Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop i Wordpress

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig med hvad der blev sagt om at du netop ikke er på den, hvis du vælger et Open Source system som WordPress, da der jo netop er mange andre, der kan det.

Om det er normalt at betale for et plugin, selvom det er lavet. Ja, det kan det sagtens være, hvis det jo er noget, der tager tid at sætte op. Ikke noget underligt i det. De kunne selvfølgelig også vælge at sætte prisen på andet højere, så du ikke fik bekymringer netop dette.

Jeg har hørt meget godt om både WordPress WooCommerce og Magento. Magento kræver dog en del større indsats for at blive SEO-venlig som WooCommerce. Og som tidligere nævnt er det en idé at bruge Magento med WordPress som blog. Magentos blogsystem er enormt DC-skabende (Duplicate Content), mens WordPress ikke kræver så meget indsats for at blive perfekt mht SEO. Men altså når du skriver at I er vokset ud af jeres shop, som jeg jo kan se er en DanDomain-shop, så synes jeg ærligt talt ikke umiddelbart at WooCommerce ligger ligefor. Nu står det dog ikke klart, hvad det er der skal videreudvikles. 

Drop dog helt tanken om at udvide til internationalt på et .dk-domæne. Det bliver opad bakke at blive synlig i søgemaskinernes organiske resultater i andet end Danmark.

Nu kan jeg så dog se at I ejer partyshoppen.com også - og denne embedder partyshoppen.dk i en frame, så hvis I udvider, så sørg for at de andre sprog i det mindste er placeret på .com-domænet. Det havde været bedre at få en 301 omdirigering på, men det er ikke så relevant hvis I snart flytter. Og måske endda på et andet .com-domæne der ikke har et langt dansk-sproget navn, som måske kan virke for fremmed for ikke-dansk-talende.

Tag også en lytter på denne om international SEO: http://searchgeeks.dk/project/international-seo/ 



 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Thrane:
Jeg vil ikke ligefrem anbefale wordpress som shop

Og det begrunder du med ???

Fra Rønde
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 21
Fra  slipsemanden.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Hvorfor er wordpress ikke god som webshop hvis man har over 300 produkter?

Jeg bruger i dag Prestashop, men overvejer at skifte til wordpress da det er meget nemmere at opdatere end prestashop.

Mvh

Michael

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Det svarer til at bruge, prestashop eller magento som et blogging system.. Eller til at bruge en kniv, som en gaffel... Hvis man ikke kan finde ud af magento, prestashop eller alle de andre shop systemer der er udviklet til at drive en online forretning, burde man så ikke gøre sig selv den ulejlighed at lære det??? Det burde man vel? Tager jeg fejl?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie - Connspire:
Hvis man ikke kan finde ud af magento, prestashop eller alle de andre shop systemer der er udviklet til at drive en online forretning, burde man så ikke gøre sig selv den ulejlighed at lære det??? Det burde man vel? Tager jeg fejl?


Det er alt for stærk en generalisering.

Hvis en iværksætter skal i gang med en enkel webshop med få og produkter, så er WordPress bare mere klar SEO-mæssigt. Det er oftest langt billigere at komme i gang og i drift.

Med Magento har du et system, hvor du næsten er nødt til at købe dyrere hosting og det kræver langt flere timer at sætte op og gøre klar. Og SEO-mæssigt synes jeg det er rigtigt svært at finde folk, der sætter det rigtigt op. Plus at det også tager mere tid for webshop-ejeren at lære. Dette skal de nogengange også have undervisning i. Og det koster jo også. 

Så nej. Det kan ikke altid sættes sådan op. 

Jeg synes absolut ikke at shopsystemer nødvendigvis "er udviklet til at drive en online forretning".  Nogen af dem har - ud af boksen - en kæmpe akilleshæl i forhold til teknisk SEO og dermed organiske placeringer i Google.

På det punkt er WordPress heller ikke perfekt - men det er langt tættere på. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg også i gang med det wordpress, men kan ikke finde ud af det. Så har opgivet det snart.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

flindt79:

Jeg også i gang med det wordpress, men kan ikke finde ud af det. Så har opgivet det snart.


Overvej at hyre hjælp til opsætning og brug på Amino Freelancer. Det er let at blive WordPress-bruger, men det tager lang tid at blive en haj til specielle opsætninger.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Overvej at hyre hjælp til opsætning og brug på Amino Freelancer. Det er let at blive WordPress-bruger, men det tager lang tid at blive en haj til specielle opsætninger.

Da de ufaglærte folk på Freelancer skal have flere tusinde kroner i timen for at lave en wordpress shop. Er det nok en dårlig idè.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Da de ufaglærte folk på Freelancer skal have flere tusinde kroner i timen for at lave en wordpress shop. Er det nok en dårlig idè.


Nu skrev han intet om shop. Blot WordPress.

Men den med flere tusinde i timen for en der kan sætte WordPress op kunne jeg godt tænke mig at se et eksempel på :-D 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)