Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Joomla shop... eller webshop 1750 !

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Granholm er billig fordi han er en glad amatør der er i tidelig opstarts fase - han tilbyder stort set kun de færdige komponenter, færdige templates osv.

Altså vil en lille forening eller et lille firma nok få meget ud af en standard løsning hos Granholm.

Virksomheder, foreninger m.v. som tilgengæld har behov for special tilpasning, nyudvikling osv. skal dog nok se sig om efter andre alternativer hvor prisen selvfølgelig er højere da det er produkter af en helt anden kaliber og kvalitet der tilbydes.

Så for de små fisk i søen er Granholm sikkert en fin udbyder og for de lidt større fisk er vi andre der tilbyder vores service Smile

Jeg har skam en programør til Joomla, som er billig, som laver speceille ønsker.

Egentlig så vil jeg ikke kommentere de andre indlæg. Men jeg vil gerne understrege, at kommer der seriøse firmaer, som vil betale for eget designs, komponenter osv, vil de få det. Men det er klart, når man køber en DVD afspiller, skal man ikke forvente der kommer et TV med !

God jul til alle, og godt nytår. 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:12

Jeg kan da godt forstå, at det kan virke ret træls, at Granholm sælger billige løsninger i Joomla, han er såmænd også billigere end jeg er.
For såvidt synes jeg det er fint nok. Joomla er som bekendt open source, er man urolig for support og service kan man med tiden jo bare finde et andet webbureau, der også arbejder med Joomla. Der er intet, der binder kunderne til fx Granholm, imodsætning til kommecielle løsninger udviklet af forskellige reklame- og webbureuer.

Jeg kan se, at der er flere udbyder af Joomla på Amino, også skribenter i denne tråd, der småbrokker sig over Granholms egen måde at håndtere sin fritidsvirksomhed på, prissætning m.v. Det er hvad det er. Jeg synes fandme, at det er at gå i små sko. I der har en mere professionel tilgang til et CMS som Joomla - i nyder jo også godt af andre udviklers arbejde. Ovenikøbet synes jeg ikke, der er mange af jer der bidrager og deltager i det danske Joomla Community - dette i modsætning til Granholm, der er en aktiv bidragsyder.
Så jeg kan sgu ikke tage alvorligt, at i skyder på Granholm - beklager. I øvrigt kan jeg ikke se, hvad der adskiller jeres produkter helt. Ganske vist benytter Granholm fx ikke egne templates - han køber færdige designs. Hvem siger, at jeres er bedre, (Red Web for eksempel)???

Hvis i er bange for at blive underbudt, må i jo selv udvikle unikke produkter. Hæng ikke med hovedet over, at nogen sælger deres arbejde med et open source produkt billigere. Så må man jo konkurrere på andet end et system som alle har adgang til, fx serviceniveauet som Nicolai er inde på. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 02:07

Det er en helt vild god idé at læse de indlæg man kritisere inden man kritisere.

1) Jeg er vist den eneste anden joomla udbyder her, udover granholm

2) Jeg har intet dårligt skrevet om Granholm eller om hans priser - Tværtimod har jeg skrevet at han tilgodeser det kundesegment han har og de nok skal være fuldt ud tilfredse med det de får for pengene.

Du har ikke for fem flade sekunders overblik over hvorvidt jeg, eller andre for den sags skyld, deltager eller bidrager med moduler, kompontener eller mambots(plugins) eller om vi sidder og spammer i det danske forum på joomlas hjemmeside (det er vist ikke ligefrem det man kan kalde bidrager) - du har læst 4 linier af en debat også skyder du ellers løs, men det er vist også stilen du køre inde på det danske joomla forum Wink

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:57

Henrik Nielsen:

Nu er seneste udmeldning fra Granholm at han vil sige sit job og være selvstændig, respekt for det, men mon ikke at hans priser bliver sat op? og at han lærer at man ikke kan leve af at underbyde andre

Hvorfor kan man ikke leve af at underbyde andre? Kig dig omkring og se, hvor mange andre der gør det: wuptii, aldi, medion osv.

At granholm kører sin forretning på at levere en billig vare gør ikke hans produkt dårligere. Lad køberne vurdere det. Man kan måske have sin tvivl om han som ene mand kan leve op til krav om service og tilgængelighed, men det er ikke noget vi aner en sk.. om.

Pøj-pøj til ham med at være startet som selvstændig på fuld tid - må det gå ham godt!

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 11:12

Jeg tænkte nok at der vil komme et lignende svar fra dig Wink

1) Dårligt formuleret af mig - det var nu ikke alene møntet på dig, men en henvisning til de mange på Amino, der leverer Joomlaløsninger.

2) Synes ikke du skriver specielt dårligt om Granholm - men jeg synes du på hans bekosting fremhæver dig selv, dit firma om du vil, som mere professionelt (du taler om en anden kvalitet). Den synes jeg så bare ikke skinner igennem. Hvad hulen er der galt med Granholms købte skabeloner?

>> Du har ikke for fem flade sekunders overblik over hvorvidt jeg, eller andre for den sags skyld, deltager eller bidrager med moduler, kompontener eller mambots(plugins) eller om vi sidder og spammer i det danske forum på joomlas hjemmeside

Ja det kan du jo slet ikke vurdere, du er jo meget anonym i disse foraer og jeg kan da ikke udelukke at du spammer.

