Tak for de mange svar... jeg er ikke blevet mere afklaret, men har fået en masse at tænke på ;)
Jeg er efter stabilitet og hastighed - det er her jeg er blevet lidt skuffet over Surftown. Men igen - det er også vildt billigt, så klart - hvad kan man regne med. Fair nok.
Det er ikke plads jeg er efter, men hastighed og frihed... håber at SafeMode Off vil gøre det lettere for mig.
Det med hastigheden - det er der ikke nogen der skriver noget om. Jeg oplever som sagt at min Wordpress er blevet meget langsom på Surftown.
Egen server - det ville jeg gerne, men at skulle til at hyre Unix eksperter er nok lige Overkill til det jeg futter rundt med.
nå, men tak for alle kommentarerne.... bliver alligevel lidt klogere hele tiden ;)
Problemet var at man kunne se andre brugeres mapper hvis man havde f.eks. et php interface til filadministration liggende - men man kunne dog ikke åbne nogle af disse filer.
Det er stort set ingen begrænsninger på dit webhotel, bortset fra disk kapaciteten (der p.t. er på over 3,8 GB). Der er fri trafik på alt, med mindre der er tale om streaming af lyd eller video, eller download af store filer. I de tilfælde kan man lave en separat aftale med Gigahost.
Hvis du sammenligner de vilkår med alle andre på markedet vil du nok se at det er noget af det mest liberale der findes, og det er jo logik for burhøns at man ikke kan drive et video steaming site for 20 kr om måneden. Så hvis vi skal sammenligne med andre udbydere i samme segment så kan jeg absolut ikke se nogle der kan konkurrer med gigahost.
Det er ikke plads jeg er efter, men hastighed og frihed... håber at SafeMode Off vil gøre det lettere for mig.
Du skal ikke gå efter safemode off, der er en grund til at det er on.
Du skal gå efter en udbyder der har nok teknisk styr på tingene til at konfigurer serveren til at tingene afvikles på trods af safemode.
Hos en hel del udbydere med safemode on ser man at ftp og apace ikke deler usergroup, dermed kan filer der uploades via ftp godt afvikles i apace, men hvis du så vil installere yderligere ting via et webinterface / upload fra webinterface så er rettighederne til filerne forkerte i forhold til afvikling af serverside scripts, det behøver slet ikke være sådan.
Problemet var at man kunne se andre brugeres mapper hvis man havde f.eks. et php interface til filadministration liggende - men man kunne dog ikke åbne nogle af disse filer.
Nææh men en meget værdifuld information for eventuelle hackere. - og stadig en sikkerhedsbrist.
Ronnikc:
Hvis du sammenligner de vilkår med alle andre på markedet vil du nok se at det er noget af det mest liberale der findes, og det er jo logik for burhøns at man ikke kan drive et video steaming site for 20 kr om måneden. Så hvis vi skal sammenligne med andre udbydere i samme segment så kan jeg absolut ikke se nogle der kan konkurrer med gigahost.
Jeg er skam godt klar over at det er standard betingelser i den klasse hoteller, jeg vil ikke kalde dem noget af det mest liberale - for ja det er somend ganske standard.
Men hvorfor dælen så prale med at man får 4 gb plads og en tæller der konstant tæller op af - i mine øjne er det ren salgsgas der har til formål at fange udvidende kunder i deres net.
Det er ikke rettet direkte mod gigahost men på alle lavpris hoteller og mindre seriøse udbydere der er med til at gøre hostingmarked utrolig svært at gennemskue. - Det er ligeledes disse firmaer der er med til at indføre irriterende begrebet som fri trafik men istedet pakker sig ind i en masse gummiparagraffer om nedlukning hvis man belaster deres server mere end normalt og lign.
Lad os sige du har 10 websites m. 15 mysql databaser, løbende backup af site's og db's (interne), tilsæt lidt tungere funktionalitets kodning og du vil se at 20 kr om måneden er en ganske effen pris.
Det skal ingen hemmelighed være at jeg selv har mit site samt 15 andre (+ en hulens subdomæner og test / udviklingssites m.v.) på 1 gigahost konto - og bruger over 3 GB plads og jeg har endnu ikke kunne klage over hverken server belastning eller nedetider - Hvor kan man ellers få det?
Jeg har haft i lange baner af *nix maskiner stående og endda også en flok NTere med IIS i sin tid, så jeg har da om nogen forudsætningerne for at stille noget op selv, eller leje co-location, men det kan bare ikke svare sig - og jeg vil godt vædde med at det du får hos gigahost (og tildels også one.com, webhosting.dk og et par mere) langt hen af vejen matcher et 130 kr / mnd. erhvervshotel hos surftown. (telefon support undtaget).
Jamen det er da ganske fint at du som udvikler kan bruge så meget plads, men du ved ligeså godt som jeg at det er under 1% af deres brugere der kommer over 500 mb, og under 10% der bare kommer over 100 mb.
Det er i mine øjne stadig ren salgsgas at de tilbyder så meget, og har valgt at lave en tikkende counter ligesom gmail og lign har gjort. Jeg synes det er syndt og med til at gøre branchen umulig at gennemskue.
Det er ligeledes super fint du har haft gode erfaringer med gigahost, men det gør dem altså ikke til verdens bedste host, og der er UTALLIGE fordele ved at have sin egen server og have fuld kontrol over denne. Det giver jeg gerne mere for i måneden.
Men vil man spare, jamen så er gigahost da sikkert en ganske fin løsning, og google afslører da også at der findes en del tilfredse kunder, men også en god håndfuld eller mere der er godt og grundigt utilfredse med deres service.
Lad os stoppe diskussionen her, og lad os konkludere gigaghost er en af de bedre billighosts.
Det er ligeledes disse firmaer der er med til at indføre irriterende begrebet som fri trafik men istedet pakker sig ind i en masse gummiparagraffer om nedlukning hvis man belaster deres server mere end normalt og lign.
Mange tak. Og jeg er et af de få lavpris hoteller der IKKE kører med fri trafik.
Det er ligeledes disse firmaer der er med til at indføre irriterende begrebet som fri trafik men istedet pakker sig ind i en masse gummiparagraffer om nedlukning hvis man belaster deres server mere end normalt og lign.
Mange tak. Og jeg er et af de få lavpris hoteller der IKKE kører med fri trafik.
Alt public peered trafik inden for DIXen er jo gratis, så det kan man vel næsten ikke kræve penge for? Derudover findes der jo et væld af private peering aftaler også. Jeg skal ikke kunne sige præcis hvordan det er nu, men indtil for få år siden betalte man jo kun ekstra for udenlandsk trafik.
Så fri trafik i sig selv, da størstedelen af de danske websites har danske besøgende, er jo ikke et problem set ud over f.eks. 5000 kunder.
Ang. webhotel vs. egen server - så gik spørgsmålet i tråden på et webhotel til drupal - 500 kr om måneden til en lejet server (af et eller andet omfang) er jo fuldstændig overkill.