Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til dum økonomisk situation mellem venner

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja vist er det trist. Det er jo sådan, at du jo har haft lov at tjene som du ville - men omvendt er det også sådan at det er din indtægt der fjerne boligstøtten for alle. Havde du fra starten opgivet den forventede indtægt .- så havde I ikke fået boligstøtte og ingen ved om dine venner så havde måtte flytte fordi de ikke havde råd

De kan nu sige, at de blev der fordi der var den boligstøtte og de stolede på de indtægter i hver i sær havde opgivet for at få bevilget støtten, og de holdt deres, du hold ikke din

Jeg tror de var blevet boende uden boligstøtten og synes bestemt ikke det er 100% rimeligt det de gør, men absolut heller ikke helt urimeligt, at de nu hvor det skal tilbagebetales - fordi EN af jer = dig - ikke havde opgivet korrekt indtjening fra starten. Jeg ville nok ha prøvet med et kompromis men ellers må du gøre op med dig selv, om du vil bide den i dig og beholde vennerne, eller se dem som tabte.

Jeg ville ikke orke en retssag som bliver rodet og dyr - så hellere betale

Det at du fik din læn i december lyder for mig som noget der kan være 100% korrekt - man betale og skal betale efter hvornår arbejdet er udført og må ikke bare skyde til året efter for at hjælpe folk til boligstøtte eller lavere trækprocent, så den ville jeg ikke køre så meget på. Snarere kunne det se ud som om du gjorde det for at fuske boligstøtte - ikke at jeg siger det var din tanke, men det kunne se sådan ud - så brug den med stort omhu i retten i alle fald, så den ikke back-fire på dig.

Jeg føler med dig også - aller mest fordi det er nære venner der ikke trods alt stiller op med fifty fifty eller lignende. Mit slut råd . prøv kompromis 50/50 eller betalt og afgør så med tiden om du kan ha det godt med venskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder for mig, som om du blander spørgsmålet om den skæve fordeling af huslejen sammen med det aktuelle spørgsmål om boligstøtten. Hvad sidstnævnte angår, er jeg enig med andre i, at det ikke er dine venners problem, at din arbejdsgiver har lavet en fejl, så det er dig, der hænger på hele beløbet. Og hvad angår huslejen, så skulle du ikke have indgået en aftale, som du ikke fandt rimelig. Det lyder, som om du var konfliktsky dengang, og den opbyggede frustration i den forbindelse gør dig mindre objektiv ift. den aktuelle problemstilling.

Det var den formelle side af sagen. Noget andet er så, at jeg sagtens kan forstå, at du ærgrer dig over dine venners optræden. Det er ok at skifte mening efter at have tænkt nærmere over noget, men man truer ikke sine venner med en retssag; man udviser velvilje og snakker om tingene i tillid til, at alle parter optræder fair og vil hinanden det godt. Når du samtidig siger, at de generelt er nærige, så virker det for mig ikke som nogle venner, der er værd at samle på. :/

Mit råd er altså: Betal de 8600, ras ud sammen med nogle andre og forhåbentlig bedre venner, og kom videre. Og næste gang så tag konflikten, når den opstår, i stedet for at bøje dig og bagefter gå rundt med indestængt frustration.

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at der er kommer forskellige meninger om din sag og det er jo også meningen. I har lejet lejligheden udfra nogle facts og I er blevet enige om betingelserne, derom ingen tvivl. Jeg vil helt klart mene at I skal deles om tilbagebetalingen af huslejen da I jo før har delt det tilskud som lejligheden har fået. Hvis ikke dine venner går med til det så betal dem og drop dem fra din venneliste så er det ikke rigtige venner.

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar folkens. 

Cookie - John Hannover:
Jeg føler med dig også - aller mest fordi det er nære venner der ikke trods alt stiller op med fifty fifty eller lignende. Mit slut råd . prøv kompromis 50/50 eller betalt og afgør så med tiden om du kan ha det godt med venskabet

Hvad mener du med 50/50 i denne sammenhæng? Altså så jeg skal betale 50% af den støtte, de har modtaget?

ang:

"Det lyder for mig, som om du blander spørgsmålet om den skæve fordeling af huslejen sammen med det aktuelle spørgsmål om boligstøtten." som infopreneur skriver, så er jeg helt enig. Det er to helt forskellige ting. Den eneste grund til at jeg nævner det, er at jeg føler mig dårligt behandlet af dem og jeg således også vil kunne anlægge samme juridiske tilgang som dem: "da jeg er blevet snydt lidt her og i evt vil tabe en retsag, så mener jeg I bør betale til mig"

