Som jeg sagde tidligere er det slet ikke fordi jeg IKKE vil betale noget, jeg synes fortsat at vi skal bidrage, men ret skal være ret, og synes ikke det er rimeligt nu når jeg ved hvem der kommer på besøg, og på den måde et besøg foregår på at prisen burde være så høj. - Altså vi betaler 650 kr/timen for vores IT konsulenter, 1200 kr/timen for vores revisor og 2000 kr. i timen for vores advokat - så kan simpelthen uanset hvordan jeg vender og drejer det forstå at 1 times besøg kan koste så meget. Og så stikker det da helt af hvis nogle der producere eller sælger fødevare (uden at vide det med sikkerhed) ikke skal betale noget, hvis de sælger det til private - for i bund og grund handler det om sikkerhed, og jeg er ret overbevist om at man skal sidde med et glas i munden/ på læberne ret så længe for at blive syg, hvis det indeholdt tungmetaller mv. (i.e. der fremstilles stadig 24% blyholdig krystal i tyskland, bla. Riedel vinglas) i forhold til at spise en skefuld fordærvet kød. Blot for at sætte det lidt skarpt op igen :) Mht. økonomien, ja så har jeg læst fvst.dk årsrapport og her har de en minus på ca. 1 mio kr. til trods for at de får tilskud fra staten, så ja det hænger ikke rigtig sammen for dem - men igen når det kommer til det offentlige (uden at skulle generalisere) så stiller jeg nogle gange spørgsmålstegn ved optimering og effektivitet - havde en sag netop med fødevarestyrelsen i forhold til en ny lov der trådte i kraft i sommers, og jeg skulle skrive 16 emails frem og tilbage før de fandt ud af at spørgsmålet var a juridisk karakter, og så blev jeg smidt videre til deres juridiske afdeling, som så svarede samme dag??? :) |
Og Thomas Frost, tak fordi du ændrede overskrift??? Det var et godt indspark i denne debat må jeg sige