Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - Farligt!?

Side 20 ud af 20 (194 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hej

Nej - jeg har endnu tilgode at opleve en cloaked side, der kan udkonkurrere en semantisk velstruktureret "ren" side. Cloakede sider er jo ikke mere søgemaskinevenlige som udgangspunkt. De er bare utroligt nemme at sætte op i rå mængder. Det viste eksempel indeholder jo ikke noget, der ikke er maskingenereret.

Fordelene ved cloaking var bl.a. nem adgang til at skabe et enormt antal sider med hver sit søgeord/frase eller til mere spooky løsninger med geografiske fiksfakserier. De fordele eksisterer stadig - men risikoprofilen er blevet så stor, at fordelene er væk. HELT væk. Der er dog nogle undtagelser, men de hører ikke hjemme at diskutere her Wink 

Nu har jeg fulgt med i sagen her siden den startede. Jeg undrede mig den gang over den store interesse for cloaking fra tilsyneladene mindre virksomheder med ganske overskuelige hjemmeside hvor traditionel optimering ikke ville være den store praktiske udfordring...

Når nu links har så stor en betydning og indflydelse på placering, har aldrig forstået hvorfor man ville satse sine anstrengelser og tid på en teknik hvor man risikerer at tæppet trækkes væk under en... 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bueno:

Nu har jeg fulgt med i sagen her siden den startede. Jeg undrede mig den gang over den store interesse for cloaking fra tilsyneladene mindre virksomheder med ganske overskuelige hjemmeside hvor traditionel optimering ikke ville være den store praktiske udfordring...

Når nu links har så stor en betydning og indflydelse på placering, har aldrig forstået hvorfor man ville satse sine anstrengelser og tid på en teknik hvor man risikerer at tæppet trækkes væk under en... 

Lige præcis. Jeg forstår heller ikke hvorfor virksomheder af den type vælger en cloaking løsning. Jeg har svært ved at forestille mig at de har taget et bevidst strategisk valg, baseret på en vurdering af de faktiske muligheder der var til stede for dem. De er nok bare blevet solgt på ideen om en "let" løsning.

Det er generelt en misfoirståelse at cloaking bruges til at få bedre rankings. Det har aldrig været hverken styrken eller hensigten. Cloakingens styrke er, at man kan optimere på en måde, og med typer af sider, som man ikke har lyst til at vise almindelige brugere. Cloakingen kan så bl.a. bruges til at autogenerere en masse grimme optimerede sider, som allesammen leder brugerne hen på nogle andre mere generiske sider. Men det er ikke altid sådan det bruges.

Cloaking øger risikoen i SEO - det er der ingen tvivl om, spørgsmålet er hvor meget, og om det er muligt at implementere en solid back-up plan. Det afhænger meget af at man ved hvilke faktorer der spiller ind på risikoen og at man forstår at styre disse parametrer meget præcist. Det viser historen med al tydelighed at ikke alle er :)

Når man skal vælge den rigtige SEO-strategi bør man naturligvis se på hvor man kan opnå den bedste (kort- og langsigtede) effekt, med færrest mulige resuser og med så lille en risiko som muligt. Der er mange løsningsmuligheder man bør overveje før man kommer til cloaking, synes jeg. For nogle typer af virksomheder vil disse løsninger både give større effekt, være billigere og have en mindre risiko. Som et ekstremt tilfælde kan jeg nævne en virksomhed jeg konsulterede, hvor jeg på en enkelt dags organisk arbejde fik øget deres trafik med over 150.000 besøg pr. måned. Havde man tilsvarende brugt 1 dag på en cloaking løsning havde det langt fra givet ligeså mange besøgende - og det med en meget større risiko til følge.

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Sørensen - cygnet:

Kig i SEO forummet begge to :-) Der er noget under gære...

 

Hvilket SEO forum taler i om ? 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

OriginalTaste:

Kristian Sørensen - cygnet:

Kig i SEO forummet begge to :-) Der er noget under gære...

 

Hvilket SEO forum taler i om ? 

Der er nogle private fora her på amino, som vi andre dødelige ikke kan se Smile

Side 20 ud af 20 (194 indlæg)