Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rimelige svar tider på mail - Hvad syntes/oplever du ? (Forskellige brancher)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidder og er blevet nysgerrig omkring hvad folk generelt syntes er rimelig tid, når man skriver en mail til et firma - Fx omkring nærmere information til et produkt, priser eller lign.

Indrømmer gerne at jeg foretrækker at skrive over mail kontra telefon, noget mange ikke er enige i, men sådan er mit hoved åbenbart blevet indrettet over tid :) ... Derfor forventer jeg måske også for hurtige tider, så vil da lige høre hvad andre syntes.

- Generelt syntes jeg at butikker der har en seriøs webshop svarer relativt hurtigt, det virker som om at de er van ti at være "online" og tingene foregår her.

- Er dog også igang med at skulle energi renovere vores hus, og her oplever jeg RIGTIG lange svar tider. Fik lige svar fra et tagfirma (Endda et af de aller største), et helt måned efter jeg havde skrevet til dem - Det syntes jeg bare er for lang tid, snakker trods alt også "ordre" på 100.000+.

- Har også haft skrevet til et par stykker med lidt spørgsmål omkring varmepumper, og igen oplever jeg meget lange svartider, eller slet igen.

Er det bare mig der er uheldig på dette punkt, forventer for meget eller om det bare kun er telefonen der virker i nogle brancher ?

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:13

Vi er blevet forvent idag med mobiltelefon mm. og derfor ønsker vi altid hurtig svar eller i hvert fald en besked om, at de arbejder på det. Jeg vil sige 24 timer med en mail, det er også det mange af de kunder vi håndtere mail for sætter som standard.

Med telefon skal det dog være indenfor få sekunder.

Jeg har også i forbindelse med et byggeri ringet/skrevet til en del virksomheder indenfor dette og generelt er min oplevelse som dig, at mange gange så hører man ikke fra dem ellers går der 3 uger inden de ringer tilbage selvom man skal købe for mange penge også har jeg i hvert fald fundet en anden løsning :)

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 15:47

bacardil:
Jeg har også i forbindelse med et byggeri ringet/skrevet til en del virksomheder indenfor dette og generelt er min oplevelse som dig, at mange gange så hører man ikke fra dem ellers går der 3 uger inden de ringer tilbage selvom man skal købe for mange penge også har jeg i hvert fald fundet en anden løsning :)

Altså kontakter jeg en selvstændig mand der montere varmepumper eller lign, er det ikke fordi jeg forventer at det SKAL være inden for 24 timer, men et par dage så syntes jeg da at den skulle være svaret.

Har også mest oplevet det i forbindelse med husrenovering, og det er trods alt ofte større beløb man snakker om, tag, vinduer og lign.

Der intet problem hvis man kontakter en stor shop som, billigvvs.dk eller lign, men rart at høre det ikke kun er mig der oplever dette.

Hvis det virkelig er små generelt må der dælme være potentiale i branchen, kender mange i min alders gruppe der sidder med renoveringer og fra "internet" generationen eller hvad man vil kalde os. I det nævnte tilfælde med 1 måneds svar tid, har jeg også allerede fundet anden forhandler osv.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt betragter jeg alt over 48 timer (på hverdage), som useriøst. Men det er så også min personlige holdning :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har oplevet et skred i "tålmodigheden" efterhånden som vi alle er blevet vandt til chat, sms m.m. Og jeg vil være ærlig og sige, at jeg især kan se at dem som er i midten af 20erne og derunder har en forventning om et meget hurtigt svar.

Jeg kan bare tage et eksempel fra denne uge:

En mail kommer ind på vores fælles mailboks mandag formiddag. Der ønskes en pris på folieprint og wrap af vægge i en butik. Der er ingen mål eller skitser med i emailen. Efter en time ringer personen og spørger en af mine kolleger om hvorfor vi ikke har svaret - det haster. Min kollega sender så emailen videre til mig og giver mig besked om det haster. Jeg skriver så til kunden at vi mangler mål og nogle konkrete detaljer før jeg kan regne en pris ud. Der går nogle timer uden svar og jeg tager ud til et kundemøde. Da jeg kommer tilbage knap 2 timer senere ligger der 5 (!!) emails, stadig uden mål, men blot "jeg skal have en pris nu", 10 minutter efter, "hallooo", 10 minuter efter, "hvorfor gider du ikke svare?" osv osv. Jeg ringer så til hende og forklarer at jeg har været på kundebesøg og jeg stadig mangler mål. Dem får jeg så over telefonen og regner derefter et tilbud ud til hende. Det i sig selv tog knap 20 minutter at regne ud, da hun ville have det delt op i individuelle vægge med og uden montering. Jeg sender tilbudet til hende (hun nåede så lige at sende en mail med "jeg venter!" imens). 

