|
Har du tænk på hvordan du igennem livet bliver negativt programmeret af din familie, dine venner og TV og film?
|
Jeg synes desværre du stiller tingene meget firkantet op og ser verdenen med skyklapper.
Mange snakker om janteloven konstant, og jeg har set rigtig mange, også her på amino, der bruger janteloven som en undskyldning hvis de ikke kan tåle at få kritik - det er lidt syndt.
Søren Egstrup:..men ingen andre end dig, ved hvad der er bedst for dig!
Det er måske rigtigt, men dit netværk og familie har måske nogle erfaringer og gode råd man kan trække på, man skal ikke lystre men hør gerne på din omgangskreds og tag deres velmente råd til dig. Istedet for at leve med skyklapper.
Søren Egstrup:..andre mennesker er bange for at du opnår succes, og mister undskyldningen for hvorfor de ikke selv har succes.
Jeg ved ikke hvilke mennesker du omgåes, men jeg ville være ked af hvis jeg gik og troede sådan om mit netværk. Hvad er succes? er det penge? har du kun et netværk af folk der ikke har succes? Jeg synes igen du er super firkantet og formår at se det negative i alt.
Bottom line er at jeg opfatter tingene på en ganske anden måde end dig, og jeg ser meget sjældent janteloven træde i kraft i Danmark efterhånden - til gengæld ser jeg den brugt som undskyldning gang på gang.
Tænk positivt om dine medmennesker så opnår du sikkert mere succes end hvis du mener alle er nogle røvhuller og vil dig ondt.
Bliv gratis medlem