Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg ved at blive gammel...?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

- eller har jeg simpelthen for meget om ørene for tiden?

I fredags havde jeg fødselsdag. Jeg har ikke tænkt så meget over det, men er blevet mindet lidt om det, når min kone en gang imellem har spurgt mig om jeg ikke snart var kommet på nogle ønsker.

I torsdags - midt på dagen - kom jeg i tanke om "gud jeg har da forresten fødselsdag i morgen...", hvilket egentlig forskrækkede mig en anelse. Ikke det at jeg havde fødselsdag, men det at jeg havde glemt det.

Fredag aften skulle min kone og jeg ud og spise med nogle af vores gode venner. Vi mødtes inde i København og noget af det første de siger er at de har glemt min gave. Endnu en gang får jeg tanken "nå ja, jeg har jo fødselsdag"....

Når jeg tænker tilbage må jeg indrømme at det nok gradvist år efter år har betydet mindre for mig at jeg har fødselsdag. Jo, vi holder da fødselsdagsfest m.m. men det kunne jo også bare være en hvilken som helst fest sammen med vennerne, ligesom vi holder i andre sammenhænge. Sjovt nok så betyder julen stadig rigtig meget for mig - på trods af at jeg er blevet ældre.Jeg har mine helt faste ritualer så som Disney's juleshow m.m. (Guds nåde trøste den person som ringer og forstyrrer imens jeg sidder og ser juleshowet). Selve optakten til julen er der som sådan ikke noget specielt ved, men den 24. elsker jeg. Og jeg sidder, fuldstændig som da jeg var 7, og venter utålmodigt på at alle får spist færdigt, så vi kan komme i gang med juletræet, slikket, julekagerne og gaveudpakningen. Lige det med gaverne har dog ændret sig lidt; Jeg er selvfølgelig spændt på hvad jeg får i gave, men mest af alt så glæder jeg mig rigtig meget til at give andre de gaver man har brugt tid på at udtænke og finde.

Men hører det altsammen med til at blive ældre...?
Er der andre som har det lige sådan og også selv har oplevet at glemme deres egen fødselsdag?

- Eller bør jeg bare finde en psykolog og stressterapuet med det samme? Cool.

/Jesper

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 23:13

Neeeeej, du er ikke ved at blive gammel ... skal jeg jo sige (født 1964) Huh?

Jeg har det selv på samme måde med føs´dage. Gider ikke og har ikke gidet de sidste 20 år ... det bedste jeg ved, er en tur ud og spise med familien og så er den pot ud af verdenen.

Julen elsker jeg dog (ligesom dig), selvom tegnefilmene er ved at blive for korte ... eller husker jeg forkert Embarrassed Det bedste er dog ANDEN - jeg ELSKER and og kan ikke få nok. Jeg kan heller ikke få nok risalamande og står gerne op midt om natten, for at tømme skålen Cool

Dog hader jeg alt julestresset og butikker fyldt op med julestads 1 måned før selve dagen ...

Ja, det gør det jo nok Confused

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:39

Hej Jesper

Lige som alle os andre er du i færd med at blive gammel.
Jeg ved ikke, hvor langt du er nået i projektet, men jeg håber, det med tiden må lykkes.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 07:32

Det lyder på mig som om du skal tænke over, hvad du vil med dit liv. En fødselsdag er en hamrende god anledning til at lave noget andet end man gør til hverdag, og det skal udnyttes. Jeg laver alt muligt forskelligt - nogle gange inviterer jeg bare folk hjem, andre gange inviterer jeg ud til polterabend lignende arrangementer, og nogle gange tager jeg bare en tur i byen med familien. Men der skal helt klart ske noget.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:55

Jeg tror vi ligner hinanden meget Jesper, jeg kan ihvertfald kende meget fra mig selv i det du beskriver.

Men udover, at min egen fødselsdag ikke betyder en døjt, så er jeg ved at være træt af og rende til den fødselsdag efter den anden. Jo, lad os fejre børnene, jeg elsker og give dem gaver, men jeg gider ikke endnu en gang og rende til en 31,29,42 eller 38 års fødselsdag.

Det skal lige nævnes at:

Min kone og jeg  til sammen har 7 søskende, plus os selv giver det 9 fødselsdage.

Alle 4 forældre lever stadig, så det var 4 mere.

Derudover er der stadig 2 bedsteforældre.

Og så er der lige de 15 børn. Alt i alt 30 fødselsdage om året i den nærmeste familie.

