg mener som sagt ikke at dine forskellige ydelser, er mere værd end du tager idag. Min pointe var at hvis du interessede dig mere for hvad der skaber værdi for kunden, kunne du med tiden sætte din timepris op. Samtidigt ville du også for gladere kunder, fordi deres forretninger ville være mere rentable.

Du kunne måske også stramme lidt op på kompetence siden, og blive dygtigere til f.eks. at designe sites. Hvis man ser dine referencer op imod Venio's, kan man nemt gætte hvad der er lavet af en pædago og hvad der er lavet af en professional designer.

Derudover syntes jeg betragtningen med at ville tømme folk for penge, virker som om at du ikke rigtigt har forstået den økonomiske målstok, der gælder for den slags projekter du laver. Hvis du tror din primær opgave er at spare kunden for udgifter ved at være billig, tager du grueligt fejl. Din primær opgave er at øge kundens indtjening i grad, der gør at hans forventerninger indfries og udgifterne til dig er ubetydelige.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 07:03

Lundsby, mine designs er skam profesionelle (igennem template klubber). Men ja, jeg er ved at lave designs ved siden af, men det er til joomla 1.5....

Det er da korrekt, at mit arbejde er mere værd. Og jeg kunne tage mere, (Venio referancer - hvor kan man se dem?), fx, ved at arbejde mere med kompetencer, (hvilket jeg også ønsker når der bliver tid).

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:12

Lundsby:

Hvis du tror din primær opgave er at spare kunden for udgifter ved at være billig, tager du grueligt fejl. Din primær opgave er at øge kundens indtjening i grad, der gør at hans forventerninger indfries og udgifterne til dig er ubetydelige.

Godt formuleret!

Granholm, du er naturligvis helt berrettiget til selv at sætte dine priser - du vælger selv om du vil sælge discount med diverse fravalg (ingen døgnsupport, kun en medarbejder, design-templates osv.) eller det skal være kvalitetsprodukter med fuld backup (døgnsupport med flere linier, flere medarbejder med hvert dages speciale osv.)

Jeg er ikke i tvivl om at du gerne står på hovedet for dine kunder, men hvad sker der mens du er på 'arbejde' eller når du holder ferie? Det er her discounteffekten sætter ind, og derfor kan du sælge dine varer billigere end andre. Og derfor andre kan tillade sig at tage mere for noget, der umiddelbart ligner det samme produkt.

Problemet er som oftest at kunden kan have svært at gennemskue, om de kan nøjes med discount eller det i virkeligheden på længere sigt vil være den dyre, der billigst...

Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:45

jeg kan ikke helt fatte hvorfor folk bliver sure over at denne person tilbyder sine services til en langt billigere pris en de fleste gør herinde.

for mig at se viser det bare at han ikke er lige så grådige som mange andre.

synes sku det godt at der er forskel på folk.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:20

Jeg tror da ikke der er nogen der er blevet sure over at han laver sine ting næsten gratis. Det som måske godt kan skabe lidt spændinger er når det samtidig bliver sagt at vi andre er nogle pugere når vi gerne vil have så meget pr. time at der er en lille smule til overs når kontor osv. er betalt.

/Peder

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 13:03
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Granholm er billig fordi han er en glad amatør der er i tidelig opstarts fase - han tilbyder stort set kun de færdige komponenter, færdige templates osv.

Altså vil en lille forening eller et lille firma nok få meget ud af en standard løsning hos Granholm.

Virksomheder, foreninger m.v. som tilgengæld har behov for special tilpasning, nyudvikling osv. skal dog nok se sig om efter andre alternativer hvor prisen selvfølgelig er højere da det er produkter af en helt anden kaliber og kvalitet der tilbydes.

Så for de små fisk i søen er Granholm sikkert en fin udbyder og for de lidt større fisk er vi andre der tilbyder vores service Smile

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:04

johnybigcash:

jeg kan ikke helt fatte hvorfor folk bliver sure over at denne person tilbyder sine services til en langt billigere pris en de fleste gør herinde.

for mig at se viser det bare at han ikke er lige så grådige som mange andre.

synes sku det godt at der er forskel på folk.

At Granholm har fundet et marked, hvor han kan tjene nogle penge, det syntes jeg er helt fint! Hvad jeg ikke syntes er så fint, er at han tramper på hårdt arbejdende mennesker fødder og kalder deres priser for unfair, det er jo let når man har et lønmodtagerjob og kan udføre arbejdet i sin fritid, og ikke har udgifter til kontor, forsikringer, og meget andet,,, så kan man jo sagtens nøjes med 250 i timen...

Nu er seneste udmeldning fra Granholm at han vil sige sit job og være selvstændig, respekt for det, men mon ikke at hans priser bliver sat op? og at han lærer at man ikke kan leve af at underbyde andre

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:59

Man kan sagtens leve af at underbyde alle andre, det er der masser firmaer der har rygende succes med. Som kunde i en sådan virksomhed skal man bare være opmærksom på og acceptere en anden service end man - typisk - får i et firma hvor man betaler mere for tingene.

Jeg er selv medejer af et firma, hvor timelønnen for programmører og rådgivning, ikke er i den billige ende og vi har ingen problemer med at skaffe kunder. Modsat kan jeg se på de mange debatter herinde, at de som tilbyder deres services billigere herinde også har succes. Der er nok kunder til begge parter og personligt har jeg intet problem med de billige, ligesom jeg ikke har noget problem med dem som er langt dyrere end mit eget firma.

Umiddelbart har jeg noget i mod dem som:
1. Tager lave priser for arbejdet, men prøver at bilde kunderne ind, at der ingen forskel er i servicenivauet eller de kan det samme som de dyre.
2. Dem som tager høje priser for arbejdet, uden at være prisen værd.
3. Folk der snyder eller folk der kalder andre snydere blot fordi de ikke er skarpe nok til at kunne anskue markedet eller læser salgsbetingelserne igennem.

Jeg siger ikke at Granholm er en snyder overhovedet. Jeg finder nogle af hans salgsargumenter lettere forkasteligt, men det gør ham ikke til snyder. Jeg har læst flere indlæg fra ham i andre debatter her på Amino og jeg er sikker på han er sin pris værd, og han kan (og vil nok også med tiden) avancere til andre prislejer. Dog undrer det mig til stadighed - og jeg ville meget gerne høre ham forklare hvorfor - han flere gange har fundet det nødvendigt at svine andre til for deres priser. Jeg hører ham ikke svine på baggrund af service- eller kvalitetsnivauet, udelukkende på baggrund af prisen.

Glædelig jul til jer alle sammen Smile 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)