Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge ud af vinduet - fragten skal hæves...

Side 1 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi tager nu 25 kr. for at levere en bestilling og har ingen fragtfri grænse. Vores revisor har nu pointeret at vi bliver nødt til at hæve vores fragtindtægter hvis vi skal have en fornuftig og levedygtig forretning mange år frem. Hvis vi ikke havde den lave fragtpris kunne vi være to ansatte ekstra i firmaet. Vi er 3 fuldtids nu - så jeg vil mene at det er en ret stor pose penge som ryger ud af vinduet hver måned. Der skal altså være noget overskud når man arbejder så meget som jeg gør. Jeg forstår slet ikke hvordan nogen butikker kan have fragtfrit - det er mig en gåde...

Så noget skal gøres. Men det er svært at beslutte sig for hvad. Vi sælger kendte mærkevarer indenfor børnetøj og sko. Mange andre på nettet har samme varer - så vi kan ikke hæve prisen på dem. Mange af vores kolleger på nettet har enten helt gratis fragt eller omkring 25-30 kr. og så med en fragtfri grænse på 500-600 kr.

Jeg ser to løsninger som vil være rimeligt ok for os - da jeg ikke tror vi bare kan tage fulde 50 kr. pr. levering.

1. Fast pris på 38 kr. pr. bestilling og ingen fragtfri grænse.

2. Fast pris på 48 kr. pr. bestilling og fragtfri grænse ved 800 kr. Levering til arbejdet 30 kr.

Begge disse udregninger vil ikke give os helt så stort et tab som vi har i dag. Men vi vil stadig give noget af omkostningen selv.

I vores allertidligste start havde vi helt fragtfrit. Efter et lille års tid gik vi op til de 25 kr. i fast fragtpris. Jeg var vældig bekymret inden da for at kunderne ville smutte. Der skete ingenting overhovedet.

Men dette ryk opad vil sætte os op i den dyre ende rent fragtpris mæssigt - og jeg er ret bekymret for om folk stadig vil betale det - eller om de finder andre steder at handle. De kan sagtens finde varerne andre steder - det hele er et spørgsmål om hvor de befinder sig bedst - eller om de kun tænker rent økonomisk.

Så jeg vil rigtig gerne høre en masse bud på hvilke løsninger der kunne være gode - og høre om i tror det kommer til at have noget at sige.

Mit største ønske ville jo være at det bare gik videre som det plejede :·) Jeg skal nok kvittere alle svar med et slutindlæg når ændringen har været i kraft i nogle uger.

Mange hilsener Helle

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:04

Hej Helle,

Vi har en del tøj-netshops som kunder og jeg har faktisk hørt flere andre sige det samme.. Jeg ved, at en anden af vores kunder, som er en velfungerende shop med flere år på bagen, tumler med det samme lige nu - og at de har valgt snart at ændre det, til noget der ligner dit løsningsforslag nr 2, (bare uden levering til job, hvilket i øvrigt er en super ide) ..
De siger sådan; Det kan godt være vi mister lidt omsætning ved det, men hvis vi tilgengæld tjener mere på de andre ordre, ved at lave mindre, gør det ikke så meget..

Som kunde, når jeg selv handler på nettet, lægger jeg faktisk ikke så meget mærke til fragtprisen, med mindre den er ekstrem..

- Hvis jeg skal købe fx en cd, dvd eller lign er det kun prisen eg kigger på, da det er en vare der kan fås alle steder, og som jeg kender prisen på i forvejen (en dvd koster jo altid et par hundrede)..
 -er det en vare jeg køber fordi den er billig, gider jeg heller ikke betale 50 % af varens værdi i fragt, så er den jo ikke billig mere..
-Køber jeg fx et par bukser til 400 kr, tænker jeg ikke så meget over fragtprisen, hvis det er lige det par bukser jeg gerne vil have..
Og har jeg fundet et par fede bukser til min datter, kigger jeg ikke i andre webshops for at se om jeg kan få dem billigere, så køber jeg dem bare..

Altså - Varer til små penge, skal helst ikke koste så meget i fragt - Så her kunne man evt. sende dem som maxibrev - der er ikke så mange penge tabt, hvis det skulle blive væk i posten.
Varer af lidt højere værdi, fx 150 kr og op efter, tror jeg godt du kan tage pakkeprisen for, fx 49 kr, uden det skræmmer nogen væk..
Dine varer er jo kvalitetsvarer og ikke lav-pris-varer.. 

Personligt ville jeg synes det var en fordel, hvis man kunne vælge at få sendt til jobbet - Jeg er aldrig hjemme når posten kommer og det er træls at rende på posthuset for at hente den.

