Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge ud af vinduet - fragten skal hæves...

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vi taler om prisen på fragt.

Jeg kørte i sidste uge et lille forsøg. Mandag sendte jeg en nyhedsbrev og tilbød halv pris på porto indtil fredag. Det gav self. lidt ekstra salg at der blev sendt en nyhedsbrev. Men de efterfølgende dage op til fredag, var der ikke flere ordrer end normalt. Selvom tilbudet var slået stort op på forsiden.

Den er værd at tænke over!

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:47

Vi er en nystatet butik som laver fri-fragt finten. Og ja, det er penge ud af vinduet, men vi mener det er en god måde at komme i gang på.

P.t. diskuterer vi den mere langsigtede prissætning for fragt. Vores konkurenter tager et sted mellem 50-60 kroner så vi vil nok også ligge os på det niveau, formegentlig supleret med fri fragt ved køb over en given grænse.

Men, hvad gør vi til januar, hvor Post Danmark skruer bissen på? Det mest rimelige er jo (set med shop-ejerens øjne Big Smile) at sende prisstigningerne videre til kunderne, men er der en smertegrænse? Er de rimeligt at charge 90 kr. for fragt? Og hvad gør konkurenterne?

Hvad gør Amino'erne?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:11

Pakua:

Jeg tror ikke nogen webshop kan overleve ved at sende fragtfrit, eller til faste lave priser, dertil er konkurrencen for hård. Ser jeg en konkurrent der sender fragtfrit tænker jeg blot: Ok, den shop holder ikke længe, så de få kunder jeg mister skal nok komme tilbage. Jo længere en shop eksisterer jo større tillid nyder den også blandt kunderne.

Sådan noget (undskyld jeg siger det) vås. Det er udelukkende et spørgsmål om konkurrencen, hvis man sælger børnetøj så ligner det oftest ikke hinandne 100% hvis man sælger en bog, ja så er de totalt ens. Hmm hvor skal kunden handle der hvor de skal give 50 kr. for fragt eller det sted hvor det er gratis?

Så det afhængere af branchen / hvad ens konkurrenter gør. (hvis man altså har den samme vare) Generelt er jeg af den holding at man ikke kan sige noget om hvad der fungere bedst generelt set, det afhængere af konkurrencem og de produkter man sælger.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:39

Martin M:

Sådan noget (undskyld jeg siger det) vås. Det er udelukkende et spørgsmål om konkurrencen, hvis man sælger børnetøj så ligner det oftest ikke hinandne 100% hvis man sælger en bog, ja så er de totalt ens. Hmm hvor skal kunden handle der hvor de skal give 50 kr. for fragt eller det sted hvor det er gratis?

Så det afhængere af branchen / hvad ens konkurrenter gør. (hvis man altså har den samme vare) Generelt er jeg af den holding at man ikke kan sige noget om hvad der fungere bedst generelt set, det afhængere af konkurrencem og de produkter man sælger.

Det er noget vås. Vi kan godt blive enige om at der er stor konkurrence blandt børnetøj. Jeg nægter at tro på at hr og fru danmark har så store præferencer indenfor børnetøj, så de ikke blot vælger det de synes er nuttet til deres børn og iøvrigt er lavet af en god kvalitet.
Konkurrencen er stor indenfor børnetøj, og mange børnetøjsbutikker ligner hinanden. Her er tale om et produkt som er let substituerligt.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 23:45

Christoffer Steenbeck:

Martin M:

Det er noget vås. Vi kan godt blive enige om at der er stor konkurrence blandt børnetøj. Jeg nægter at tro på at hr og fru danmark har så store præferencer indenfor børnetøj, så de ikke blot vælger det de synes er nuttet til deres børn og iøvrigt er lavet af en god kvalitet.
Konkurrencen er stor indenfor børnetøj, og mange børnetøjsbutikker ligner hinanden. Her er tale om et produkt som er let substituerligt.

Ej nu stopper du lige. Wink

Hvis folk ser noget tøj de kan lide så køber de det fordi de kan lide det, og så leder de ikke efter det næst bedste hos konkurrenten hvor der er fri fragt, så de kan spare 35 kr. og så få noget lidt grimmere tøj til deres børn. Sådan fungere det altså bare ikke. Ked af at skuffe dig.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:49

Martin M:
Hvis folk ser noget tøj de kan lide så køber de det fordi de kan lide det, og så leder de ikke efter det næst bedste hos konkurrenten hvor der er fri fragt, så de kan spare 35 kr. og så få noget lidt grimmere tøj til deres børn. Sådan fungere det altså bare ikke. Ked af at skuffe dig.

Så er vi også helt enige Geeked

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 00:05

Sørme ja, jeg er lidt træt så havde åbenbart ikke læst dit indlæg sådan helt 100% korrekt. :-)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:10

Jeg blander mig lige lidt her... Jeg sælger også børnetøj på nettet ligesom rigtig mange andre og når jeg følger med i diverse foraer vedr. børnetøj, så kan man alle steder læse forespørgsler på hvor et eller andet mærke findes fragtfrit.. Og det kan sagtens lade sig gøre at finde alle de trendy mærker fragtfrit, som det ser ud lige nu.. Så folk behøver ikke "nøjes" med "grimmere" tøj, blot for at spare portoen, -for med alle de nye shops, der kommer til hele tiden (indenfor børnetøj) så vil der altid være nogen som har gratis fragt...

Lige nu kører vi med en forholdsvis lav fragt, men pr. 1 Januar er det slut, -så bliver den sat op til PostDanmark priser og så med en fragtfri grænse på 600 kr.

Jeg har overvejet hvorfor der tilbydes gratis fragt og er egentlig kommet frem til flg.:

En af årsagerne til at tilbyde den gratis fragt er måske at få en fast kundekreds opbygget. Når der er faste og tilfredse kunder, som kender butikkens service og standard i øvrigt, så tror jeg at det er nemmere at fastholde dem selvom fragten bliver sat op.

Antal ansatte og det ønskede overskud er måske også en del af forklaringen. Der er jo forskel på at drive en forretning på fuld tid (havde nær sagt proff., -uden dermed at ville fornærme nogen ! ) eller om man har fast arbejde ved siden af og "blot" driver e-handel for sjov/hobby og er alene om det. Så betyder overskudet måske mindre og man skal ikke tænke på lønninger til ansatte hver måned.

Markedsføringsbudgettet hænger måske også lidt sammen med det ovenstående. Hvis man ønsker en stor forretning, så er man også nød til at putte nogle markedsførings kroner i det, - og det kan være svært at sætte priserne på varerne op (da alle tager de samme priser) og så må det jo nødvendigvis være de omkringliggende omkostninger man kigger på inkl. fragten.

"Mange bække små..." gør at jo mere proff. man ønsker ens forretning skal være - jo mere er man også nød til at fokusere på alle omkostninger og dermed også portoen/fragten.

Blot et par tanker herfra...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 00:11

Det er bare iorden Yes

Men det bliver specielt et problem det med fragten her til januar, hvor postdk hæver priserne yderligere, utroligt de får lov til det.

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:33

hej morten

det er ikke hetl rigtigt at netbutikker har færre omkostninger.

jeg ahr både en netbutik og en fysisk butik, og det er netbutikken der er dyrest i drift, da der skal annonceres massivt for at få kunder.

min fysiske butik koster stort set kun huslejen

medejer af netbutik/fysisk butik mor og barn: http://www.mor-og-barn.dk/shop/boernetoej-19s.html, , startet i januar 2003. Sælger børnetøj,ammetøj, ventetøj m.m
Side 4 ud af 8 (75 indlæg)