Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med A-kasse efter lukning af virksomhed

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Julie1970:
Jeg forstår stadig ikke hvorfor jeg død pine skulle have minimum 2 dages lønarbejde, hvilket de så ikke kan bruge til noget. Meget mystisk.
nej det lyder også mystisk

Lad os prøve at gøre det kort. 

Du har ikke haft aktivitet i 4 år i det personlige selskab du havde glemt og nu lukket. Det kan vi glemme så når vi taler optjening af dagpengeret

Du har haft lønnet arbejde fra nov til aug = ca 3/4 år - og du har været i a-kasse hele tiden - Du mangler nu 1/4 år ca i optjening

Du har haft ApS - Hvor stor ejerandel? - Og du har haft det i mere end 3 år? Har du fra det fået løn fra det ApS og hvis du tager gennemsnit af de to højeste lønår i det ApS giver det så 253.000 kr - for så rækker det i sig selv. Har du slet ikke haft løn i det aps - og måske lav lav aktivitet, så duer det ikke til noget, men har du haft en løn på det gennemsnit af 253.000 i gennemsnit 2 bedste af 5 sidste år

Det besværlige er at få kombineret de 9 mdr du har optjent som lønmodtager med de 3 mdr du mangler, ud fra din indtjening i dit ApS for det må være eneste sted der kan være noget at hente som jeg læser dig. Det TROR jeg ikke de accepter om du ex de sidste 3 mdr der fik høj løn, det skal være snit som angivet TROR jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:36

cookie

Er der ikke kun 3 år du kan gå tilbage nu eller er de 5 år kun for at finde løn indtægt.

Cookie hun får da med tilbage virkende kraft - 3 uger når de har fået de papir de skal bruge ikke.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:41

Cookie - John Hannover:
og det må betyde, at enten skal du optjene fuld dagpengeret som ansat nu eller også skal du har dagpenge ud fra de bedste to af de 5 seneste år i dit ApS og det er som nævnt generelt krav, at det er en revisor der på basis af regnskaberne og dine lønsedler skal udfylde BLANKET AR 255 SKEMA IV og du finder det som 255 her fra Kriva

Hos DANA går de ud fra de 3 bedste år ud af de sidste 5 år. Og der er ingen krav om at det er en Revisor der udfylder formularen da det jo ikke er alle der bruger Revisor.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49

det lyder mystisk- for det er lov krav for en der har drevet ApS som hovedejer - tror du ikke det er som personlig virksomhed du taler her.

Jeg er sikker på at A 255 blanket 4 er til hovedejere af ApS der lukker og at det er 2 bedste af 5 år der gælder der og at det kræver revisor signatur for ApS ejere - ikke en man har haft hele tiden, man må bare vise revisor sine årsopgørelser og rengnskab, men det kan jo koste

helt samme hos ASE - nå men trådstarter må jo høre kriva som det er her

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01

samme blanket hos dana Her er A 255 og uden revisor er for personlig virksomhed og I/S medens ApS er skema 4 (det sidste) og som det fremgår helt tydeligt - revisorattesteret (har også lige checket med revisor) og det vil også fremgå klart, at det er 2 bedste af 5 år hvis I ser hvad det er man skal fylde i skema 4 I(det sidste) som er det for ApS - 2 af 5 år fremgår klart af vejledningen som sidder sidst i sættet

http://ams.dk/Ams/Vejviser-for-borgere/~/media/AMS/Dokumenter/Blanketter/AR255_2009_08pdf.ashx 

og det er jo altså arbejdsministeriet som står for det og samme der bruges i ase, dana, krifa osv

vh

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:28

Cookie - John Hannover:
samme blanket hos dana Her er A 255 og uden revisor er for personlig virksomhed og I/S medens ApS er skema 4 (det sidste) og som det fremgår helt tydeligt - revisorattesteret (har også lige checket med revisor) og det vil også fremgå klart, at det er 2 bedste af 5 år hvis I ser hvad det er man skal fylde i skema 4 I(det sidste) som er det for ApS - 2 af 5 år fremgår klart af vejledningen som sidder sidst i sættet

Du får ret med Revisoren. Det var et personligt ejet firma jeg havde dengang. Men de sagde nu til mig at det var 3 ud af 5år de skulle bruge. Men der var heller ikke meget styr på sagerne den gang hos DANA. De var ved at starte et nyt system op så der gik mange uger før man fik svar fra dem.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

Michael:
Du får ret med Revisoren. Det var et personligt ejet firma jeg havde dengang. Men de sagde nu til mig at det var 3 ud af 5år de skulle bruge. Men der var heller ikke meget styr på sagerne den gang hos DANA. De var ved at starte et nyt system op så der gik mange uger før man fik svar fra dem.
ja det er besværligt som selvstændig og specielt som hovedaktionær - og jeg tror en del betaler troligt i masser af år, uden helt at være klare over, om de rent faktisk vil være berettigede. I det mindste er 2 af 5 år jo lettere at opfylde lønmæssigt end 3 af 5 Big Smile

vh

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)