Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høj regning fra fødevarestyrelsen

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg sagde tidligere er det slet ikke fordi jeg IKKE vil betale noget, jeg synes fortsat at vi skal bidrage, men ret skal være ret, og synes ikke det er rimeligt nu når jeg ved hvem der kommer på besøg, og på den måde et besøg foregår på at prisen burde være så høj. - Altså vi betaler 650 kr/timen for vores IT konsulenter, 1200 kr/timen for vores revisor og 2000 kr. i timen for vores advokat - så kan simpelthen uanset hvordan jeg vender og drejer det forstå at 1 times besøg kan koste så meget.

Og så stikker det da helt af hvis nogle der producere eller sælger fødevare (uden at vide det med sikkerhed) ikke skal betale noget, hvis de sælger det til private - for i bund og grund handler det om sikkerhed, og jeg er ret overbevist om at man skal sidde med et glas i munden/ på læberne ret så længe for at blive syg, hvis det indeholdt tungmetaller mv. (i.e. der fremstilles stadig 24% blyholdig krystal i tyskland, bla. Riedel vinglas) i forhold til at spise en skefuld fordærvet kød. Blot for at sætte det lidt skarpt op igen :)

Mht. økonomien, ja så har jeg læst fvst.dk årsrapport og her har de en minus på ca. 1 mio kr. til trods for at de får tilskud fra staten, så ja det hænger ikke rigtig sammen for dem - men igen når det kommer til det offentlige (uden at skulle generalisere) så stiller jeg nogle gange spørgsmålstegn ved optimering og effektivitet - havde en sag netop med fødevarestyrelsen i forhold til en ny lov der trådte i kraft i sommers, og jeg skulle skrive 16 emails frem og tilbage før de fandt ud af at spørgsmålet var a juridisk karakter, og så blev jeg smidt videre til deres juridiske afdeling, som så svarede samme dag??? :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:06

Og Thomas Frost, tak fordi du ændrede overskrift??? Det var et godt indspark i denne debat må jeg sige

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bendtsen:

Og Thomas Frost, tak fordi du ændrede overskrift??? Det var et godt indspark i denne debat må jeg sige

Jamen velbekomme :-). Du havde skrevet det hele med stort, og jeg gad ikke sidde og skrive det hele med småt fordi du ikke kan finde ud af at lade være med at "råbe" herinde, så jeg tog den hurtige løsning.

Hvis du ikke du ikke ønsker at din overskrift skal rettes, så skriv en dækkende overskrift for emnet uden at bruge store bogstaver til alt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:27

Hej Thomas

Jamen når du nu i det hele taget gad bruge din tid på at hjælpe mig, så kunne du måske have bidraget med at holde dig til sagens kerne med den nye overskrift. Det er jo ikke blot en høj regning, det er princippet i den afregning der finder sted fra en offentlig instans - nu har jeg så prøvet at ændre overskriften men det kan jeg umiddelbart ikke få lov til.

Dejligt med flere "kontrollanter" - skal vist passe på du ikke også sender mig en høj regning

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:36

Faldt lige over dette på www.fvst.dk 

I henhold til statens regler må der for gebyrbelagt kontrol ikke opkræves mere end de faktiske omkostninger forbundet med den pågældende type kontrol.

Så er spørgsmålet om det nu stemmer overens med virkeligheden - altså 2x1 time (kontrol af 2 stk. cvr numre på samme adresse, af en og samme kontrollant, der ligeledes har været her tidligere) = totalt 4732,00 kr. og hvor de 10 min. var = et toilet besøg for kontrollanten.

Hvis det skulle svare til udgifterne, så ville det svare til en årsløn på niveau med en minister?

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:41
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43

Ja man forstår mere og mere hvorfor der i stigende grad bliver flyttet til vores nabolande hvor omkostningerne ikke er på samme højde og ikke har så mange fødevareafgifter. Især webshop med fokus på det danske markedet.
Det er dog en andet diskusion.

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen læs det her:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/Betaling%20for%20kontrollen/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%20og%20svar%20om%20betaling%20for%20kontrollen.pdf

Det er altå kun virksomheder som sælger fødevarekontaktmaterialer, som fx. glas der skal betale for kontrollen. Fødevareproducerende virksomheder betaler kun, hvis de ikke har haft styr på tingene.

Og så er et godt råd at du ikke skal lade din vrede på fødevarestyrelsen gå ud over andre aminoer herinde. Det får du ikke mange venner af

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:
Jamen når du nu i det hele taget gad bruge din tid på at hjælpe mig, så kunne du måske have bidraget med at holde dig til sagens kerne med den nye overskrift.

Det er ikke dig jeg hjælper, men alle andre herinde, da det ikke ser godt ud i alle oversigterne at en enkelt trådstarter ikke ved hvordan man skriver pænt.

Bendtsen:
Dejligt med flere "kontrollanter" - skal vist passe på du ikke også sender mig en høj regning

Jeg hjælper bare med at holde forummet rent for spam, som sagt hvis du ikke ønsker din overskrift ændret, så skriv ordentligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 15:33

Hej Simon

Yes, har godt set at der er forskellige grupperinger, spørgsmålet er så bare, hvorfor de virksomheder der handler med glas, porcelæn, plastik, stål osv. osv. , alt der kommer i kontakt med fødevare selv skal betale, når du dem der producere fødevare ikke skal??? Giver det mening for dig?

Min vrede består jo ikke i emnet i sig selv, forstår godt at der skal kontrol til og det vil jeg også gerne betale for, dog til en hvis grænse - og ja det var ikke det du hentydede til :)

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)