Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og nu vælter ordrerne ind...

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe tillykke og godt gået! Ganske simpel idé - og gode resultater I har fået jer! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27

Det er et genialt produkt og som sagt så skal i da også have lavet en advent kalender til næste år. Det ville være godt om i også havde en til voksne, havde tænkt på noget til min kone, men er gået lidt kold på ideen da jeg hader at shoppe unden at vide præsist hvad jeg skal have.

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:34

Min kone viste mig siden  i starten af november hvor jeg uden rigtig at se på den sagde; "Hvad er nu det for noget pjat".

Den 28. november(dvs. efter at sidste frist faktisk var overskredet) havde vi endnu ikke købt pakkekalender til vores 3 årige datter :-(

Min kone spurgte så igen om vi ikke skulle bestille hos pakkekalender.dk og som sagt så gjort.

Jeg har netop modtaget en kasse med 24 pakker og det eneste jeg kan sige er ;

super ide

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:09

Fed idé og tillykke med succesen. Nu har jeg selv væltet rundt i forskellige butikker for at lave min datters første pakkekalender (nåede lige at pakke alle gaverne ind den 30. november om aftenen) så jeg ville da gerne have set din side før :)

Så kunne det også være du havde fået lidt omtale i shoppingsektionen af Downtown - men spørgsmålet er om du kunne have håndteret de mange ekstra kunder Wink

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:10

Vær i god tid.

Næste år, når der skal laves eller købes pakkekalender til børn og voksne, så check www.pakkekalenderen.dk
Stedet skulle kunne klare de fleste opgaver, også de mange forespørgsler og ideer til nye tiltag i denne tråd.

Ha`en god dag.

Med venlig hilsen

PB

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:21

Hej,

Godt gået - god simpel idé. Jeg vil give dig et næsten gratis hint til noget business development som du kan gumle på når du nu kommer til at kede dig i januar. 1% for ideen må være en rimelig provision Cool - jeg har forsøgt at få familiemedlemmer til at skippe deres faste jobs for at starte nedenstående forretning, men det er ikke lykkes, og jeg har selv rigeligt at gøre med mine virksomheder. Men den skal da ikke gå tabt, og du lyder som om du har gejsten til at trække den igang?:

Du har ét kæmpe problem: Din butik har omsætning 1/12 af året. Skal du komme op i et gear som virkelig flytter noget, skal du sørge for at fylde de resterende 11/12-dele også. Du skal jo have en indkøbsvolumen der øger din avance/enhed - det vil de 11/12-dele hjælpe dig med.

Forslag til din butik (find et domæne der passer):

Situation: Mange forældre med børn i skolealderen har et mareridt der ligner din pakkekalender - nemlig det faktum at der med 28 elever i klasserne er 28 fødselsdage hen over året, eller i bedre fald 14 hvis man deler drenge og piger. Endvidere er der mange forældregrupper der sætter en grænse for hvor meget man må købe gaver for, så det ikke går helt over gevind. Det er 30 kr./gave for vores 2 unger, men jeg har hørt alt fra 10-50kr/enhed.

Problem: 28 gange hen over året skal man ud og finde gaver i den prisklasse, hvilket faktisk er ret irriterende - for der er grænser for hvor mange gange man kan give en slinke-fjeder, og man kan ikke give pokemon-kort for de er for dyre.

Løsning: Du laver en online gavebod, hvor alle klassens elever oprettes/registreres. De får alle en ønskeliste (a la Amazon.com) og nu kan man enten som forældre købe 14 stk 30 krs gaver hos dig som er på fødselarens ønskeliste, og få dem leveret med post og lykønskningskort osv - ELLER fødselaren kan samle sine 28x30kr. til een super god gave som han/hun VIRKELIG har ønsket sig, i stedet for 28 plastic-dimser a 10 kr. Samtidig er man sikker på efter et par fødselsdags-år at der kommer variation i gaverne, - at barnet ikke for det samme hvergang.

Du kan udvide løsningen med en fælles-gavekasse, hvor man som forældre indbetaler hele årets gavebudget, og så kan klassens "gaveadministrator" matche ønskeliste og butikkens sortiment med aktuel kassebeholdning. En slags Telmore bare på fødselsgaver hvor forældrene indbetaler via Dankort og én får opgaven at handle gaven, eller hvor enkelte forældre eller forældre i grupper handler gaver - alt fra 1-28 stk. per handel.

Lidt matematik til dig:
28 elever der giver hinanden 28 gaver = 756 gaver (man giver ikke sig selv gaver)
756 gaver a 30 kr. = 22.680 i omsætning på et år inkl moms alene på mit ene barns klasse
Bare min familie med 2 børn = 45.360 kr med moms.

Hvis du har 50% i dækningsgrad og uambitiøst skal brødføde 2 medhjælpere og selv skal tjene 1 mio kroner/år så skal du bare finde knap 100 familier som min med børn i "uafhængige" skoleklasser (ingen overlap), som evner at tage ideen med ned i skolen og "sælge" ideen til de andre forældre.

= Du sælger til een kunde -og han/hun sælger til de andre 27 forældrepar - for dit site er mest effektivt hvis ALLE er på. Viral marketing.

100 klassesæt med hver 756 gaver giver basis for en flybillet til legetøjsmessen i Kina for det er over 75.000 gaver. En gave til 30 kr i udsalg i Danmark med moms har jeg set i kina til 1-3 kroner. Nogle gange mindre. = avancen OP = flot butik, gode priser og endnu flere kunder.

Benefit: Din butik har lige spredning over HELE året - jævnt med en bonusperiode i julemåneden.

Næste års business development:
Køb et dot-com domæne og få sitet oversat. Hvis du er rigtig smart så får du alle gaverne indpakket i et pakkeri i Kina, hvorved du nedbringer pakkeomkostningen til "next to nothing". Dvs du leverer papiret til Kineserne - og de leverer en container med pakker der allerede er klar til at sende afsted som de er. Mega indkøbsvolumen og mega indtjening som resultat - ingen håndtering andet en at flytte pakkerne fra containerne - over i en postpakke og op i pakkeburet fra PostDK. Prisforskellen på at købe en legetøjsdims MED papir kontra uden er umålelig lille.

Sæt igang - og husk at send mig en hilsen når millionerne vælter ind :-D

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)