Easyspeedy har en lille dedikeret server til ca. 375 kr pr. måned.
Der er ubegrænset traffik, 80 Gb harddisk og 1 Gb ram, samt en 2.4 Ghz Intel Celeron processor.
Du kan tjekke den ud her:
http://easyspeedy.com/servers/dedicated_servers_ES2300.jspx
Vi har vores servere hos dem, og der har da været lidt knubs undervejs, men synes det kører fint nu (og har gjort det længe).
Vi kører test på Drupal lige i øjeblikket, og der har ikke været problemer med det (det kører i lukket miljø pt, men opsætningsmæssigt gør det jo ingen forskel), så det kunne være en løsning for dig.
Easyspeedy har en lille dedikeret server til ca. 375 kr pr. måned. Der er ubegrænset traffik, 80 Gb harddisk og 1 Gb ram, samt en 2.4 Ghz Intel Celeron processor.
Jeg har ladet mig fortælle, eller læst mig til, at man skal overveje en udenlandsk server en ekstra gang inden man vælger at bruge denne som host. Da det kan være skadeligt, eller gøre det mere besværligt at optimere sin hjemmeside til google o.lign. Da de registere hvor IPen er fra. Så du vil kune blive udelukket i søgningen: Sider fra danmark o.lign.
Hvor meget man skal være obs på dette tør jeg ikke sige, men det er jo værd at tage med i sine overvejelser, og måske kommer der end endnu mere seo kyndig der lige kan bakke min historie op og fortælle præcis de konsekvenser der er ved en udenlandsk server.
Korrekt - i søgninger "fra XX land" vises hovedsageligt de websites som er hosted i det pågældende land, men i globale søgninger eller søgninger på "xx sprog" vises alle. Så det er kun en lille procentdel af søgningerne hvor det kan skade - men det er jo også værd at tage med ...
Martin » Easyspeedy er dansk, så det er vel ikke så relevant hvordan det er med udenlandske servere? :)
Nej det kan du have ret i :) - Jeg beklager jeg ikke lige fik det undersøgt lidt bedre - de virkede meget udenlandske da jeg lige så deres side, og deres priser er jo også forholdsvis billigere ses med danske øjne.
Ja, man skal også ind og nærlæse, for at finde ud af hvor de holder til :-)
Men synes at priserne for en dedikeret server er forholdsvis billige - selvfølgelig afhængig af ens behov, men der er da lidt for enhver smag.
Og reel fri traffik er heller ikke at kimse af.