Lad os nu bare komme til fødselsdag hos børnene og få boller og lagkage og varm kakao, og så hold en stor fest i gang imellem i stedet for de andre fødselsdage. Jeg nyder og være sammen med min familie, men man behøves ikke og være 30 mennesker hver gang man skal ses.

Blankenstein:

Hvor bor du henne? Jeg kunne godt tænke mig og bo i en by hvor man først pyntede op til jul én måned før.Wink

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:31

lasse:

Det lyder på mig som om du skal tænke over, hvad du vil med dit liv. En fødselsdag er en hamrende god anledning til at lave noget andet end man gør til hverdag, og det skal udnyttes. Jeg laver alt muligt forskelligt - nogle gange inviterer jeg bare folk hjem, andre gange inviterer jeg ud til polterabend lignende arrangementer, og nogle gange tager jeg bare en tur i byen med familien. Men der skal helt klart ske noget.

Jamen Lasse, det er jo måske netop en af grundende til at fødselsdags-festen ikke er noget specielt anderledes for mig.
Mig og min kone er tit ude og spise, og at gå ud i byen med nogle venner er ikke noget der nødvendigvis kræver en anledning for os. Det kan bare være fordi vi har lyst.

Men det trøster mig da, at der er mange af Jer som mener at det er helt normalt.

Og ja, der bør simpelthen være en lov imod at pynte op til jul uden for december måned. Det er helt i orden med mig, hvis der d. 1 december bliver givet fuld gas med nisser og julepynt over alt - men sku ikke allerede i starten af oktober.....

/Jesper

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 13:17

Martin Olesen:
Men udover, at min egen fødselsdag ikke betyder en døjt, så er jeg ved at være træt af og rende til den fødselsdag efter den anden. Jo, lad os fejre børnene, jeg elsker og give dem gaver, men jeg gider ikke endnu en gang og rende til en 31,29,42 eller 38 års fødselsdag. Min kone og jeg  til sammen har 7 søskende, plus os selv giver det 9 fødselsdage. Alle 4 forældre lever stadig, så det var 4 mere. Derudover er der stadig 2 bedsteforældre. Og så er der lige de 15 børn. Alt i alt 30 fødselsdage om året i den nærmeste familie.Lad os nu bare komme til fødselsdag hos børnene og få boller og lagkage og varm kakao, og så hold en stor fest i gang imellem i stedet for de andre fødselsdage. Jeg nyder og være sammen med min familie, men man behøves ikke og være 30 mennesker hver gang man skal ses.

Det samme scenarie har jeg Martin. Det vi gjorde, var et foreslag fra nu afdøde mormor, som foreslog at vi droppede alle de almindelige føs´dage og afholdt en familie week-end i en spejderhytte. Den første week-end holdt vi (min side af familien) i 1991 og har hvert år siden, holdt denne week-end, hvor socialt samvær er nøgleordet. Vi er typisk 25 personer afsted (i alderen 3-70 år), hvor hygge, konkurrencer, fælles madlavning mm. er i højsædet.

Det kan varmt anbefales, idet man lærer sin familie at kende på en anden måde, når man sover i fællesrum og ser hinanden med morgenhår. Og så slipper vi for at snakke om det samme, gang på gang, til alle de fødselsdage Wink

Martin Olesen:
Blankenstein: Hvor bor du henne? Jeg kunne godt tænke mig og bo i en by hvor man først pyntede op til jul én måned før.Wink

Nu bor jeg i Glostrup, men fik nok "underdrevet" det med 1 måned. Jeg ville håbe at man kunne indføre en aftale om ikke at julepynte før den 10/12, så ville de 14 dage med julepynt, sikkert ikke tage gejsten fra selve dagen, men bygge en naturlig forventning op Smile

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:27

Heh! Jeg har fødselsdag i dag. Opdagede det, da mine forældre ringede og ønskede mig til lykke...

Ja - jeg er også gammel. Vistnok jævnaldrende med dig, Jesper :P

Vh
Peter

EDIT: Bør vel lave en eller anden form for fødselsdagstilbud i den forbindelse... Nogen, der har et forslag til, hvad der er "oppe i tiden", som jeg kunne give et afslag i prisen på? 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:57

Tillykke med fødselsdagen i går Peter Cake

Og som en kommentar til tråden:

Nej, det er måske ikke så sjovt at have fødselsdag, som det har været, men alternativet er da noget værre ...............Sad

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:47

Jesper Norbøll:

/Jesper

Ja!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)