Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KRISEHJÆLP: Må skifte host i dag; er det muligt?!

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har One.com og har netop lanceret et initiativ, som har mange queries til databasen. Det er blevet så populært, at One.com ikke kan følge med, idet de kun tillader 24 simultane kald til databasen. Det er ved at dræbe succesen, inden den for alvor er kommet i gang, så jeg har brug for at skifte til en host, der kan klare succesen, så hurtigt som menneskeligt muligt. Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan gøre dette SÅ HURTIGT SOM MULIGT?!

Please hjælp! Det er omtrent liv eller død, det gælder...........!

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget specifikt du skal have hjælp til? At flytte et website er jo en opgave med flere ting involveret - hvis du slet ikke aner hvor eller hvordan du skal starte, ville det måske være en god idè at hyre nogen til at gøre det.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, Dan. Alle flytteløsninger, jeg kender til, tager flere dage, før det er oppe at køre hos den nye host. Så jeg har brug for at vide, hvor jeg kan få det gjort så hurtigt som overhovedet muligt - helst allerede i dag, selvom det nok er utopisk. Jeg kan godt finde ud af at flytte filerne og databasen selv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kender jeg selvfølgelig ikke din løsning, men det vanligvis et par timer for mig.

Det er en øvelse jeg udfører jævnligt og som jeg derfor kan give en fast pris på, netop fordi jeg ved hvor lang tid det normalt tager.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1: Træk filer og database ud fra one.com : 5-20 minutter

2: Upload filer og opret database på ny host : 10-20 minutter.

3: Mulige ekstra justeringer på ny host : 10 minutter.

4: Pegning af domæne : 5 minutter.

MEN !!! - Punkt 4 bliver muligvis dit største problem, da mange domæner er sat op med 2 døgns ttl (Time to live) eller cache-time om man vil, det vil sige af fra du ændre dit domæne til at pege på ny host til alle brugere rammer det nye website kan gå op til to døgn. Find ud af hvad din TTL på domænet er, og om ikke andet sæt det ned til 15 minutter med det samme, så er du klar til flytning.

Dobbelt Mén : Hvis One.com "ejer" domænet eller du ikke selv kan styre det bliver det en lidt mere besværlig opgave. - Find ud af det.

Start med at ringe til One.com og spørg om du kan opgradere til "kraftigere webhotel" for en tid.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke muligt at nedbringe de database-kald en smule ? der må være nogle ting du kan cache i filer for en tid.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget vi jævnligt gør, og vi gør det som en del af vores service. Vi har flyttet domæner fra one.com før. Hvis det er dk domæner er der intet problem. Så skal man bare redelegere fra DK-Hostmaster.

Hvis det derimod er et .com domæne skal man først annullere hostingen før man kan få lov til at flytte det andet sted hen. Det hjælper vi naturligvis også med.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg udgår fra at du har en mysql database hos one.com

og at det er den der presset.

Du borde kunne oprette en kopi af den database hos en anden host op omdirigere database queries til den externe database.

Ellers er det en flyttning og som andre skriver tager det noget tid inden det er slået igenem dns systemet.
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:

Hvis det derimod er et .com domæne skal man først annullere hostingen før man kan få lov til at flytte det andet sted hen. Det hjælper vi naturligvis også med.

Uddyb? Selvfølgelig skal man ikke først annullere hosting for at flytte det!

Til trådstarter, har du evt. et eksempel på hvad side det drejer sig om?

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Man kan helt fjerne nedetiden på flytningen ved at flytte databasen først og ændre opsætningen på websitet så den bruger den nye database. Derefter kopierer man filerne til den nye server mens man ændre dns. Nu kan brugerne så ramme websitet på den gamle og nye host indtil dns er fuldstændig opdateret. 

Det vigtigste er at databasen virker hos den nye host først.

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)