Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høj regning fra fødevarestyrelsen

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas (politibetjent)

Prøv at hør her, dt er fint du hjælper andre Aminoer med hvordan forsiden i forummet ser ud, jeg bliver ikke vred eller sur over du ændre overskriften - det er fair nok, men du kan i det mindste læse indholdet i tråden og lave overskriften ud fra kontekst i stedet for at ændre den og så fortælle mig at du iøvrigt ikke gad skrive en så lang/dækkende overskrift igen.

Måske en anden gang du kunne bruge den tid der skulle til, når du alligevel har besluttet dig for at ændre i andre folks tråde.

For måske du kunne hjælpe andre aminoer, hvis nu overskriften var blevet mere sigende!?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 15:46

Hej Nord

Kan sagtens følge dig her - dog vil jeg sige at jeg ikke lige flytter, selvom min virksomhed sagtens kunne ligge i et af de andre nordiske lande, men jeg elsker Danmark fordi det er Danmark, og det dejlige ved Danmark er jo også at man kan ytre sig hvis der er noget man er utilfreds med, også her på Amino :)

Jeg betaler gerne min skat, både erhverv og privat - også her er der jo kontrol, men sjovt nok betaler man ikke for denne kontrol, kun hvis de finder noget, og så klapper fælden så også - og det er præcis det jeg mener også burde være gældende for fødevarestyrelsen!

Sjovt at hvis man finder rotter eller fordærvet kød, så får virksomheden typisk et påbud og en bøde på 5000 kr - jeg bliver så bonnet ca. det samme for en ordinær kontrol hvor alt er OK - og det er egentlig det der er spørgsmålet, er det virkelig rimelig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59

Hvorfor ikke gøre indsigelse mod fakturaen, som I alle andre tilfælde hvor man ikke føler at have fået hvad der betales for?

Der er en grund til at der afregnes per kvarter - så de må kunne dokumentere tidsforbruget.

Jeg ville også blive sur hvis jeg havde betalt 500 kr for at en kontrollant skulle pisse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej, 

hvis man er engros virksomhed, så betaler man for kontrollen. Det gør man ikke, hvis man er detail virksomhed. En mulighed for dig kan være, at vurdere om du også har detail salg. Som detail virksomhed må man have 2/3 del af ens omsætning til andre virksomheder. I så fald skal du ikke betale for kontrollen. Kun hvis du får anmærkninger mv. Jeg rådgiver altid mine kunder omkring dette, da man altid kan ændre virksomheden til engros, hvis man kan se, at man ikke kan overholde 2/3 del reglen. 

Gebyrerne er meget høje. Da jeg arbejdede i FVST, som forhadt kontrollant ;0), havde hver branchekode en nomineret sats for, hvor lang tid de skulle have kontrol. Det mener jeg de fortsat har. 

Umiddelbart tror jeg ikke at du kommer nogen vejen med at klage over gebyrerne, men man kan altid forsøge. 

Mvh Kristina 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Kristina, det er ude i hampen hvis man kører efter normeret timeforbrug og lovgivningnen taler om beregning per kvarter. Hvis den praksis som du beskriver er tilfældet så bør det jo netop afprøves om det er efter loven. Så kunne man lige så godt arbejde med faste gebyrer.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:03

De regninger jeg har fået er efter forbrug - altså ikke nomineret.

Du må trøste dig med det bliver billigere når du får elitestatus :) , så er det kun hvert andet/tredje år.

Første år kendte jeg ikke reglerne, så da hyggede vi lidt med kaffe og snak - året efter var jeg lidt mere ivrig for at få det overstået i en fart..

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:46

Bendtsen:
For måske du kunne hjælpe andre aminoer, hvis nu overskriften var blevet mere sigende!?

Da jeg så din tråd først var der en overskrift, der netop ikke dækkede indholdet - modsat nu. 

Jeg tænkte så faktisk at det var synd at overskriften ikke afslørede det før, fordi det nok ville betyde at en som Kristina, der har forstand på den slags måske ikke se tråden. 

Men det har hun jo så nu :-) 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:59

Hej Henrik

Jamen, sidst vi gjorde indsigelse, så fik vi blot et ekstra gebyr for ikke at betale regningen, og vi hørte aldrig fra dem, trods at de må have en administration der koster kassen, hvis man ser det i forhold til prisen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 13:00

Hej Jesper

Hvornår får man så elitestatus??? For de har da været her hvert år de seneste 3-4 år?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 13:01

Hej Gita

Hmmm, du kan da godt have en pointe idet den nu inludere ordet fødevarestyrelsen :) det har du ret i den ikke gjorde tidligere. :)

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)