Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til dum økonomisk situation mellem venner

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls venner, du skal bare betale det beløb som i har aftalt 2/5 i første omgang nede på kommunen. I har alle 3  underskrevet  en erklæring om boligstøtte

med solidarisk hæftelse. Når du har betalt din del, vil de andre 2 få en opkrævning på resten, hel sikker. De har jo fået udbetalt deres beløb.

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Madsen:
Træls venner, du skal bare betale det beløb som i har aftalt 2/5 i første omgang nede på kommunen. I har alle 3  underskrevet  en erklæring om boligstøtte

med solidarisk hæftelse. Når du har betalt din del, vil de andre 2 få en opkrævning på resten, hel sikker. De har jo fået udbetalt deres beløb.

Måske reglerne er lavet om siden jeg sidste har beskæftiget mig med dette område. Var reglerne ikke at hvis flere lejere søger om boligstøtte, er der en som søger og den som har modtaget støtten også er den som modtager støtten - i det tilfælde trådstarter?

Mon ikke juraen er ganske simpel her. Der er lavet en frivillig aftale om fordeling af huslejen og en fordelingsnøgle  for boligstøtten. Sidstnævnte er søgt på baggrund af de tre venners forventning til indkomst.  Det er trådstarter, der bryder forudsætningen for aftalen ved have en større indkomst end forventet. Han for påfører dermed sine venner et tab. Et tab der kan gøres op i et eksakt beløb. Betingelserne for at kræve erstatning er således opfyldt.

/Henrik

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Af erfaring kan jeg fortælle dig at 8000 kr. for at finde ud af hvem der IKKE er ens venner... er billigt sluppet.

Betal og skynd dig videre.

Enig!! Det kostede mig over 200.000,- plus det løse.

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Måske reglerne er lavet om siden jeg sidste har beskæftiget mig med dette område. Var reglerne ikke at hvis flere lejere søger om boligstøtte, er der en som søger og den som har modtaget støtten også er den som modtager støtten - i det tilfælde trådstarter?

Mon ikke juraen er ganske simpel her. Der er lavet en frivillig aftale om fordeling af huslejen og en fordelingsnøgle  for boligstøtten. Sidstnævnte er søgt på baggrund af de tre venners forventning til indkomst.  Det er trådstarter, der bryder forudsætningen for aftalen ved have en større indkomst end forventet. Han for påfører dermed sine venner et tab. Et tab der kan gøres op i et eksakt beløb. Betingelserne for at kræve erstatning er således opfyldt

Det er ikke mig, der har modtaget boligstøtten. Det er vennen, der har ansøgt om det og pengene fra boligstøtte er røget ind på hans konto og derefter har han løbende overført 2/5 af dette beløb til mig.

Jeg gjorde det udtrykkeligt klart, da jeg flyttede ind, at jeg ikke vidste om vi kunne få boligstøtte, hvis jeg boede der. Der viste sig så, at det troede vi godt, vi kunne. Derfor ansøgte vi og ansøgningen blev godkendt.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal de 2/5 tilbage til ham der står på papirerne ( Husk at få en kvittering ) og glem alt om dem i fremtiden. De kan intet gøre efterfølgende.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Betal de 2/5 tilbage til ham der står på papirerne ( Husk at få en kvittering ) og glem alt om dem i fremtiden. De kan intet gøre efterfølgende.

Jeg tænker også, at det kunne vær en løsning. Jeg kan dog ikke helt forstå, hvordan du kan afgøre, om de kan gøre noget i fremtiden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

dentriste:

Jeg tænker også, at det kunne vær en løsning. Jeg kan dog ikke helt forstå, hvordan du kan afgøre, om de kan gøre noget i fremtiden?

Man kan aldrig sige om de vil gøre noget. Det står alle frit at få prøvet deres sag i retten. Spørgsmålet er om de har råd til at gøre noget ved sagen eller råd. Må indrømme at jeg også i første omgang vil følge Michaels råd og indbetale 2/5.

Når det så er sagt - ville jeg stadigvæk bruge samme argumenter som tidligere nævnt i tråden. Du burde også allerede havde råbt vagt i gevær, da du selv erfarede at dine forudsætninger ikke holdt. Du brugte selv et eksempel med SU tidligere - Jeg tror dine venner sidder tilbage med samme følelse. Hvorfor skal de straffes fordi du tjener mere end du selv har forventet?

Det at der er 3 personer der deler lejemål kan sammenstilles med at være deltager i et I/S. Personlig solidarisk hæftelse for eksempelvis leje, boligstøtte med videre. For andre vil din situation være gode lærepenge. Det er ikke nok at aftale hvordan I fordeler huslejen. Det er også vigtig, at have en aftale om eksempelvis boligstøtten, evt. depositum osv . - og herunder hvordan det skal behandles ved fraflytning.

Det er en øv situation uden nogen vindere.

 

/Henrik

 

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok også betale og føle mig taget i røven af to såkaldte venner. Selvom det ikke er fair at de ikke anerkender at du måske allerede har betalt pengene tilbage i form at for meget betalt husleje.

Måske har de haft det svært økonomisk efter du flyttede, fordi du betalte så høj en husleje andel, at de tænker at de nu kan få lidt ud af dig.

Hvad med indskuddet til lejligheden? Har du fået din tredjedel tilbage af dem?

Ellers kan du vel bede dem om at give dig det, som modregning.

Man skal aldrig flytte sammen med kammerater og/eller venner. Jeg har altid kun hørt dårligt om de aftaler, der er indgået mundtligt.

Aftalerne kan pludselig ikke huskes og man ville konges start af ikke indgå en skriftlig aftale, fordi man regner med at kunne stole på sine venner.

Husk fremover at få alt på skrift.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Se lige præcis her - tror jeg at du rammer kernen i problemet. 

Du er såret, ked af det og skuffet over deres indstilling. Fuck pengene - sæt dig ned, fortæl dem - at det ikke føles rart, når dine to gode venner tager en beslutning bag ryggen på dig - uden at inddrage dig i en ny forhandling eller beslutningsproces. Forklar dem... - at du bliver ked af - at de har en holdning, hvor det handle rom at kunne tabe og vinde... ikke at løse et problem.

Jeg tror slet ikke det økonomiske er problemet.. og synes du skal tage en snak med dem - omkring det som virkelig er problemet.. så i kan få opbygget tilliden igen.

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

og drik så den fredagsbajer - de skylder dig fra sidste møde!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)