Jeg må være enig. Kender en gut der tager 4500 (pund) i timen for sin rådgivning. Det gør han fordi at han kan. (og måske fordi han har så meget erfaring at han ved hvad der virker -og fordi det virker hver gang) Lad nu være med at underbyde priser hele tiden. Det er utroværdigt.. Det er sku ikke hvad du putter i automaten. Det er det der kommer ud... |
Hej Granholm
Jeg tror du misforstod mit indlæg lidt, min pointe var ikke at du skulle sætte dine priser op. Jeg mener som sagt ikke at dine forskellige ydelser, er mere værd end du tager idag. Min pointe var at hvis du interessede dig mere for hvad der skaber værdi for kunden, kunne du med tiden sætte din timepris op. Samtidigt ville du også for gladere kunder, fordi deres forretninger ville være mere rentable.
Du kunne måske også stramme lidt op på kompetence siden, og blive dygtigere til f.eks. at designe sites. Hvis man ser dine referencer op imod Venio's, kan man nemt gætte hvad der er lavet af en pædago og hvad der er lavet af en professional designer.
Derudover syntes jeg betragtningen med at ville tømme folk for penge, virker som om at du ikke rigtigt har forstået den økonomiske målstok, der gælder for den slags projekter du laver. Hvis du tror din primær opgave er at spare kunden for udgifter ved at være billig, tager du grueligt fejl. Din primær opgave er at øge kundens indtjening i grad, der gør at hans forventerninger indfries og udgifterne til dig er ubetydelige.