Men lige et eksempel hvor fragten er en hindring..
Jeg ville købe en bluse til 149 hos H&Ms webshop til min datter..
Jeg kommer blusen i indkøbskurven og finder ud af, at man ikke kan købe for mindre end 200 kr..
Træls, men jeg bruger et kvarters tid på at lede efter noget andet, og finder en hårbøjle og lidt fnillerfnaller, for jeg vil så gerne have den bluse..
Jeg går gennem indkøbskurven igen, for at finde ud af at jeg mangler at købe for 0,75 kr.. Så jeg tager et par tilbuds-øreringe til 19,95 i kurven, selv om jeg egentlig ikke gider at have dem..
Jeg går i kurven igen og til betaling og først her finder jeg ud af, at det vil koste mig i ekspeditionsgebyr, fragt og postdanmarkgebyr ca 80-90 kr at få varen sendt..
Så den bluse til 149 jeg ville have kommer til at stå mig i ekstra 80-90 kr fragt + for 70 kr varer jeg egentligt ikke ville have..
Så kunne det være det samme og blusen blev droppet!

...Det blev en lang smøre :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 13:22

Hej Helle

Den eneste måde at finde ud af det på er ved at teste det og vel at mærke at teste det ordentligt.
Brug f.eks. Googles website optimizer værktøj (du finder det på din adwords konto).

Få lavet din side så du har mulighed for at køre alle 3 modeller og få sat tracking på ved hjælp af før nævnte værktøj. Efter noget tid har du så mulighed for at se helt nøjagtigt hvad der sker i de forskellige modeller.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:02

House of kids:

Hej Amino'er

Vi tager nu 25 kr. for at levere en bestilling og har ingen fragtfri grænse. Vores revisor har nu pointeret at vi bliver nødt til at hæve vores fragtindtægter hvis vi skal have en fornuftig og levedygtig forretning mange år frem. Hvis vi ikke havde den lave fragtpris kunne vi være to ansatte ekstra i firmaet. Vi er 3 fuldtids nu - så jeg vil mene at det er en ret stor pose penge som ryger ud af vinduet hver måned. Der skal altså være noget overskud når man arbejder så meget som jeg gør. Jeg forstår slet ikke hvordan nogen butikker kan have fragtfrit - det er mig en gåde...

Det er jo et spørgsmål på hvor meget overskud der er efter varen er betalt, hvis du kun har en avance på 10% så er der jo ikke meget at give af, i forhold til en anden der har en avance på 50%

Så noget skal gøres. Men det er svært at beslutte sig for hvad. Vi sælger kendte mærkevarer indenfor børnetøj og sko. Mange andre på nettet har samme varer - så vi kan ikke hæve prisen på dem. Mange af vores kolleger på nettet har enten helt gratis fragt eller omkring 25-30 kr. og så med en fragtfri grænse på 500-600 kr.

Jeg ser to løsninger som vil være rimeligt ok for os - da jeg ikke tror vi bare kan tage fulde 50 kr. pr. levering.

1. Fast pris på 38 kr. pr. bestilling og ingen fragtfri grænse.

2. Fast pris på 48 kr. pr. bestilling og fragtfri grænse ved 800 kr. Levering til arbejdet 30 kr.

Nu ved jeg ikke hvordan de fleste at dine produkter ligger i pris, men hvis 50 eller 80 % af alle dine vare koster under 800 kr. vil den faste pris på de 48 virke af meget.

Jeg tror mere på at de 38 kr. vil være lettere at overkomme for folk, selvfølgelig ikke ligeså let som 25 kr. da det ikke regnes for mange penge. Men jeg ville gå efter model nr. 1

Men dette ryk opad vil sætte os op i den dyre ende rent fragtpris mæssigt - og jeg er ret bekymret for om folk stadig vil betale det - eller om de finder andre steder at handle. De kan sagtens finde varerne andre steder - det hele er et spørgsmål om hvor de befinder sig bedst - eller om de kun tænker rent økonomisk.

Jeg forstår din bekymring, men som nogle af de andre har været inde på så prøv at lave split tests og hvis dette ikke er muligt, så prøve at sætte den nye fragt pris på et par dage og se om du taber omsætning.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:56

Tak for foreløbige svar :·)

Mht. avancen har vi faktisk en avance på 100% hvis vi blot ser på varerne uden de omkostninger der er derudover. Det er jo en rigtig god avance. Men den er jo kun gældende i ca. 4 måneder hvor varerne er nye. Herefter går de på udsalg. De første par uger med 25-30%, herefter med 40% og til sidst med 50% eller mere.

Derfor bliver den samlede avance jo en del lavere - og her er det så at man skal mestre kunsten i at købe rigtigt ind og ikke ligge inde med for mange varer når udsalget starter.

