Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjertelig støtte fra familie og venner m.m.. - not

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Egstrup:
for du har en helt klar negativ holdning til MLM forretnings formen

Snakker vi MLM?
Jeg troede, vi snakkede Jantelov.
Hvor kommer Lones forhold til MLM ind i billedet?

mvh Hans

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:10

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Hvor kommer Lones forhold til MLM ind i billedet?

Det var/er bestemt heller ikke min mening, men Lones indlæg bære præg af at hun har gennemsøgt internettet, for at finde, hvad hun nu kunne finde, og hun har sikkert fundet alle mine tre hjemmesider ;-)

Og som du kan læse i Lones sidste indlæg, bliver min mistanke bekræftet.

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 11:15

Lone S. Hansen:
Så vidt jeg læste mig frem til, er det i retten blevet bevist at under 1 procent

Lone, vi skal ikke snakke om dette her, håber du kan være enig med mig. I et andet forum ja!

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:26
Hej Søren.

Ja, jeg kiggede da på dine links og nappede en tur på Google. Et indlæg som dit, opfordrer da netop til, at man undersøger hvad du beskæftiger dig med, for at kunne forstå den store modstand du tilsyneladende møder i din hverdag.
For som du kan se, kan vi andre herinde ikke nikke genkendende til dine erfaringer. Lidt modstand, ja - men så meget som du har oplevet, kunne umuligt bunde i de ting du opgav som mulige forklaringer. (Janteloven, jalousi, negativ indflydelse fra medierne osv.).

Herefter serverede jeg dig en mulig forklaring på modstanden fra samfundet og din omgangskreds - at den ikke er opstået udfra de kritierier du har opgivet - men simpelthen på grund af dit karrierevalg.

Men udover at forsøge at forstå dine nærmestes motiver, har jeg ingen som helst interesse i MLM, så jeg vil takke nej til dit tilbud om at diskutere konceptet i en anden tråd. Ellers tak.
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:26

Søren Egstrup:

Du mistænker en medamino for at researche ordentligt, før hun svarer.Surprise
Ja, så kan jeg da godt se, at Janteloven udfolder sig i fuldt flor, - eller hva'?
Det er da kedeligt for dig, at du har arbejdsområder, du ikke vil stå ved.
Hvis det har noget med Janteloven at gøre, understreger det blot min pointe om, at Janteloven er noget der foregår inde i dig selv.

mvh Hans

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 11:42

Lone S. Hansen:
Ja, jeg kiggede da på dine links og nappede en tur på Google. Et indlæg som dit, opfordrer da netop til, at man undersøger hvad du beskæftiger dig med, for at kunne forstå den store modstand du tilsyneladende møder i din hverdag.

Lone,
Du læser mit første indlæg som; måske på baggrund af din research; som værende min erfaring af mit liv. Det kunne også godt være tilfældet, men min erfaring som coach fortæller mig at der er noget som dette, der plager en del mennesker. Men som jeg også skrev, var at der sikker ikke var mange af den type mennesker her på Amino, hvilke jeg nu har erfaret, at der ikke er.

Det kunne ha’ været rart, hvis du havde taget dit udgangspunkt i mit indlæg og ikke i mine hjemmesider.

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 11:47

Hvornår har jeg givet udtryk for dette ?

Jeg har det fint med mine to forretninger, som jeg forresten begger er meget stolte af. Jeg mener bare ikke det høre hjemme i denne snak, er der noget underligt i det? 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:05

Søren Egstrup:

Hvornår har jeg givet udtryk for dette ?

Søren Egstrup:

Det var/er bestemt heller ikke min mening, men Lones indlæg bære præg af at hun har gennemsøgt internettet, for at finde, hvad hun nu kunne finde, og hun har sikkert fundet alle mine tre hjemmesider ;-)

Du vil gerne diskutere Jantelov, men du vil selv opstille præmisserne.
Når nogen undersøger din baggrund for at se, om der er sammenhæng mellem din baggrund og dine udtalelser, "var det ikke meningen".
Dit MLM-forhold skulle altså ikke have været en del af snakken. Den skulle have været fortiet. Det tolker jeg derhen, at du ikke i denne sammenhæng ønsker at stå ved det. Du ønsker tilsyneladende, at man skal opfatte dig som en troværdig coach, uden at man samtidig skal vide, at du også arbejder med MLM.
Lone er vel i sin gode ret til at undre sig over denne sammensætning af forretningsområder - og til at gøre dig opmærksom på, at den "Jantelov" du møder kan have at gøre med nogle menneskers negative holdning til systemer, hvor rekrutteringen vægter højere en afsætningen af produkter?

