Jeg har været hos Surftown i mange år - og været ekstremt glad for det.
Men nu er jeg på jagt efter et Webhotel der altid er oppe, der giver mig de rettigheder der skal til for at køre Wordpress og Drupal og som er hurtigt. Og jeg betaler gerne for det - bare det er stabilt og hurtigt.
Er der nogen der har nogle gode erfaringer med nogle Webhoteller? Jeg har 10 sites jeg skal flytte og det blver ekstremt omstændigt, så det er bare så vigtigt for mig at jeg finder den rigtige udbyder denne gang.
der er vist ikke ret mange udbydere i Danmark som kører med safemode off, som jeg mener Drupal gerne vil have for at køre optimalt...
ved i hvert fald at one.com, surftown og dandomain ikke gør... da jeg installerede joomla gjorde jeg det ved en amerikansk udbyder, som kunne køre safemode off....
Eller hvorfor er det du gerne vil skifte... har selv surftown og det kører da wordpress upåklageligt.... ?!
Hvis du har 10 sites, og måske får flere, så ville jeg anbefale at du får en dedikeret server - så kan du også sætte den op som du vil. Sune fra ActiveWeb er Amino'er og har nogle ret gode priser. Jeg har set en lille håndfuld servere hos ham
Tak Brian. Jeg har et Wordpress på Surftown... og det er blevet ekstremt langsomt på det sidste. Nu har jeg pillet mange funktioner af - og det er min legeplads, så det er jeg træt af. Suports løsning er at jeg laver en ny database.. så løser det sig måske.
Kan være Mikkels løsning er den bedste. Det er netop Safemode der er problemet mange ting. Det "retter" man sig så ud af med et ftp program, men selv om jeg godt kan lide at pille, så vil jeg gerne det bare kører.
Nu må jeg så se hvad det kommer til at koste mig. Det er rent privat, så det behøver ikke koste kassen.
Jeg vil foreslå dig en vserver hvor du (vi) sætter et webserver miljø op præcis som du vil have det, dvs incl. safe mode off og diverse andre kunde specifikke optioner. Vores billige løsning ( som burde være nok for dig ) koster 399 om måneden incl 10gb trafik, og så kommer det vel til at koste 1000kr i opsætning alt incl. (dvs incl installation af webserver mv.)
jeg skal lige træde med varsomme sko, men 400 kroner i måneden... er det billigt ?... jeg kender ikke hvor kompliceret det er bag...
men hvad får man reelt for de 400 kroner i måneden... hvor meget plads (gb) på en server... hvor mange domæner må man køre... kan man nemt selv sætte flere webhoteller op, så du kan køre flere domæner også ?... eller er det noget man skal have en server-haj til at gøre hver gang ?
er der et administrations panel hvor det er nemt at oprette nye sider ?...
Jeg har selv gået og leget med tanken om egen server, men priserne har afskrækket mig lidt før.... men kunne jeg blive overbevist om 400 kroner virkelig giver mig noget for pengene, som fx. synes jeg at surftowns webhotel., hvor du kan smide 10 domæner på til 39 kroner i måneden er rimelig value for money... og så har man deres support at støtte sig til.. men som sagt, jeg ved ikke noget om hvor komplekst det er ?!
Du får 25gb og 256mb ram. Du kan køre alle de domæner du vil, det blander vi os på ingen måde i. Der er ikke noget kontrolpanel, det kan dog tilkøbes. Det jeg tilbyder her er ikke et webhotel, det er din egen (virtuelle) server. Så ja det ville nok være en fordel for dig at have en linux-nørd til at hjælpe dig, jeg har hørt om folk der er villige til at give en hånd i bytte for lidt plads/trafik til dem selv :)
Men igen, hvis du forsøger at sammenligne det med Surftown og lign. discount løsninger ser det jo selvfølgelig dyrt ud. Men kvaliteten er altså også en helt anden. Der er set eksempler på at man har kørt 150 webhoteller fra sådan en server her, og kunden der kørte det videresolgte størstedelen af dem til 25kr om måneden. og der var så vidt jeg ved ikke nogen der var utilfredse :)
okay, så er jeg med.. hmm.. kunne godt være man skulle kigge lidt dybere efter en linux nørd... jeg rodede på et tidspunkt med gratisDNS webhotel, hvor du skulle sætte det hele op selv, og puh det var da en irriterende omgang kan jeg huske....
hm.. hvor finder man sig en linux nørd som allieret ;-) ! ... mcS, du hører måske fra mig på et senere tidspunkt !