En halv time efter hjeg havde sendt tilbudet svarede hun tilbage at hun ville finde et andet sted, da hun mente mine svartider var useriøse...

Ovenstående er ikke et af de værste eksempler jeg har fundet frem, men blot et eksempel på hvad vi oplever dagligt omkring tålmodigheden hvad angår emails.

Jeg får selv gennemsnitligt 48 emails om dagen som jeg direkte skal forholde mig til. Og sådan nogle "hastere" blokerer og forsinker hurtigt mine svar til andre mere tålmodige kunder, da jeg, logisk nok, ikke kan svare flere emails samtidigt.

Ser jeg bort fra ovenstående, så vil jeg sige at en svartid på en 2-4 dage er acceptabelt fra min side af. Det kommer især an på hvad det konkret er jeg har mailet om. 

/Jesper

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 09:41

Jesper Norbøll:
En halv time efter hjeg havde sendt tilbudet svarede hun tilbage at hun ville finde et andet sted, da hun mente mine svartider var useriøse...

Med sådan en kunde skulle jeg godt nok tælle til 10 et par gange, dælme en skam at høre at det er så slemt (Selvom det desværre ikke undre)

Jesper Norbøll:
Ser jeg bort fra ovenstående, så vil jeg sige at en svartid på en 2-4 dage er acceptabelt fra min side af. Det kommer især an på hvad det konkret er jeg har mailet om. 

Sådan nogle svar tider ville heller ikke genere mig generelt, dog tror jeg at for nogle, et automatisk svar kunne hjælpe meget:

"Vi har modtaget din besked og svarer normalt inden for 24 timer, dog kan der gå op til 3 hverdage ved travle perioder"

Nu har jeg nok bare oplevet ~3 uger eller slet intet svar en del gange under især hus renoveringen, at jeg blev nød til at have min nysgerrighed stillet Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 11:24

Jeg har samme oplevelser som Jesper Norbøll, hvor man oven i hatten får en masse SMSer, og måske også telefonopkald til mobilen mere eller mindre på samme tid, fra den samme person. Hvis jeg ikke svarer, fordi jeg ikke kan svare, så ringer mobiltelefonen hvert tredje minut oven i hatten. Dette kan også ske i en weekend.

Personligt finder jeg det useriøst.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:45

Hmm, godt spørgsmål!

Jeg forventer sjældent svar hurtigt, eller det kommer an på hvem jeg sender en mail til, nogle firmaer ved jeg svar tider er lange, og ved så også at jeg ikke kan forvente svar indenfor kort tid, hvor andre ved jeg de normalt svarer indenfor 20-30 minutter, men jeg brokker mig sjældent over svartid.

Sidst jeg brokkede mig var dog hvor jeg skulle bruge noget information, jeg sendte en mail d. 10 maj, jeg skrev til dem igen d. 16 maj om de havde fået et svar til mig, og igen d. 27 maj.. Har endnu ikke hørt fra dem, men whatever, hvis det virkelig haster så tager jeg bare telefonen og ringer til dem.

Personligt prøver jeg at svare kunder indenfor få timer, jeg kan sagtens svarer indenfor få minutter, men da jeg mener det er spild af tid, både for mig og kunden, at skulle sende en mail "Det kigger jeg lige på", så hellere bruge 10-20 minutter ekstra for at skrive en mail hvor der kommer et brugbart svar tilbage til kunden.

Fordi det sparer både mig for tid men kunden får også sit svar i en enkelt mail istedet for man hurtigt skriver 3-4 mails frem og tilbage uden egentligt at få noget brugbart info.

Normalt læser jeg emails indenfor få minutter efter jeg modtager dem (især hvis det er support tickets), jeg skimmer hurtigt hvad det omhandler, og ud fra det tager jeg en bestemmelse om det er noget der skal svares på med det samme, eller noget der kan vente indtil jeg er færdig med hvad jeg nu end laver. Jeg smider ikke alt jeg har i hænderne udover hvis det er utrolig vigtigt.

Og indtil nu har det virket meget fint, jeg regner med mine kunder fortæller mig hvis de er utilfreds med min svartid.

Men ifølge support systemet er gennemsnit 'første svar' på 0.5 timer denne måned, og 0.22 timer sidste måned. Big Smile

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:31

Fra dag til dag, hvis det er sidst på dagen - inden for nogle timer først på dagen - og om muligt hurtigere, hvis du gerne vil have ordren. :)

Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:05

Jeg synes alt over 48 timer er for lang tid, hvis der er tale om en online virksomhed f.eks. en webshop.

Håndværkere og lignende må 1 uge være rimeligt. Yes

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)