Det er super med alle de forslag - og mange af dem er klart brugbare.
Lige en detalje som har været en tilbagevendende diskussion internt i huset: Hvilken tykkelse skal kortene have?
- Skal de være på 300 gr. (standard visitkort ligger et sted imellem 200 og 300 gr). og derved være et mere normalt kort hvad angår tykkelsen?
- Skal vi gå op på 350 gr. for give kortet en anelse mere tykkelse end et standard kort?
- Eller skal vi give den gas og lave et kort i samme tykkelse som vores Finske Visitkort - bare fordi vi kan...?
Basicgrundlaget for kortet er stadig at det bliver mat på begge sider og derved ikke får den samme blanke overflade som vores Finske Visitkort. En direkte fordel ved den matte overflade er, at man f.eks. kan bruge visitkortene til klinikker, lægehuse og andre steder hvor man ønsker at kunne skrive aftaletidspunkter på bagsiden af kortet. På visitkort med blank overflade kan man ikke skrive med andet end en god spritpen.
Jeg vipper selv et sted imellem at lave et kort på 350 gr. eller noget i samme tykkelse som vores Finske Visitkort.
Men hvad syntes I? Skal vi gå med 300, 350 eller den rigtig tykke? Jeg vil ligefrem tilbyde at sende prøver ud på henholdsvis 300, 350 og Finske til dem som har lyst til at mærke den fysiske forskel før de kan vurdere hvad det skal være.
Jeg vipper selv et sted imellem at lave et kort på 350 gr. eller noget i samme tykkelse som vores Finske Visitkort.
Men hvad syntes I? Skal vi gå med 300, 350 eller den rigtig tykke? Jeg vil ligefrem tilbyde at sende prøver ud på henholdsvis 300, 350 og Finske til dem som har lyst til at mærke den fysiske forskel før de kan vurdere hvad det skal være.
/Jesper
Hej Jesper - jeg synes klart, at de skal ha' samme tykkelse som Finske Visitkort. De kan så hedde Danske Visitkort (ja ja jeg ved godt at jeg har forslået det). Så har I muigheden for at lave en lidt mere "discounted" udgave i tyndere kavilitet også, som kan hedde Jyske Visitkort. På den måde passer det ind i navne linien.
Nu har man jo hørt en del om dine finske visitkort. Er det muligt at få tilsendt et par prøver og måske et par prøver på de nye kort du har tænkt dig at køre (jeg ved godt at du ikke har alle detaljer på plads, men du har måske nogle der kommer til at ligne de nye)?
Hvis det er noget jeg syntes om, kan du så også lave designet, hvis jeg ønsker helt nye kort?
Det er vel et sprøgsmål om ikke der rent forretningsmæssigt skalvære en større forskel end bare lakeringen,ellers mister de Finske deres attraktivitet.
Jeg vil foreslå at I holder jer til de 300g og derved ligger i 'den pæne ende' rent vægt mæssigt.
- Dobbelkortet (pga tryk på begge sider) - punchlines kunne f.eks. være: "Kortet der også ser godt ud bagfra" Navnet kan evt. kombineres med lidt nationalfølelse for at drage parallel til de finske kort ved at kalde dem for "Danske Dobbeltkort"
Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop Kvalitets-webhosting