Hej
Da jeg godt kan se at denne debat har bevæget sig væk fra dens oprindelse havde jeg egentlig ikke tænkt mig at deltage yderligere, men nu føler jeg mig alligevel "kaldet" (eller provokeret :-) ) til at komme igen.
Først svar til Lars mht. erfaring uddannelse osv.
Jeg har arbejdet med elektronik, computere og programmering siden 1982 hvor jeg købte min første computer en ZX80. Jeg har igennem tiderne programmeret i assembler, basic, pascal, C, Visual C osv. Arbejder nu mest med mine webshops hvor jeg anvender html(selvfølgelig), PHP, JAVA osv. MEN jeg har trods mange års beskæftigelse med både computer og internet kun overfladiske evner vedrørende SEO. Jeg har derfor på ingen måde baggrund for at betvivle dine evner indenfor SEO eller andet, men kan kun vurdere hvad jeg ser ud fra dine indlæg her på siden. Jeg vil da også gerne indrømme at jeg ikke har gjort mig den ulejlighed at afprøve dit gratis værktøj, da der findes masser af den slags på nettet, og jeg har aldrig fundet dem særligt effektive. Mit indlæg går således udelukkende på den MÅDE du gentagne gange og med alverdens fine ord forsøger at overbevise os andre om at du ved hvad du taler om.
Så til Holstebro
Du har ret, det er en dejlig efterårs dag og solen skinner, og selvfølgelig skal vi komme med konstruktiv kritik.
I dette tilfælde mener jeg blot at Lars's indlæg i sig selv skriger til himlen om konstruktiv kritik i en sådan grad at emnet i han indlæg (gratis værktøj) langt overskygges af formen.
Hvad mener jeg så med det?
Jo, når man poster et indlæg uanset hvad det omhandler og samtidig fylder et hav af links på til egne stort set indholdsløse hjemmesider vækker det tanker om formålet egentlig er at "forære" et gratis værktøj eller om man bare vil bruge Amino til links generering og selvpromovering. Er det det vi har Amino til?
Det må være åbenlyst for enhver at alle disse simple TM :-)) mærkede hjemmesider ikke har andet formål overhovedet end at lave en simpel form for søgemaskine optimering. Hvilken relevans skulle de på nogen måde have for os andre?
Hvis du læser starten af denne tråd vil du se at Thomas fra Firmaet Concept Interest forsøger at give Lars lidt konstruktiv kritik. På trods af at Thomas har sin side som nr. 1 ved Google søgning på "søgemaskineoptimering" lader Lars til fuldstændig at ignorere kompetent kritik og istedet gøre adskillige ubehjælpelige forsøg på at anprise egne evner, dumt efter min mening.
Hvilken interesse kan denne debat så overhovedet have for iværksættere?
Jeg bliver som iværksætter og netbutik indehaver ofte ringet op af "smarte" sælgere der mener de kan gøre alverdens ting og sager for mig mht. søgemaskine optimering. Når man spørger ind til hvad de konkret kan med konkrete søgeord, og om de kan fremvise referencer får man en sludder for en sladder. Nu arbejder jeg i en branche(blækpatroner) hvor der er ekstrem hård konkurrence imellem netbutikker, så når en sælger ringer og lover mig at han stensikkert kan placere mig på første side af Google på søgeordet "blækpatroner" ved jeg at han er ude på tynd is. Alligevel oplever jeg ofte disse påstande.
Derfor har jeg oparbejdet en forholdsvis stor mistro til folk der siger de ved noget om søgemaskineoptimering, næsten på linie med telefonbogs annonce sælgere, og jeg mener ikke man kan advare andre iværksættere for meget om at være opmærksom på den slags firmaer hvis ydelser sædvanligvis ikke ligger i den billige ende.
Som sagt har jeg intet belæg for at sige hverken godt eller skidt om Lars konkrete evner, jeg har såmænd ikke engang gidet checke indexeringen af hans egne sider, men jeg synes som sagt hans første indlæg i tråden skriger til himlen om at blive kommenteret, hvilket jeg efter debatten at dømme tilsyneladende ikke er ene om at mene.
mvh.
Brian