Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hedder en.....?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sprog og Kontor:

Man kan godt skrive i et enkelt og forståeligt sprog uden at gå på kompromis med den sproglige korrekthed - generelt set, i hvert fald. Der er jo forskel på, om man laver en smart reklame eller henvender sig i et mere "normalt" forretningssprog. Og så vil jeg da tillade mig at mene, at der vel ikke kan være mange projektledere eller lignende i store danske virksomheder, der ikke kan læse ord på mere end 7 bogstaver... det håber jeg da i hvert fald ikke!

Sagen er bare den, at når reklamen kommer ind i en større virksomhed, havner den først på bordet hos fx kontoreleven, der hver dag har til opgave at sortere og omdele dagens post.. og denne person har højst sandsynligt fået besked på, at reklamer bare skal smides i skraldespanden og så kommer den projektansvarlige aldrig til at se reklamen og så er det jo sådan set ét fedt, om du har stavet rigtigt eller ej..

Så hvis reklamen skal "smutte forbi" den der omdeler posten, skal det være hurtigt og overskueligt at sortere brevene, enten ved at have et navn på eller ved at teksten er let-læselig..

Alternativt kunne man jo skrive den projekt-ansvarlige med bindestreg, ville det ikke kunne gå?

Det bedste er selvfølgelig at stile brevet til en bestemt person, men det er noget mere tidskrævende, at finde ud af navnene på de pågældende personer i virksomhederne.. Personligt har jeg det sådan, at hvis jeg får et brev, hvor der står "til den et-eller-andet-ansvarlige", ryger det bare i skraldespanden, for man ved jo det er en reklame. Får jeg et brev med mit navn på, læser jeg det hurtigt igennem, for at se om det har interesse, for hvis de har brugt tid på at finde ud af, hvad jeg hedder, er det vel fordi, de mener, det kunne være interessant for mig.

Men det er kun, hvad jeg personligt tror, og jeg har ingen marketing uddannelse andet end standard handelsskole, så det kan da godt være, jeg ikke har ret Smile

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)