Tilbage til Janteloven.

Janteloven eksisterer - men den eksisterer kun inde i hovedet på den, der vælger at lade sig kue af dens bud. Man kan vælge at tolke modgang som udtryk for Jantelov, og man kan vælge at tolke den som.... tjah... modstand.
I nogle tilfælde kan man endda vælge at tolke den som redskab til at styrke sig selv og sin forretning.

mvh Hans

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:08
Søren Egstrup:

Lone S. Hansen:

Lone,
Du læser mit første indlæg som; måske på baggrund af din research; som værende min erfaring af mit liv. Det kunne også godt være tilfældet, men min erfaring som coach fortæller mig at der er noget som dette, der plager en del mennesker. Men som jeg også skrev, var at der sikker ikke var mange af den type mennesker her på Amino, hvilke jeg nu har erfaret, at der ikke er.

Det kunne ha’ været rart, hvis du havde taget dit udgangspunkt i mit indlæg og ikke i mine hjemmesider.

*trækker luft ind*

For det første tog jeg udgangspunkt i helheden - det skammer jeg mig ingenlunde over - men okay, hvis du kun vil debattere dit indlæg, så gør vi det:

Jeg skrev NETOP i mit første indlæg, at jeg havde dig mistænkt for blot at lufte dine coaching-lommefilosofier i det indlæg og at det ikke afspejlede et problem du reelt havde - men da jeg ikke var sikker (da du havde valgt ikke at præcisere netop dette) valgte jeg både at forsøge at tale dig fra at bruge dine forkerte superhelteanalogier i fremtiden, samtidigt med at jeg adresserede dit indlæg, som var det et reelt problem du måske havde.

Nu hvor du har bekræftet min mistanke om, at det vitterligt blot var en prøveklud, du kastede lidt rundt med, vil jeg igen sige at jeg ikke kan nikke genkendende til det billede du maler med din ellers så brede børste.
Jeg kender ingen - hverken privat eller professionelt, der forsøger at holde andre tilbage, da de frygter at deres egen succes blegner til sammenligning med den potentielle succes af et andet menneske - og for at være helt ærlig, så tror jeg heller ikke at du gør.
Du har, præcis som du gjorde med min barndoms helte malet et endimensionelt billede af disse mennesker og tillægger dem motiver, de ikke besidder.
Det er jo netop dig, der dømmer andre i det indlæg. Dømmer samfundet og fortæller dem, at de ikke ønsker andre det godt - at de ikke kan finde ud af, at opføre sig som anstændige mennesker.

Nu kender jeg ikke din omgangskreds, eller de mennesker som du hævder har dette problems omgangskreds, men jeg kender Bruce Wayne, Harry Potter, Peter Parker og Clark Kent - og de beskrivelser du kom med, kunne jeg hurtigt gennemhulle som værende forkert analyserede, overfladiske og direkte usande. Jeg gik ud fra, at du forstod at det muligvis også galdt andre du havde malet med samme børste.
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:28

Søren Egstrup:

Prøv at se på en Batman film, her har vi en forældreløs dreng der vokser op, forsager pengene og berømtheden, disse dele “taler” lige ind til vores følelser, og vi bliver derigennem vaccineret med en lille virus, der hedder: Det er ikke godt at være berømt og rig!

Bedre sent end aldrig, men jeg synes bestemt ikke vi bliver vaccineret med den holdning - tværtimod! På diverse kanaler ser vi hele tiden programmer hvor man vinde penge eller lækker indretning og rejser til eksotiske steder.
Det vi bliver vaccineret med er, at det er godt at have penge og at være berømt, men at prisen er høj - og det er jo ikke løgn.

Og som Lone siger - Bruce tager ikke afstand fra sin rigdom, han tager den netop ind og bruger den til sit formål - at bekæmpe de onde!

Med hensyn til jantelov:
Jeg var engang kæreste med en mand der havde skabet et millionimperium og i de cirkler hvor han kom, var dem der havde arvet penge bestemt ikke comme il faut - og for mig var det dengang et af de meget få eksempler der findes på jantelov, men i dag kan jeg se, at det jo bare var go' gammeldags misundelse over at være kommet "let" til pengene. Jeg tror ikke på janteloven, jeg har aldrig oplevet den! Det har altid været misundelsen grønne monster der stak sit hoved frem.

Mette

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)