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt der er nogen, der ligger inde med viden om, hvordan jeg står rent juridisk, så vil jeg rigtig gerne have svar på dette. Ikke fordi jeg ønsker en retsag, men fordi det er det de bruger som argumentation mod mig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Forkert tråd :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja et forslag om 50/50 af deres del var måske en løsning. Rent juridisk står du i forhold til det beskrevne rodet og ikke godt, for de har overholdt det som de har opgivet til boligstøtte og du har så ikke overholdt det - og de havde dermed ikke mulighed for at sige, vi flytter for uden boligstøtte har vi ikke råd

De står som nogenlunde lige så rodet med mindre der er meget klare regler for hvordan den situation her skulle ordnes, og de har jo modtaget en boligstøtte som ud fra det samlede ikke var berettiget - dog er det kun dig der ikke har overholdt det som blev opgivet - så de står måske lidt bedre men ingen af jer vinder på en rettsag der vil koste de 8000 kr let

Hvem havde lejemålet på papiret - var det jer alle tre eller en som lejede videre ud - betalt i EN af jer husleje til udlejer eller betalt i hver og en

var det jer alle tre der skrev under på ansøgning om boligstøtte?

Hvem fik boligstøtten ud - fik hver og en den udbetalt eller fik EN af jer den og delte den videre ud  

Det kunne måske give nogen med jura viden en chance for at svare, men jeg tror uanset hvad I alle tre taber på en sag. Afgørende vil nok kunne være, hvem skal anlægge sagen og det skal du hvis det er dig der står til at betale hele boligstøtten tilbage, og dem hvis de skal gøre det selv direkte - Jeg anbefaler at undgå og synes nok du står svagest når det er din indtægt der ikke passer med den oprindelige ansøgning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

dentriste:
Såfremt der er nogen, der ligger inde med viden om, hvordan jeg står rent juridisk, så vil jeg rigtig gerne have svar på dette. Ikke fordi jeg ønsker en retsag, men fordi det er det de bruger som argumentation mod mig. 

Jeg kan sagtens forstå, hvorfor du har lyst til at sætte hårdt mod hårdt, og jeg ved godt, at du nu blot spørger til juraen, men rent menneskeligt vil jeg nu alligevel foreslå dig ikke at gå ned på deres niveau. Nogle gange skal man play hardball, men efter min mening ikke her. Beløbet, det drejer sig om, er simpelthen for småt. Så drop hævngerrigheden, for hvis du forsøger at give dem deres egen medicin, er du ikke bedre end dem. Take the high road, betal beløbet, og så vil du være den, der har den bedste historie at fortælle om det her forløb, når fælles bekendte spørger. Danmark er lille, så på langt sigt vil du opleve, at det er mere værd end 4300 kr.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Af erfaring kan jeg fortælle dig at 8000 kr. for at finde ud af hvem der IKKE er ens venner... er billigt sluppet.

Betal og skynd dig videre.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har været i en lignende situation med penge mellem venner. - Flyttede sammen med to venner som 18-årig, og en dag skulle vi have et par venner mere på besøg til videoaften. En af dem jeg boede med og hans kæreste tilbød at hente film hvis jeg så gad at aflevere dem dagen efter. Jeg forklarede hvor kiosken med videofilm lå, og de hentede filmene. Dagen efter afleverede jeg filmene som aftalt.

Et par måneder efter får vi så en regning på to videofilm da de angiveligt ikke er blevet afleveret (et par tusind kroner). Jeg finder det meget underligt da jeg jo har afleveret dem personligt, og det viser sig så at min ven og hans kæreste ikke havde kunnet finde den kiosk jeg omtalte og derfor har lejet filmene et andet sted.. Det havde de bare lige glemt at fortælle mig..!

De gæster vi havde haft på besøg var ikke interesseret i at betale en del af regningen da de ikke rigtig syntes de havde noget med den at gøre, og tilbage stod vi tre med regningen. - Jeg havde ingen penge på de pågældende tidspunkt og endte med at sige at jeg egentlig heller ikke syntes det var mit ansvar, da det jo ikke var mig der havde lavet en fejl.

- Min ven flyttede ud kort efter og talte i øvrigt ikke til mig i to et halvt år derefter.

Den dag i dag ville jeg ønske jeg bare havde betalt en trediedel af regningen, og skammer mig også lidt over gøre så meget ud af så lidt.

(Synes den dag i dag stadig at det var min vens fejl, men omvendt også at jeg måske var lidt smålig :) )

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)