>> du har læst 4 linier af en debat også skyder du ellers løs, men det er vist også stilen du køre inde på det danske joomla forum
Sært så meget du pludselig ved om, hvad jeg ved og ikke ved Geeked

Et eller andet sted er jeg kold i r...... over hvad du tror du ved og synes for den sags skyld, men jeg mener stadig du prøver at sælge dit produkt som mere professionelt, end fx Granholms - det ser blot ikke ud til, at det er det i praksis.
Men du er formentlig en bedre sælger og  det kan man sige, måske, gør din forretning mere professionel.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:31

Også lykkedes det dig at ramme samme stil som du skriver indlæg på joomla forum i.

Nu har jeg i en hel del tråde deltaget hvor også Granholm har deltaget og der er ingen tvivl om at den viden jeg har er større fordi det er 14 år siden jeg begyndte i den her branche - den gang var du sikkert sidegadevekseler eller dørsælger Stick out tongue

Mit primære fokus er på funktionalitet og behovstilpassede joomla løsninger - under 5% af mine kunder er standard joomla løsninger - så det er et helt andet segment jeg dækker. Derudover er langt de fleste af de løsninger jeg laver baseret på kundernes reklamebureauer / logodesignere m.v. levere en photoshop fil med det ønskede design eller store dele af elementerne til det - Jeg er ikke grafiker, men jeg er satans god til at lave joomla templates baseret på photoshop filer Wink

Forskellen i segmenter samt forskellen i den erfaring og viden som der ligger bag gør helt sikkert at det typisk er forskellige kunder vi går efter.

Burde du forresten ikke også gøre opmærksom på at du også arbejder med Joomla samt at du vist arbejder på et projekt med granholm?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 13:48

>> Også lykkedes det dig at ramme samme stil som du skriver indlæg på joomla forum i.

Ja  - det er jo ikke uvæsentligt at stå ved sig selv, hvilket jeg fuldt ud gør. 'Ingen slinger i valsen hér' Big Smile

>> Burde du forresten ikke også gøre opmærksom på at du også arbejder med Joomla samt at du vist arbejder på et projekt med granholm?
Svarer lige på ovenstående, allerede her.
Jeg  arbejder skam med bl.a. Joomla, som en ud af flere løsninger - det er såmænd ikke noget jeg ligger skjul på.
Den der med, om jeg vistnok arbejder på et projekt med Granholm. Det var smart RedWebYes . Der er sgu stil over dig, må jeg sige.
Nej, jeg er desværre ikke dygtig nok til at Granholm og jeg laver projekter sammen.

Tillykke med det. Tillykke med at du er satans god til at lave Joomla templates - hvis du er lige så dygtig til det, som til at sætte andre i bås, JA så må du da være dygtig. Bare ærgeligt at du ikke rigtig gør opmærksom på disse templates. Har du tænkt på at starte en templatesklub. Jeg kunne måske ovenikøbet finde på at blive medlem Wink
Forresten tror jeg at de fleste kunder er ligeglad med om der står RedWeb eller Rockettheme i bunden af deres websted.

I forhold til, hvilke kunder i hver især går efter, så giver det jo sig selv.

>> det er 14 år siden jeg begyndte i den her branche - den gang var du sikkert sidegadevekseler eller dørsælger Stick out tongue
Ja den gang havde jeg vist aldrig set en PC - jamen hvad kan det dog ikke blive til med tiden....!

Nå mon ikke vi skal til at lade være med at ødelægge Granholms tråd.
Til sidst vil jeg lige sige, at jeg tager hatten af for Granholm og den måde han starter op på - i det små.
De fleste iværksætter skal jo starte et sted - alene eller med få partnere. Jeg mener der er fornuft i, ikke at melde ud med for store ambitioner i denne fase. Det er jo ikke det samme som, at ambitionerne ikke er til stede i virkeligheden.

Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:50

jeg synes ligesom rohde har beskrevet i sine indlæg at der ikke er vildt meget forskel på hvad granholm tilbyder og hvad andre har at tilbyde.

den eneste forskel jeg kan se er prisen, de fleste herinde tar 8k eks moms for en simpel webshop , hvor det samme kan fås for 2k hos granholm.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 13:52

>> Hvorfor kan man ikke leve af at underbyde andre? Kig dig omkring og se, hvor mange andre der gør det: wuptii, aldi, medion osv.

At granholm kører sin forretning på at levere en billig vare gør ikke hans produkt dårligere.

Helt enig! Wink

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:07

Skal vi nok lige forholde til realiteterne.

Granholm tager 2000 kr for opsætning at joomla samt installation af en færdiglavet template samt et par komponenter.

Hvis folk ønsker eget unikke design så er prisen en ganske anden:

"4. Få dit eget design, ud fra en billed fil eller PDF. Fra 4000kr " sakset fra Granholms website.

Altså tror jeg de 2500 + 4000 kr = 6500 kr + tilpasning osv. for en webshop ikke lige frem er billigere end hvad vi andre tilbyder - men så rammer løsningens kompleksitet eller sammensætning om i vil også det samme niveau. Personligt starter mine ved 7000kr + tilpasning også kan man vælge mellem epay og fribetaling som gateway.

I forhold til at undebyde så mener jeg slet ikke der er tale om at underbyde (som mit eksempel ovenfor vist også mere end antyder) - det er der heller ikke hvis du køber en medion pc eller bærbar - du får ganske enkelt hvad du betaler for, som jeg også skrev i mit første indlæg i denne tråd.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)