Hej Relton Hvad med om du fortæller om din virksomhed og hvilke erfaringer du har med at bruge LEAN konsulenter i den? Nu kender jeg ikke den pågældende konsulent, men spørgsmålet er om det er ham der har sagt at han vidset bedst eller det er dig der har tolket det sådan. Det er naturligt at enhver rådgiver spørger noget i retning "har du overvejet at gøre sådan eller sådan", hvilket ikke nødvendigvis er et udtryk for at vide bedre, men at man ser nogle områder der måske kan optimeres. Ellers er den modsatte konklusion jo at ingen virksomheder over 15 år har gavn af vejledning da ejeren kender den bedst alligevel. Dette er næppe tilfældet. Enhver der har set "Hvem er chefen" med Gerry Robinson ved at det modsatte ofte er tilfældet: http://dr.dk/DR2/Hvem+er+chef/?wbc_purpose=updat%23 Jeg forstår ikke hvorfor du tager det som en selvfølge at enhver virksomhedsleder skulle kunne se hvilke processer der er de optimale. Det er det samme som at sige at enhver produktions eller handelsvirksomhed ikke har brug for en Logistikchef, fordi Indehaveren på magisk vis kan se hvilket lagerstyrings og produktionssetup der skal anvendes. Så hvor stopper den ekspertise man som virksomhedsleder skal have? /Jesper |
At alle kan få brug for lidt hjælp eller inspiration engang imellem tror jeg ikke mange kan være uenige i, men derfor er det langfra sikkert at LEAN er svaret :)