Samtidig skal man passe på at der ikke for hurtigt er udsolgt i for mange størrelser. For hvis folk ikke kan finde det de søger - så smutter de jo igen.

Og det er så her at det bliver et enormt dårligt regnestykke hvis fragtindtægterne udebliver og man selv skal betale.  Så bliver dækningsgraden for lav. Til trods for vores ret store succes ligger vores dækningsgrad en del lavere end en fysisk butik som forhandler de samme varer. Og det var jo ikke lige planen :·)

Flere indspark er velkomne :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:01

Hej Helle,

I vores webshop har vi haft en fragtpris på 50 kr fra begyndelsen - og fragtfrit over 1000 kr. Vi har godt nok ikke mange småting i vores shop, men har dog en del varer til 2-300 kr, og jeg har bestemt ikke indtryk af, at det er et problem og at kunderne surfer rundt efter billigere porto. Jeg ville slet ikke gå på kompromis dér - folk sparer trods alt tid og benzin, ved at købe på nettet.

Mange hilsener Smille

Fra Jyderup
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:38

Hej Smile m.fl.

Men hvorfor skal det kost noget at handle på nettet? En fysisk forretning har jo en masse andre omkostninger, som man ikke har i forbindelse med en webshop. Og medhensyn til varelager og avance er der inden forskel; den fysiske butik skal jo også tjene sine penge i de 2 x 4 måneder om året, hvor det resten af året mere eller mindre "blot" skal løbe rundt.

Det kan godt være at mange ikke shopper rundt alt efter fragtgebyr, men du kan være sikker på at jeg først går til de netbutikker med gratis levering før end at jeg leder i andre butikker.

// Morten

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:54

Hej Morten

Jeg hører næsten hver dag folk tro at det er billigere at drive en netbutik end en fysisk butik. Her vil jeg bestemt mene at folk tager grueligt fejl.

Hvis nu vi starter med lager. Vi har knap 300 kvm lager og kontor som vi flytter ind i om et par uger. Her skal vi betale leje. Derudover er der returvarer hvor vi betaler for at sende byttevaren retur. Vi er flere ansatte som skal have løn. Jeg vil end ikke fortælle hvad vi bruger på markedsføring. Så vi kommer lynhurtigt op på mindst de samme udgifter som en fysisk butik.

Men hvis du har erfaringer fra at drive både netbutik og fysisk butik vil jeg meget gerne høre hvad der kan gøres bedre :·)

Mange hilsener Helle 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:12

Morten Seifert:

Hej Smile m.fl.

Men hvorfor skal det kost noget at handle på nettet? En fysisk forretning har jo en masse andre omkostninger, som man ikke har i forbindelse med en webshop. Og medhensyn til varelager og avance er der inden forskel; den fysiske butik skal jo også tjene sine penge i de 2 x 4 måneder om året, hvor det resten af året mere eller mindre "blot" skal løbe rundt.

Det kan godt være at mange ikke shopper rundt alt efter fragtgebyr, men du kan være sikker på at jeg først går til de netbutikker med gratis levering før end at jeg leder i andre butikker.

// Morten

God damn, man kan godt høre at du har nul erfaring med at drive e-butik. Det koster kassen at sende varer og få dem retur. Huslejen er ikke nødvendigvis så stor, men til gengæld æder Google deres part. Jeg har haft begge typer af forretninger og det er langt fra billigere at drive en e-butik, nærmest tværtimod.

Dbh Martin
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 00:26

Hej

Vi ha valgt at tage det det nu engang koster, og har fragtpriser fra 75,- og helt op til 1000,- kr og jeg mener ikke vi har tabt noget i omsætning pga. af dette. dog er der ændret lidt på den måde kunderne handler ind på siden starten hvor vi også havde fragtfri levering, vi er sluppet af med mere eller mindre små ordre som ikke gav nogen indtjening alligevel da ordrene var for små, og til gængæld er ordrebeløbene blevet meget større da kunderne mener de lige så godt kan tage mere med til samme pris, og som alternativ til dem der ikke vil betale for fragten har vi lavet det sådan at de selv kan afhente varen.

Det er også mit indtryk at holder du dig til de fragtpriser det nu engang koster at sende dine vare, så forstår kunderne det godt at det koster det.

Jeg tror ikke at du skal være så bange for at hæve fragten til det det nu engang koster, jeg tror at du vil opleve at måske har lidt mindre antal ordre, men til gængæld tjener det mere for hver salg.

Til de få kunder vi har som syntes at det er for dyrt, plejer jeg at sige at så må de hente det selv, eller købe det et anden sted. og det gør de som regel sjældent alligevel.

Hvorfor sælge noget hvis man ikke tjener på det, så heller undvære dette salg og lav noget andet. 

Håber at du kan bruge det til noget.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Side 1 ud af 8 (75 indlæg)