Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hedder en.....?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er igang med at lave en avis, og er i tvivl om hvilken Attention jeg skal sætte på.

Jeg henvender mig til de største virksomheder i Danmark, og skal ha`fat i personen som står for nye bygge projekter i virksomhederne. Er der nogen der ved hvad man kalder sådan en fætter:-) Jeg har mine formodninger i "Projekt Direktør", men er langt fra sikker, så hvis der er nogen der er 100% sikker vil jeg meget gerne høre tak :-)

Mvh. John B

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:48

projektleder vil være mit bud :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 19:10

Hos os hedder der en "Projekt koordinator".... 

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 89
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 19:33

Jeg håber nu, vedkommende har titlen "Projektkoordinator", i ét ord Wink...

Hvis der er brug for en engelsk udgave, så måske "Project manager" (i to ord Smile)!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:01

Hvad med bare at skrive den projekt ansvarlige

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 20:12

Nej, altså - "projektansvarlig" så, i ét ord Big Smile!

Hvis henvendelsen sker mundtligt, betyder det selvfølgelig ikke så meget, men sker den skriftligt, ser det nu bedst ud, hvis man skriver korrekt.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:29

Sprog og Kontor:

Nej, altså - "projektansvarlig" så, i ét ord Big Smile!

Hvis henvendelsen sker mundtligt, betyder det selvfølgelig ikke så meget, men sker den skriftligt, ser det nu bedst ud, hvis man skriver korrekt.

Men nogen gange synes jeg ikke det nødvendigvis skal være korrekt - De fleste ved ikke forskellen alligevel, og hvis man laver for lange ord, som projektkoordinator, risikere man at brevet havne i skraldespanden med de andre reklamer, fordi det blev for besværligt at læse..
Jeg har hørt en gang, (..og jeg kan ikke huske hvor, så det kan godt være det er forkert) at en stor del af de voksne danskere har svært ved at læse ord på mere end 7 bogstaver - og efter min mening er det vigtigste i reklamer at de er meget nemme at læse/overskuelige, for ellers gider man ikke engang åbne brevet, hvis ikke modtagerens navn står på..

Så når det er meget lange ord, synes jeg godt man kan dele ordet op..
Men ellers - jo, så betyder det meget at man staver rigtigt og har grammatikken korrekt

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 20:41

Man kan godt skrive i et enkelt og forståeligt sprog uden at gå på kompromis med den sproglige korrekthed - generelt set, i hvert fald. Der er jo forskel på, om man laver en smart reklame eller henvender sig i et mere "normalt" forretningssprog. Og så vil jeg da tillade mig at mene, at der vel ikke kan være mange projektledere eller lignende i store danske virksomheder, der ikke kan læse ord på mere end 7 bogstaver... det håber jeg da i hvert fald ikke!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:46

Jakodan:
Jeg har hørt en gang, (..og jeg kan ikke huske hvor, så det kan godt være det er forkert) at en stor del af de voksne danskere har svært ved at læse ord på mere end 7 bogstaver -

Det gælder formentlig ikke projektkoordinatorer.

Hvis man udsender skriftligt materiale, som ikke er korrekt, signalerer man, at man ikke har styr på tingene. Fejl i sproget er med til at farve det samlede signal, du sender ud.

ang. det oprindelige spørgsmål.
Hvor mange af Danmarks største virksomheder skal du nå.
Hvis du "kun" skal nå ca. 100 stykker, er det en forholdsvis overskuelig opgave at ringe og få det korrekte navn og den korrekte titel i hver enkelt virksomhed. Det vil helt klart styrke din chance for at dit budskab når sin modtager.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:14

Tak tak for alle de gode svarBig Smile Nu er jeg bare blevet endnu mere forvirretBig Smile Nej jeg tror at den er god med den projektansvarlige, men tjekker op på det. Avisen skal ud til de 15000 største virksomheder i Danmark, som svar på sidste spørgsmål.

Mvh. John B

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)